Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)
Witam,
Zauważyłem następującą regułę podczas zmiany biegów (skrzynia manualna):
kiedy silnik nie nabrał jeszcze optymalnej temperatury, podczas wciśnięcia sprzęgła i przed wrzuceniem następnego biegu obroty silnika spadają w miarę powoli i biegi wchodzą gładko. Natomiast podczas zmiany biegów, kiedy silnik jest już rozgrzany obroty spadają dużo szybciej i wrzucając następny bieg czuć szarpnięcie.
Dodatkowo na ciepłym silniku auto dużo mocniej wyhamowuje silnikiem niż na zimnym.
Czy tylko u mnie tak jest czy to normalne zjawisko?
Po kilku stronach wątku i wielu regulacjach odpowiedź : Tak ma być – to normalne
Zauważyłem następującą regułę podczas zmiany biegów (skrzynia manualna):
kiedy silnik nie nabrał jeszcze optymalnej temperatury, podczas wciśnięcia sprzęgła i przed wrzuceniem następnego biegu obroty silnika spadają w miarę powoli i biegi wchodzą gładko. Natomiast podczas zmiany biegów, kiedy silnik jest już rozgrzany obroty spadają dużo szybciej i wrzucając następny bieg czuć szarpnięcie.
Dodatkowo na ciepłym silniku auto dużo mocniej wyhamowuje silnikiem niż na zimnym.
Czy tylko u mnie tak jest czy to normalne zjawisko?
Po kilku stronach wątku i wielu regulacjach odpowiedź : Tak ma być – to normalne
Ostatnio edytowano 11 paź 2010, 10:24 przez Barthek, łącznie edytowano 16 razy
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Czy tylko u mnie tak jest czy to normalne zjawisko?
Tez tak mam, a silniczek troszke inny

Zadam głupie pytanie, gdzie jest silniczek krokowy?
Poza tym wszystko sprawdzone, świece, kable, zapłon, żadnych dziur w układzie dolotowym itd. TPS również prawidłowo ustawiony, obroty idealnie na 700, żadnych innych efektów ubocznych
Poza tym wszystko sprawdzone, świece, kable, zapłon, żadnych dziur w układzie dolotowym itd. TPS również prawidłowo ustawiony, obroty idealnie na 700, żadnych innych efektów ubocznych
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Chłopaki (i dziewczyny)
, dalej proszę o pomoc...
Dodatkowe objawy to, że kiedy silnik jest już rozgrzany to po zdjęciu nogi z gazu czuć lekkie zdławienie zamiast równomiernego zwalaniania, następnie dodając gazu czuć lekkie szarpnięcie, zamiast płynnego rozpędzania. Objawy mają tylko miejsce podczas początkowej fazy tych operacji (zabrzmiało fachowo a to przecież normalne codzienne czynności)
Dodatkowe objawy to, że kiedy silnik jest już rozgrzany to po zdjęciu nogi z gazu czuć lekkie zdławienie zamiast równomiernego zwalaniania, następnie dodając gazu czuć lekkie szarpnięcie, zamiast płynnego rozpędzania. Objawy mają tylko miejsce podczas początkowej fazy tych operacji (zabrzmiało fachowo a to przecież normalne codzienne czynności)
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
witaj, mam to samo co opisywałeś o obrotach silnika (chodzi o zdławienie), a widzę od kwietnia nikt nie odpisał na post w tej sprawie, poradziłeś sobie jakoś czy przyzwyczaiłeś się tak jak ja
?
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
Witam,
Niestety dalej się borykam z tym problemem i nie potrafię sobie poradzić.
Chyba czeka mnie wizyta u Pana Jaksy – ale zwlekam z tym bo mam 250km w jedną stronę
Skończyły mi się wszystkie pomysły...
Niestety dalej się borykam z tym problemem i nie potrafię sobie poradzić.
Chyba czeka mnie wizyta u Pana Jaksy – ale zwlekam z tym bo mam 250km w jedną stronę
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Ryba81 napisał(a):Sprawdź silniczek krokowy
Dzięki Ryba, po długich poszukiwaniach i regulacjach, czytaniu forum itp itd. okazało się, że przyczyną jest silnik krokowy. Założyłem kompletną przepustnicę z Xeda 98r z niewielkim przebiegiem i działa tak jak powinno, żadnego szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu a obroty ładnie powoli opadają przy zmianie biegu

https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Nie sprawdzisz. Silnik krokowy jest sterowany komputerowo, ruch może być bardzo mały. Najczęściej silnik krokowy jest po prostu brudny. Jak czyszczenie nic nie daje to już kaplica
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Barthek1983 napisał(a):działa tak jak powinno
No i się zepsuło – tydzień nacieszyłem się na nowej przepustnicy

Wszystko wróciło do stanu poprzedniego, czyli niepoprawnej pracy – obroty znowu bardzo szybko opadają podczas jazdy kiedy wrzucam sprzęgło i zmieniam bieg a jadąc np na 5-tce 70km/h szybko go wyhamowuje, na nowej przez tydzień się tak nie działo ładnie się toczył dużo wolniej wytracając prędkość na biegu
Ile wczoraj się nakląłem, że k... ten ch... idzie do Żyda itp itd
Wyjąłęm przepustnicę i wszystko wygląda tak jak przed jej założeniem. Co może być przyczyną ?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Widelec napisał(a):źle ustawiony TPS
Wszystko chodziło dobrze, samo się zepsuło podczas jedej z tras.
Raczej wątpię, aby TPS sam się rozregulował, przerabiałem to w poprzedniej przepustnicy i poprawnie ustawiony TPS nic nie zmienił. Szukam dalej, może dostaje się gdzieś lewe powietrze, a to że wszystko działało poprawnie przez tydzień, może było zwykłym fuksem...
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Musisz dobrze wyczyścić przepustnicę i ustawić obroty na 800-850 a nie 700 bo to jest za mało. Ja też miałem taki problem w swoim xedzie tylko że mi gasł jak puściłem gaz a czasem tylko dławił. Poprostu przepustnica sie nie domyka i łapie lewe powietrze. przyczyną niedomykania może byc również to że jest juz wyrobiona i się zacina.
Barthek1983 napisał(a):Raczej wątpię, aby sam się rozregulował
nor napisał(a):ustawić obroty na 800-850 a nie 700
Dzięki Nor za podpowiedź, ale czy jest możliwość, że samo się rozregulowało?
Już przerabiałem to na poprzedniej przpustnicy, ustawiłem ponad kreską na 800-850 a efekt to żadnej zmiany – szarpanie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu, mocne wyhamowywanie na biegu, podczas wciśnięciu sprzęgła obroty odbijały się od 1100 podbijały do 1500 i zatrzymywały się na 1100. Nie schodziły nigdy do 800-850, tylko jak się zatrzymałem, wcisnąłęm sprzęgło i hamulec i powoli odpuszczałem sprzęgło, tak żeby nie ruszył a obroty spadły – wtedy wracały na 800-850. Nie chcę przechodzić tego samego z kolejną przpustnicą i nie uśmiecha mi się ani wyjazd do Warszawy do Jaksy ani do Wieśka w Dębicy
PS. Dla przypomnienia to ma miejsce tylko, kiedy silnik osiągnie optymalną temperaturę. Kiedy jest zimny obroty ładnie powolutku opadają i nie ma szrpań podczas dodawania i odejmowania gazu...
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
to moze czujnik temperatury poszedl sie pasc?
W jaki sposób regulowałeś obroty?
Wiem, że już pisałeś, że sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego, ale na wszelki wypadek skontroluj jeszcze raz i rób to codziennie (przed odpaleniem pierwszym), bo na razie innych przyczyn nie widzę. Jak coś to będziemy myśleć dalej co robić.
Wiem, że już pisałeś, że sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego, ale na wszelki wypadek skontroluj jeszcze raz i rób to codziennie (przed odpaleniem pierwszym), bo na razie innych przyczyn nie widzę. Jak coś to będziemy myśleć dalej co robić.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6