Problemy z długim odpalaniem (pompa paliwa?)

Postprzez GrzegorzR » 20 mar 2008, 11:01

napisałem o problemach z odpalaniem na innej stronie ale chyba tam nikt nie zagląda więc piszę tu może mnie nie wyrzucicie- u mnie wygłąda to tak:
– kręcę 3 do 4 sek – odpala
– kręcę 1,5 do 2 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa
w serwisach mazdy w Łodzi powiedzieli: w pierwszym że jest przerwa na przewodzie czujnika halla wału korbowego, chyba bujda.... nie wiem. w drugim serwise powiedzieli że wszystkie czujniki halla sprawdzili i że są ok, ale usterki nie usunęli nakładli mi że to wina komputera, ale nie są pewni bo na mini demonstracji ich koncepcja padła.
moje pytania : dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek i co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
ps jeżdżę tylko na benzynie nie mam instalacji gazowej ani klimy
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Barthek » 20 mar 2008, 12:05

Cześć Grzegorz
Mam u siebie identyczny albo bardzo podobny problem. Muszę kręcić ok 2-3 sek żeby odpalił, diagnoza w moim przypadku to uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym – część praktycznie nie do kupienia oddzielnie.
Pozostaje mi regeneracja – jeden gość na allegro regeneruje aparaty zapłonowe i udziela gwarancji.

http://www.allegro.pl/item326888822_nap ... bishi.html

Na razie nie robię tego, bo szkoda mi kaski a da się z tym żyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Grzyby » 20 mar 2008, 12:25

GrzegorzR, zapraszam do zapoznania się z regulaminem jak również do zaprzyjaźnienia się z przyciskiem "szukaj".
Podobne tematy są na forum – użyj proszę wyszukiwarki i zapoznaj się z odpowiedziami jakie już zostały udzielone. Ewentualnie dopisz się do istniejącego tematu.
A na przyszłość pamiętaj o regulaminie i poprawnym nazewnictwie tematu.

Ten temat skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BratCukierka » 20 mar 2008, 12:43

Barthek1983 napisał(a):Pozostaje mi regeneracja – jeden gość na allegro regeneruje aparaty zapłonowe i udziela gwarancji.

http://www.allegro.pl/item326888822_nap ... bishi.html


Ja mogę polecić tą firmę :) Pełen profesjonalizm :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez pawelc » 20 mar 2008, 14:05

a rusz tylko delikatnie rozrusznikiem i jak pompa skończy pompować to spróbuj odpalić jeżeli od razu odpali to przyczyna znana ucieka ciśnienie z listwy wtryskowej ja tak mam u siebie po dłuższym postoju ,czy u Ciebie jest to cały czas ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez GrzegorzR » 20 mar 2008, 17:29

do Grzyby przepraszam jak nabroiłem ale kiepski ze mnie internauta :( :( podpiąem się jednego z tematów,ale tam nikt nie odpowiada
co do usterki to nie ma znaczenia czy po dłuższym postoju czy też nie a co do pompy to muszę zakręcić żeby się załączyła
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez pawelc » 21 mar 2008, 11:39

pompa w xedosie i w mx-6 z tego co zaobserwowałem załącza się dopiero po kręceniu rozrusznikiem jest tak w wielu autach i to nie przeszkadza ,problem pojawia się wówczas gdy spada nam ciśnienie na listwie wtryskowej o ile dobrze się orientuje powinien być zaworek w pompie paliwowej ,sam osobiście będę przerabiał ten temat jak zrobi się trochę cieplej i zobaczymy co z tego wyjdzie ,u mnie problem występuje tylko po dłuższym postoju pierwsze zakręcenie nie od razu zapala ale wystarczy ruszyć rozrusznikiem słychać pracę pompy i jak skończy pompować odpala od dotknięcia na pół obrotu .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez GrzegorzR » 21 mar 2008, 19:12

dzięki za informację są naprawdę bardzo pomocne, choć problem mamy podobnyto jednak..... tak jak pisałem u mnie ten problem występuje za każdym razem czy to krótki czy dłuższy postój. Możliwe żeby to była pamięć kompa walnięta?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Barthek » 5 lut 2011, 13:44

pawelc napisał(a):u mnie problem występuje tylko po dłuższym postoju pierwsze zakręcenie nie od razu zapala ale wystarczy ruszyć rozrusznikiem słychać pracę pompy i jak skończy pompować odpala od dotknięcia na pół obrotu .

Mam dokaldnie tak samo jak Ty pawelc... tyle, że u mnie jest tak cały czas.
Czy przyczyną jest ten jakiś zaworek w pompie paliwa czy regulator ciśnienia na listwie paliwa?
Jak to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez marimart81 » 5 lut 2011, 16:08

no panowie u mnie też się to objawia z tym paleniem i obstawiam regulator który może już puszczać ciśnienie i wtedy pompa musi go dobić by za drugim podejściem odpalił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mbydlinski » 5 lut 2011, 18:54

jak mam ponad pół baku to pali w ułamku sekundy jak robi się pustawo a jest zimno to trzeba zakręcić ze 3-4sek (rozmawiałem z sąsiadem który ma Grand Vitarkę z V6 z 2009 roku mówi że ma to samo). Jak pali za pierwszym razem, to ja bym nie szukał dziury w całym, Co jak co to nie są nowe auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Barthek » 5 lut 2011, 21:42

Nie mieszajmy w temacie.
Pali po kręceniu ok. 3 sekund niezależnie od temperatury silnika, temperatury na zewnątrz,
ilości paliwa w baku, czy pochylenia pojazdu.
Chcę się dowiedzieć czy za to odpowiada regulator ciśnienia paliwa i jak to sprawdzić.
Czy miałbym jeszcze jakieś inne dziwne skutki gdyby uszkodzony był regulator?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez pawelc » 6 lut 2011, 09:27

Tematu do tej pory nie rozwiązałem ,wymieniałem ze dwa regulatory ciśnienia paliwa (fakt że używane) i na każdym to samo .Miałem już mx-6 2,5v6 chyba z siedem szt. (dwie mam w tej chwili) i jest cały czas to samo w każdej -jak nie odpali za pierwszym razem wystarczy ruszyć rozrusznikiem pompa napompuje i pali na dotyk, albo kręcić ok.3 sek i też odpali Wygląda to na fabryczny błąd -myślałem nad rozwiązaniem go w najprostszy możliwy sposób czyli przekaźnik czasowy do załączania pompy powinien rozwiązać sprawę definitywnie ale jak to bywa jak problem jest mało uciążliwy to z reguły się go nie naprawia :) i tak minęło już kilka dobrych lat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barthek » 6 lut 2011, 19:47

Dzięki Paweł za odpowiedź, choć znając mój upór w doprowadzaniu Xedosa do jak najlepszego stanu
nie odpuszczę tego tematu ;)
Jakie powinno być ciśnienie na ?:
1. pompie paliwa
2. za filtrem paliwa
3. na listiwe paliwowej
4. na regulatorze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 10 lut 2011, 12:17

I jak tam Panowie, ma ktoś takie dane? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez mx6sc » 10 lut 2011, 13:16

u mnie było tak jak Pawelc pisze sprawę załatwił zew. regulator ciśnienia paliwa ustawiony jest na 4bary i z głowy a jak u ciebie paliwo spływa do pompki to są takie zaworki kierunkowe często stosowane do np. Opla koszt to jakieś 2,50 pln i z głowy
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Barthek » 10 lut 2011, 20:23

Dzięki za podpowiedź :)
Jak zastosować takie zaworki, bo jestem zielony z tego – ewentualnie jak wytłumaczyć mechanikowi?
Aha i jakie w końcu powinny być ciśnienia, o których wspomniałem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez mx6sc » 10 lut 2011, 23:42

taki zaworek montujesz przed listwą wtryskową ,mechanikowi jak powiesz o zaworku kierunkowym (jedno kierunkowym) to powinien wiedzieć o co chodzi (wystarczy wpisać na allegro "zaworek diesel" i znajdziesz tam już od 16pln. z groszami
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Tubi » 11 lut 2011, 08:58

Ja mam na zbyciu regulator ,na którym zawsze za 1 razem odpalał zresztą całą listwe też.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Piotr_ » 11 lut 2011, 14:04

podpinam się pod temat bo też mam podobny problem.autko na zimnym odpala po ok 3 sek ale jak się rozgrzeje to pali na tyk.chyba że postoi z godzinkę to znowu trzeba pokręcić dłuższą chwile.tak sobie myślę że ten zaworek o którym mówił mx6sc powinien rozwiązać sprawę bo wszystko wskazuje na to że paliwko schodzi z układu.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6