Strona 1 z 1
Silnik do Xedosa 6

Napisane:
12 wrz 2004, 20:53
przez Gość
Witajcie,
Padla Mazdunia Xedos 6 mojego tescia.Poszedl pasek rozrzadu (po 40 k km sic!
Remont to wydatek rzedu 3-4tys conajmniej.
Auto jest z 97 roku, silnik 1.6 16V...
Tesciu mysli o wymianie silnika na inny (ten ma juz ponad 300 tys nakrecone, poza tym ten silnik w takim aucie to male nieporozumienie.
I tu moje pytanko: czy do tej kasty wejdzie wiekszy silnik? Od Milenii V6 raczej odpada, ale zwykla 16 zaworowa "dwojka"?A moze od 626 warto poszukac?Macie jakies doswiadczenie w tej kwestii?
Pozdrawiam,
Ari

Napisane:
12 wrz 2004, 21:00
przez xXx
Możecie załadować 2,0 V6 KF, który to był montowane seryjnie w CA. Sprawa SWAP-u była już omawiana wiele razy, ale w tym przypadku trzeba by wiele zmienić.
Poszukaj na forum tematów związanych, ze SWAP-owaniem silników.

Napisane:
12 wrz 2004, 22:15
przez XsiX
Poszedl pasek rozrzadu (po 40 k km sic!
Remont to wydatek rzedu 3-4tys conajmniej.
a ponoć wszystkie silniki benzynowe miały być BEZKOLIZYJNE


Napisane:
13 wrz 2004, 00:17
przez Smirnoff
Tomuś, fałki owszem (i to tesh chyba bez J-Spec), ale rzędówki niet


Napisane:
13 wrz 2004, 07:07
przez XsiX
Tomuś, fałki owszem (i to tesh chyba bez J-Spec), ale rzędówki niet
ostatnio na forum była o tym większa dyskusja i wyczytałem tam że tylko mazdowe Diesle są kolizyjne


Napisane:
13 wrz 2004, 07:20
przez xXx
Nooooooo...

Napisane:
13 wrz 2004, 07:48
przez XsiX
Nooooooo...
Patryk czyli jest tak jak myśleliśmy
tylko K-series są bezkolizyjne


Napisane:
13 wrz 2004, 12:34
przez xXx
Też tak sądzę...

Napisane:
13 wrz 2004, 13:20
przez michal_krakoof
ql

Napisane:
13 wrz 2004, 17:39
przez Robo
Padla Mazdunia Xedos 6 mojego tescia.Poszedl pasek rozrzadu (po 40 k km sic! Remont to wydatek rzedu 3-4tys conajmniej. Auto jest z 97 roku, silnik 1.6 16V...
Także ja nadal obstaje przy swoim: NIE TYLKO DYSZLE SĄ KOLIZYJNE
A co Xedosa to mogę powiedzieć tylko, że mi przykro.
Pozdrawiam.


Napisane:
21 wrz 2004, 22:31
przez Tiber
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... rt=2&nr=27
Koles sprzedaje xedosa z uszkodzonym silnikiem ale pisze ze ma jeszcze jedno serce za 1500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. To wyjatkowo tanio jak na moje informacje. Moze byc tez zdupczony albo jumany. Kto wie zadzwonic i popytac zawsze warto. Sam sie zastanawiam bo jezeli reanimacja mojego silnika sie nie powiedzi to bede musial cos wymyslec ale jak narazie (puk puk puk) wszystko jest na dobrej drodze.
Przy okazji mam pytanie do naszych mazdowskich specow.
1. Bylem dzisiaj w warsztacie moj xedos rozkrecony juz niemal na czesci pierwsze, potykajac sie o walajace sie nieszczesne pierscienie ktore przyjdzie mi wymienic koles zapoznal mnie z dziwnym problemem, a mianowicie:
(cala wypowiedz ktora teraz nastapi jest pisana przez osobe nie znajaca sie zupelnie wiec jak cos popieprze nie piszcie prosze ze sie skas tam urwalem) Po sciagnieciu oslony i miski olejowej od spodu widac szerego glowek od srob wchodzacych w blok silnika. Niektore z nich (moze wszystkie

) Zdajesie lacza dwa bloki ze soba i tu wlasnie jest problem 2 z nich maja zdupczone gwinty. Czy spotkaliscie sie z czyms takim? Czym moze to byc spowodowane? KOlesi beda chyba musieli rozkrecic wszystko do reszty zeby wsadzic tam jakies podkladki (padla fachowa nazwa tych nakladek ale zapomnialem

)

Napisane:
21 wrz 2004, 22:38
przez Długi
Jeżeli chodzi o kolizyjnośc to
wszystkie silniki B, F, K są wg producenta bezkolizyjne, praktyka mówi coś innego (zjawiska dynamiczne np.bezwładność zaworów mogą powodwać uszkodzenia)
Nieprawdą jest że w mazdaie tylko diesle są kolizyje wszystkie benzyniaki w 2, 3 i 6 niektóre w MPV i Tribute są jak najbardziej kolizyjne.

Napisane:
22 wrz 2004, 07:30
przez XsiX
Długi dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie


Napisane:
22 wrz 2004, 08:50
przez Długi
Zaraz znajdę listę wszystkich silników bezkolizyjnych i wkleje, ale zastrzegam brak odpowiedzialności w przypadku awarii


Napisane:
22 wrz 2004, 09:01
przez Długi
wklejam listę silników wg producenta bezklizyjnych:
– B3, B5, B6, BP
– ZL, ZM, Z5
– FP, FS
– JE
– KF, KL, K8, KJ

Napisane:
22 wrz 2004, 09:42
przez xXx
Ciekawe, że producent podaje wszystkie silniki benzynowe jako bezkolizyjne. Sam byłem świadkiem zerwania paska w BP i niestety tam głowica nadawała się tylko do remontu.

Napisane:
22 wrz 2004, 11:17
przez Długi
Nie wszystkie silniki są na liście, a po za tym pisałem że widziałem różne silniki po zerwaniu paska i w jednych był bałagan a w innych nie. Bezkolizyjność silnika nie przeświadcza o tym czy pasek wymieniać czy nie, nie chciałbym żeby pasek mi się zerwał o 2 w nocy pod Jarząbickami Małymi
[Usunięte]

Napisane:
4 cze 2012, 15:21
przez Crenshaw

Ten post został usunięty
przez
sq2jul 4 cze 2012, 17:25.
Powód: ot
[Usunięte]

Napisane:
4 cze 2012, 16:39
przez sebek-71

Ten post został usunięty
przez
sq2jul 4 cze 2012, 17:25.
Powód: ot