Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez Barthek » 17 kwi 2008, 14:27

Witam,
Zauważyłem następującą regułę podczas zmiany biegów (skrzynia manualna):
kiedy silnik nie nabrał jeszcze optymalnej temperatury, podczas wciśnięcia sprzęgła i przed wrzuceniem następnego biegu obroty silnika spadają w miarę powoli i biegi wchodzą gładko. Natomiast podczas zmiany biegów, kiedy silnik jest już rozgrzany obroty spadają dużo szybciej i wrzucając następny bieg czuć szarpnięcie.
Dodatkowo na ciepłym silniku auto dużo mocniej wyhamowuje silnikiem niż na zimnym.
Czy tylko u mnie tak jest czy to normalne zjawisko?

Po kilku stronach wątku i wielu regulacjach odpowiedź : Tak ma być – to normalne
Ostatnio edytowano 11 paź 2010, 10:24 przez Barthek, łącznie edytowano 16 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez y » 17 kwi 2008, 15:16

Barthek1983 napisał(a):Czy tylko u mnie tak jest czy to normalne zjawisko?

Tez tak mam, a silniczek troszke inny ;) Czasami sie zastanawiam czy daloby sie takie wolne opadanie obrotow zrobic na stale. Ale pewnie to nie kwestia samych obrotow a tez zimnych plynow ustrojowych w silniku.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Firepoland » 17 kwi 2008, 15:39

Sprawdź silniczek krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Barthek » 17 kwi 2008, 16:31

Zadam głupie pytanie, gdzie jest silniczek krokowy? :)
Poza tym wszystko sprawdzone, świece, kable, zapłon, żadnych dziur w układzie dolotowym itd. TPS również prawidłowo ustawiony, obroty idealnie na 700, żadnych innych efektów ubocznych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 19 kwi 2008, 14:43

Chłopaki (i dziewczyny) :) , dalej proszę o pomoc...
Dodatkowe objawy to, że kiedy silnik jest już rozgrzany to po zdjęciu nogi z gazu czuć lekkie zdławienie zamiast równomiernego zwalaniania, następnie dodając gazu czuć lekkie szarpnięcie, zamiast płynnego rozpędzania. Objawy mają tylko miejsce podczas początkowej fazy tych operacji (zabrzmiało fachowo a to przecież normalne codzienne czynności) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez maryjo » 6 sie 2008, 16:39

witaj, mam to samo co opisywałeś o obrotach silnika (chodzi o zdławienie), a widzę od kwietnia nikt nie odpisał na post w tej sprawie, poradziłeś sobie jakoś czy przyzwyczaiłeś się tak jak ja :D ?
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Barthek » 7 sie 2008, 09:38

Witam,
Niestety dalej się borykam z tym problemem i nie potrafię sobie poradzić.
Chyba czeka mnie wizyta u Pana Jaksy – ale zwlekam z tym bo mam 250km w jedną stronę :( Skończyły mi się wszystkie pomysły...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 2 lut 2009, 10:25

Ryba81 napisał(a):Sprawdź silniczek krokowy

Dzięki Ryba, po długich poszukiwaniach i regulacjach, czytaniu forum itp itd. okazało się, że przyczyną jest silnik krokowy. Założyłem kompletną przepustnicę z Xeda 98r z niewielkim przebiegiem i działa tak jak powinno, żadnego szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu a obroty ładnie powoli opadają przy zmianie biegu <jupi> Swoją starą przepustnicę to mogłem sobie regulować w nieskończoność – zabieram się za rozebranie swojej i czyszczenie krokowca – może naprawię ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez gofer2109 » 2 lut 2009, 19:49

jak sprawdzić silniczek krokowy?
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=200654
Avatar użytkownika
 
Od: 3 sie 2007, 16:00
Posty: 43
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 6 2.0 V6 92r. SGI

Postprzez kzh600 » 2 lut 2009, 19:54

to też i mnie iteresuje jak stwierzic,ze jest walniętey.....czy mozna kupić jakis nowy nie używke????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 22:39

Nie sprawdzisz. Silnik krokowy jest sterowany komputerowo, ruch może być bardzo mały. Najczęściej silnik krokowy jest po prostu brudny. Jak czyszczenie nic nie daje to już kaplica
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Barthek » 11 lut 2009, 09:36

Barthek1983 napisał(a):działa tak jak powinno

No i się zepsuło – tydzień nacieszyłem się na nowej przepustnicy <killer>
Wszystko wróciło do stanu poprzedniego, czyli niepoprawnej pracy – obroty znowu bardzo szybko opadają podczas jazdy kiedy wrzucam sprzęgło i zmieniam bieg a jadąc np na 5-tce 70km/h szybko go wyhamowuje, na nowej przez tydzień się tak nie działo ładnie się toczył dużo wolniej wytracając prędkość na biegu :(
Ile wczoraj się nakląłem, że k... ten ch... idzie do Żyda itp itd
Wyjąłęm przepustnicę i wszystko wygląda tak jak przed jej założeniem. Co może być przyczyną ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Widelec » 11 lut 2009, 18:46

Barthek1983 napisał(a):Co może być przyczyną ?

np. źle ustawiony TPS.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Barthek » 12 lut 2009, 09:25

Widelec napisał(a):źle ustawiony TPS

Wszystko chodziło dobrze, samo się zepsuło podczas jedej z tras.
Raczej wątpię, aby TPS sam się rozregulował, przerabiałem to w poprzedniej przepustnicy i poprawnie ustawiony TPS nic nie zmienił. Szukam dalej, może dostaje się gdzieś lewe powietrze, a to że wszystko działało poprawnie przez tydzień, może było zwykłym fuksem... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez nor » 12 lut 2009, 09:39

Musisz dobrze wyczyścić przepustnicę i ustawić obroty na 800-850 a nie 700 bo to jest za mało. Ja też miałem taki problem w swoim xedzie tylko że mi gasł jak puściłem gaz a czasem tylko dławił. Poprostu przepustnica sie nie domyka i łapie lewe powietrze. przyczyną niedomykania może byc również to że jest juz wyrobiona i się zacina.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Barthek » 12 lut 2009, 10:02

Barthek1983 napisał(a):Raczej wątpię, aby sam się rozregulował

nor napisał(a):ustawić obroty na 800-850 a nie 700


Dzięki Nor za podpowiedź, ale czy jest możliwość, że samo się rozregulowało?
Już przerabiałem to na poprzedniej przpustnicy, ustawiłem ponad kreską na 800-850 a efekt to żadnej zmiany – szarpanie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu, mocne wyhamowywanie na biegu, podczas wciśnięciu sprzęgła obroty odbijały się od 1100 podbijały do 1500 i zatrzymywały się na 1100. Nie schodziły nigdy do 800-850, tylko jak się zatrzymałem, wcisnąłęm sprzęgło i hamulec i powoli odpuszczałem sprzęgło, tak żeby nie ruszył a obroty spadły – wtedy wracały na 800-850. Nie chcę przechodzić tego samego z kolejną przpustnicą i nie uśmiecha mi się ani wyjazd do Warszawy do Jaksy ani do Wieśka w Dębicy :(
PS. Dla przypomnienia to ma miejsce tylko, kiedy silnik osiągnie optymalną temperaturę. Kiedy jest zimny obroty ładnie powolutku opadają i nie ma szrpań podczas dodawania i odejmowania gazu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sq2jul » 12 lut 2009, 11:38

to moze czujnik temperatury poszedl sie pasc?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Widelec » 12 lut 2009, 18:54

jak ustawiałeś tego TPSa
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez nor » 12 lut 2009, 19:57

W jaki sposób regulowałeś obroty?
Wiem, że już pisałeś, że sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego, ale na wszelki wypadek skontroluj jeszcze raz i rób to codziennie (przed odpaleniem pierwszym), bo na razie innych przyczyn nie widzę. Jak coś to będziemy myśleć dalej co robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Widelec » 12 lut 2009, 22:52

jak dla mnie masz źle ustawioną przepustnicę z TPSem.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6