Strona 1 z 2

Czujnik spalania stukowego

PostNapisane: 26 maja 2005, 22:13
przez apsok
Mam uszkodzony czujnk spalania stukowego.Czy objawami tego uszkodzenia mogą byc podwyższone obroty jałowe do 1100 i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów?Gdzie ten czujnik się znajduje?comp pokazuje mi na wejściu tego czujnika zamiast 2,4V , 4,8V tzn. tak jakby go wcale nie było.Dziekuję za wszelkie sugestie.

PostNapisane: 26 maja 2005, 22:14
przez apsok
kujawiak kupił sobie mazde:–)

PostNapisane: 26 maja 2005, 22:46
przez newbie
apsok napisał(a):...comp pokazuje mi na wejściu tego czujnika zamiast 2,4V , 4,8V tzn. tak jakby go wcale nie było...


Skąd niby takie wartości z czujnika piezo?
Chcesz być pewny diagnozy to stań oscyloskopem na wyjście KS i postukaj czymś metalowym w jego okolicę.

PostNapisane: 26 maja 2005, 22:57
przez apsok
Nic nie da stukanie, bo wygląda na to że czujnk nie działa wcale.Poprostu jak go rozpinam na kostce to nic się nie dzieje.A konkretnie to gdzie on jest?

Jak wymienić czujnik spalania stukowego?

PostNapisane: 29 maja 2005, 19:20
przez apsok
jak wyżej i gdzie kupić taki czujnik?

PostNapisane: 31 maja 2005, 09:22
przez tomekrvf
Czujnik kupic w mazdzie a zanim zabierzesz sie do wymiany sprawdz instalacje elektryczna czujnika. Jak faktycznie uszkodzony jest czujnik to zdobadz manuala i klucz dynamometryczny z zakresem 4-45 Nm. Jak nie masz klucza to nawet ne zabieraj sie do wymiany czujnika bo tylko go zepsujesz.

PostNapisane: 5 cze 2005, 23:40
przez apsok
wielkie dzięki,patrzyłem tan stary czujnik jest złamany wiec musze wymienic.Chyba muszę zdejmować cały kolektor wydechowy:(

spalanie stukowe

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:30
przez BIGer
witam, pisze bo juz mam problem ze swoja mazda :| (i to chyba moja ostatnia mazda <killer> )otoz zauwazylem ze przy odpalaniu (nie zawsze) slychac spalanie stukowe (napewno to one nie zaden kat ani blacha,pozatym dzwiek jest silny i wyrazny) oraz wczoraj przy podjerzdzaniu pod podjazd na 2 biegu przy niskich obrotach tak zagralo jak by 6 murzynow z cymbalkami siedzialo pod maska :P, puzniej jeszcze duzo innych prob ,wlasnie niemieckiej bezyny do pustego baku bez rezultatow jak gralo tak gra na niskich obrotach.
A wiec tak:

-komp nie ma bledow
-swiece wymienione 500 km temu(na tamtych tez gralo przy odpalaniu)

Gdzie mam szukac przyczyny bo wiem ze to jest niezdrowe dla motoru,prosze o wszystkich o wskazowki, a do tego dochodzi dziwne przyszpieszanie do 3 tys raz idzie lekko a raz trzeba bardziej depnac aby tak samo sie bujała,do tego dochodzi szarpanie w graniacach 1500-2200 obr/min, ale nie zawsze szczególnie pod obciazeniem , a i dziwne zjawisko okopcony wydech ale oleju nie pali napewno przejechalem juz ponad 2000 tys km i nadal jest okopcony jak by mieszanka byla zbyt bogata.

jak mi sie cos przypomni to dopisze, pewnie mi nikt nie odpowie jak zwykle na moje posty :( [/u]

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:34
przez Grzyby
A skąd pewność że to spalanie stukowe?
Słyszałeś o czymś takim jak HLA?

BIGer napisał(a):nadal jest okopcony jak by mieszanka byla zbyt bogata.

jaki problem z podjechaniem na analizę i upewnienie się?

p.s. dlaczego nie używasz szukajki?

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:43
przez BIGer
Grzyby napisał(a):A skąd pewność że to spalanie stukowe?
Słyszałeś o czymś takim jak HLA?


mialem juz troche tych padaczek i wiem jak brzmi hla i to napewno stukowe,na analizie bylem i niby wszystko ok :|. Szukalem ale tak bylo tyle smieci i nic nie znalazlem tylko w 323 bylo ale to inny silnik? prawda <jelen>

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:45
przez Grzyby
BIGer napisał(a):na analizie bylem i niby wszystko ok

albo gówniana analiza albo jednak bierze olej.

Jesteś pewien że zapłon i rozrząd masz dobrze ustawione?
Kiedy sprawdzałeś?

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:45
przez dakopi
Nalej 98 i sprawdź czy murzyni sie uciszą, u mnie też pogrywali, ale zmieniłem stację i liczbę aktanów, teraz jest ok ;)

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:48
przez BIGer
Grzyby napisał(a):albo gówniana analiza albo jednak bierze olej.



przez 2900km nie lyknol nic wiec raczej zle nie jest:)


Nalej 98 i sprawdź czy murzyni sie uciszą, u mnie też pogrywali, ale zmieniłem stację i liczbę aktanów, teraz jest ok


mowilem ze nawet niemiecka bene lalem dla testu i nadal gralo

Jesteś pewien że zapłon i rozrząd masz dobrze ustawione?
Kiedy sprawdzałeś?


wlasnie mam angine ale nie poddam sie i za moment sie ubieram i jade na sprawdzenie zaplonu jaki powienien byc dla KF?

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:53
przez dakopi
może niemiecką 91 nalałeś??? :P Jezeli nie benzyna to szukałbym przyczyny przy zapłonie lub rozrządzie.

PostNapisane: 2 sie 2007, 10:56
przez BIGer
dakopi napisał(a):może niemiecką 91 nalałeś?pytajnik język



neee napewno neee:)

PostNapisane: 2 sie 2007, 12:25
przez BIGer
nie wiem ale gra w ekstremalnych warunkach dla silnika czyli niskie obroty i duze obciazenie, oraz podczas odpalania ale nie zawsze:)a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF

PostNapisane: 2 sie 2007, 22:45
przez BIGer
BIGer napisał(a):a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF

PostNapisane: 2 sie 2007, 22:54
przez tomekrvf
Spalanie stukowe przy odpalaniu? Tego jeszcze nie słyszałem. Albo walą HLA albo silnik jest luźny na panewkach korbowodowych.

BIGer napisał(a):BIGer napisał:
a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF

10 stopni przed TDC na zwartych GND i TEN

PostNapisane: 2 sie 2007, 22:59
przez BIGer
tomekrvf tak napewno jest to stukowe na milon procent a przy odpalaniu slychac to na chwileczke

PostNapisane: 2 sie 2007, 23:01
przez BIGer
tomekrvf
tomekrvf napisał(a):TDC

?? <jelen>