Strona 1 z 1

aparat zapłonowy – kostka z boku

PostNapisane: 12 sty 2008, 19:34
przez Widelec
do czego jest (za co odpowiada) kostka z boku aparatu zapłonowego, i co będzie jeśli byłaby odpięta? silnik nie odpali czy co?

PostNapisane: 12 sty 2008, 20:47
przez bazakbal
Widelec napisał(a):silnik nie odpali czy co?

nie odpali. jest to kostka do modułu aparatu.

PostNapisane: 12 sty 2008, 21:23
przez Widelec
bardzo fajnie. za co konkretnie ona odpowiada?

PostNapisane: 12 sty 2008, 23:31
przez Hazu
Widelec przyznaj się zepsułeś czy zgubiłeś?

Nie jestem pewien ale u mnie chyba nie ma żadnej kostki obok aparatu zapłonowego.

PostNapisane: 12 sty 2008, 23:43
przez Beny
bazakbal napisał(a):Widelec napisał:
silnik nie odpali czy co?

nie odpali. jest to kostka do modułu aparatu.

jesli nic nie pomylilem tam chyba znajduje sie cewka.W xedosie tak jest to rozwiazane dlatego masz jeden kabel WN wiecej.Ja w V6 323f BA ma cewke w srodku,przez co mam jeden kabel mniej.
Widelec napisał(a):bardzo fajnie. za co konkretnie ona odpowiada?

nie znam sie ale jak padnie to nie odpalisz,tyle wiem napewno.

PostNapisane: 12 sty 2008, 23:58
przez Hazu
Cewka jest daleko od rozdzielacza/aparatu zapłonowego znajduje się aż za filtrem powietrza.

Według mnie coś jest kombinowane chyba że były zmiany w układzie zapłonowym Xedosa

PostNapisane: 13 sty 2008, 00:14
przez Widelec
Hazu napisał(a):Widelec przyznaj się zepsułeś czy zgubiłeś?

ani zepsułem ani zgubiłem. po prostu odpiąłem, zamknąłem maskę i poszedłem se do domu <lol>

Hazu napisał(a):Nie jestem pewien ale u mnie chyba nie ma żadnej kostki obok aparatu zapłonowego.

http://moto.allegro.pl/item293138363_aparat_zaplonowy_mazda_v6_xedos_626_mx3.html
jest kostka? jest (ilość kabli bez znaczenia. chodzi mi o sam fakty bycia kostki) :]

Beny napisał(a):nie znam sie ale jak padnie to nie odpalisz,tyle wiem napewno.

to co mnie interesi to dowiedzieć się co to jest, i czy jak to odepnę to auto nie odpali :] jeśli jest tak jak mówisz – to cacy. taka informacja mnie satysfakcjonuje <lol>

PostNapisane: 13 sty 2008, 00:32
przez Hazu
Chodziło Ci o gniazdo <glupek2>

PostNapisane: 13 sty 2008, 00:57
przez Widelec
gniazdo czy wtyczka – jeden pies. kostka to kostka do podpięcia :] chodzi mi nie o to jak to się nazywa tylko co to za cudo i za co konkretnie odpowiada :] jaki czujnik (?) tam jest podpięty :]

PostNapisane: 13 sty 2008, 00:59
przez Hazu
Pewnie jakiś czujnik położenia wału korbowego

PostNapisane: 13 sty 2008, 13:04
przez bazakbal
Widelec napisał(a):chodzi mi nie o to jak to się nazywa tylko co to za cudo i za co konkretnie odpowiada

w aparacie jest moduł wewnątrz którego jest czujnik halla (nawet dwa), który zwykle podaje sygnał o położeniu czegoś co się kręci (tak ogólnie) należy do układu sterowania zapłonem

PostNapisane: 13 sty 2008, 23:14
przez chudy
Widelec – tylko żeby Ci komp za każdym odpięciem błędów nie wywalał – troche głupio by było – za każdym razem go resetować :)

PostNapisane: 14 sty 2008, 09:29
przez Barthek
W związku z tematem mam pytanie, czy ktoś ma taki układ z czujnikami halla – sprawny do sprzedania, ponieważ mój czujnik padł i muszę kręcić 2-3 sek zanim odpali.

PostNapisane: 14 sty 2008, 20:04
przez Hazu
A kto ci powiedział że czujnik halla jest uszkodzony

Ja wątpie w to.

PostNapisane: 15 sty 2008, 09:30
przez Barthek
Ponieważ jak odpalam, muszę kręcić ok 2-3 sek zanim zaskoczy.
Po podpięciu pod kompa wyskakuje błąd czujnika położenia wału, ale po sprawdzeniu jest on fizycznie sprawny. Błąd wywołuje czujnik halla, który po fizycznym sprawdzeniu nie wysyła sygnału. Stąd mój problem podczas odpalania.