Strona 1 z 1

Długi czas odpalania silnika – problem rozwiązany

PostNapisane: 18 wrz 2007, 11:23
przez Bebek0
Moja MAZDA XEDOS 6 2.0 V6 zawsze rano, gdy jest jeszcze dość chłodno i na szybach jest szron nie chce szybko zapalic.
Rozrusznik kreci jakies 5 sekund i silnik odpala, ale wydaje mi sie, ze powinien zapalic szybciej...


Prosze o Waszą porade, czy trzeba wymienic świece, kable czy może jest to poważniejsza usterka ?

PostNapisane: 18 wrz 2007, 15:19
przez moro
Zalej "cienszy" olej

PostNapisane: 18 wrz 2007, 19:53
przez Hazu
Masz lpg?
Skoro ci chodzi bardzo dobrze bez drgań nie gubi zapłonów nie szarpie silnikiem itp. to nie masz sie czym przejmować.

5 s to nie jest tak dużo.
mnie tez po jeździe na lpg na odpalenie trzeba czasem nawet ok 3s.

PostNapisane: 18 wrz 2007, 23:06
przez Karwoś
Przy V6 to chyba normalne że zapalenie zajmuje troche więcej czasu – jakoś mam takie odczucie – no ale jeżeli to jest 5sek to troche jakby dużo przy dość wysokiej temp – a nie ma żadnych problemów z kablami ?? Nie dzieje się tak szczególnie przy wilgotnej pogodzie??

No i w temacie to przydałoby się napisać jaki to samochód żeby od razu było wiadomo.

PostNapisane: 19 wrz 2007, 08:26
przez Redoo
Olej tutaj nie ma nic do tego :] sprawdził bym świece i kable na początek,Myślę tez nad pompą ale to raczej nie :|

PostNapisane: 19 wrz 2007, 09:33
przez Bimbak
A ja bym zaczął od filtrów.
Poza tym mała ilość paliwa wpływa na przedłużanie się czasu odpalania auta :P
Poza tym
Porek napisał(a):proszę zapoznaj się z regulaminem, popraw temat i nie pisz drukowanymi – oznacz to krzyk i nie jest mile dla innych.

Bardzo bardzo proszę – zrób to

PostNapisane: 19 wrz 2007, 10:49
przez nor
Moj xed odpalał po pierwszym obrocie wału. Obecne autko niestety nie ale znam przyczynę. Jeśli zaczęlot o się teraz jak jest wilgotno tzn, że masz do wymiany kable WN. A jak jest na ciepłym silniku, czy tuż po zgaszeniu ponownie długo musisz kręcić?

PostNapisane: 19 wrz 2007, 14:43
przez Bebek0
Dziekuje za odpoweidzi.

Jak silnik juz zapali (po kilku sekundach) to za drugim razem zapala od razu – bez problemu, jak jest ciepły to tez zapala bez problemu.


nor napisał(a):Moj xed odpalał po pierwszym obrocie wału. Obecne autko niestety nie ale znam przyczynę. Jeśli zaczęlot o się teraz jak jest wilgotno tzn, że masz do wymiany kable WN. A jak jest na ciepłym silniku, czy tuż po zgaszeniu ponownie długo musisz kręcić?

PostNapisane: 19 wrz 2007, 14:51
przez Bebek0
Porek napisał(a):Bebek0 proszę zapoznaj się z regulaminem, popraw temat i nie pisz drukowanymi – oznacz to krzyk i nie jest mile dla innych.

Pozdrawiam, Mateusz.


O jejku, Przepraszam

PostNapisane: 19 wrz 2007, 16:04
przez Bimbak
Bebek0 napisał(a):O jejku, Przepraszam

po prawej stronie każdego twojego posta masz taki okrąglutki przycisk "zmień". Klikając ten przycisk możesz edytować treść swojej wiadomości uzupełniając ją lub poprawiając, zamiast pisać jedną pod drugą
Klikając ten ładniusi przycisk po prawej stronie pierwszego posta w temacie którego jesteś autorem, możesz zmienić nazewnictwo tematu do takiej zgodnej z powszechnie panującymi na forum regułami których pigułkę znajdziesz w przyklejonym w tym dziale REGULAMINIE. Przeczytaj! – masz 4 godziny :]

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:43
przez Redoo
Bimbak <lol> <lol> <lol>
Bebek0
Kable!!!

PostNapisane: 20 wrz 2007, 15:43
przez Bebek0
Dziekuje za odpowiedzi.
Wszystkie filtry i oleje wymienione, okazało sie, że to kable...
Pozdrawiam !

PostNapisane: 20 mar 2008, 19:02
przez GrzegorzR
podepnę sie bo moje problemy są podobne u mnie wygłąda to tak:
– kręcę 3 do 4 sek – odpala
– kręcę 1,5 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa
w serwisach mazdy w Łodzi powiedzieli: w pierwszym że jest przerwa na przewodzie czujnika halla wału korbowego, chyba bujda.... nie wiem. w drugim serwise powiedzieli że wszystkie czujniki halla sprawdzili i że są ok, ale usterki nie usunęli nakładli mi że to wina komputera, ale nie są pewni bo na mini demonstracji ich koncepcja padła.
moje pytania : dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek i co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?
nie mam klimy jeżdżę tylkona benzynie
filtry, przewody wn świece wymienione i żadnej zmiany :(

PostNapisane: 20 mar 2008, 21:31
przez Redoo
a moze cos ze sterowanie pompy albo cos z pompą paliwa co chyba nie powinna buczec

PostNapisane: 20 mar 2008, 21:50
przez waldii
GrzegorzR napisał(a):dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek i co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?

a nie jest tak,ze jak przekrecisz kluczyk ona na chwilke zabuczy i zlapie cisnienie w ukladzie paliwowym.Wylaczy sie,wtedy krecisz rozrusznikiem,odpalaja sie wtryski,paliwko leci,cisnienie spada i wowczas zalacza sie ponownie pompa.Wydaje mi sie,ze tak powinno byc ale moze sie myle

PostNapisane: 2 kwi 2008, 15:29
przez GrzegorzR
nie mam pojęcia co dalej robić
spróbuję jeszcze sprawdzić błędy może to mi coś podpowie zobaczymy
a tak na marginesie to naprawiłem czujnik paliwa nie było masy
zaczął mi swiecić abs też problem coś ta madzia mnie nie lubi :(
pozdrawiam

PostNapisane: 2 kwi 2008, 18:18
przez Redoo
GrzegorzR napisał(a):zaczął mi swiecić abs też problem coś ta madzia mnie nie lubi

<głaszcze> spoko nie łam sie ;)