zerwany pasek / uszkodzona rolka/ PROBlEM Rozwiazany

Postprzez Oskar » 14 kwi 2008, 21:10

Witam, w grudniu kupiłem xedosa 2.0 v6 . Wszystko było ok do przedwczoraj, spadł pasek od alternatora, więc nie było ładowania. Okazało sie że pasek jest naderwany, założyłem z kumplem nowy, Po 2 dniach wracając do domu coś strzeliło i odrazu zapaliły sie kontrolki, więc znowu spadł pasek, co sie okazało na rolce głównej wychodzącej z bloku silnika zerwało rowki trzymające pasek, rolka stała sie gładka jak ta dociskajaca pasek , aby był naprężony . Co robić , czy można wymienić samą rolkę, jak to się stać mogło? czy muszę wymienić cały ten wał co napędza wspomaganie, alternator , klime itp. pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 kwi 2008, 18:08 przez Oskar, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 20:57
Posty: 4
Skąd: warszawa

Postprzez Oskar » 14 kwi 2008, 23:38

Oskar napisał(a):Witam, w grudniu kupiłem xedosa 2.0 v6 . Wszystko było ok do przedwczoraj, spadł pasek od alternatora, więc nie było ładowania. Okazało sie że pasek jest naderwany, założyłem z kumplem nowy, Po 2 dniach wracając do domu coś strzeliło i odrazu zapaliły sie kontrolki, więc znowu spadł pasek, co sie okazało na rolce głównej wychodzącej z bloku silnika zerwało rowki trzymające pasek, rolka stała sie gładka jak ta dociskajaca pasek , aby był naprężony . Co robić , czy można wymienić samą rolkę, jak to się stać mogło? czy muszę wymienić cały ten wał co napędza wspomaganie, alternator , klime itp. pozdrawiam
, Poza tym silnik ma przejechane 295.000 tyś, i zaczyna brać coraz więcej oleju, czy jest sens działać z tym silnikiem czy coś kombinować, remont czy używany
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 20:57
Posty: 4
Skąd: warszawa

Postprzez MariuszXedos » 15 kwi 2008, 11:25

To jeszcze zależy ile bierze. Mój bierze litr na 10kkm, myślę że to niezła norma. Remont V-ki to wielki wydatek, nie wiem czy się opłaca. Ja nie remontował bym takiego silnika, rozejrzał bym się za innym.
Co do tej rolki to możliwe że alternator ciężko, może łożyska są przytarte. Rolka może się ślizgać i dlatego masz ją wydartą. Mogę się mylić ale to moja pierwsza myśl.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2007, 18:07
Posty: 27
Skąd: Węglowice
Auto: Mazda Xedos 2.0l V6 96r.

Postprzez Oskar » 15 kwi 2008, 11:35

Dzięki ale chodzi mi o rolkę tą główną ,bo na jednym trzpieniu czy jak to się nazywa są dwie rolki , i ta druga od zewnętrznej straciła swoje wcięcia trzymające pasek, jest totalnie gładka , kręci się ale paska nie napędza, co daje brak ładowania, chyba mogę wymienić tylko te rolkę?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 20:57
Posty: 4
Skąd: warszawa

Postprzez lichy » 15 kwi 2008, 17:14

Wymieniasz tylko koło pasowe wału korbowego bo tak się to nazywa. Wystarczy tylko odkręcić tą śrubę w środku, będzie ciężko ją ruszyć ale niema z tym wielkiego problemu.Koło pasowe zamocowane jest na klinie więc nie będziesz miał problemu z ustawieniem w tym samym miejscu.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Oskar » 15 kwi 2008, 18:07

Dzięki wielkie, właśnie wróciłem do domu mam zamówione na jutro koło pasowe. Więc wymienię i śmigam dalej... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 20:57
Posty: 4
Skąd: warszawa

Postprzez qbass » 15 kwi 2008, 19:14

MariuszXedos napisał(a):Remont V-ki to wielki wydatek, nie wiem czy się opłaca. Ja nie remontował bym takiego silnika, rozejrzał bym się za innym.

Sorry, ale piszesz niezle bzdury :|
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6