Strona 1 z 2

Za mała moc silnika!?

PostNapisane: 9 cze 2007, 15:46
przez Nefestus
Witam wszystkich.

Założyłem do mojego samochodziku (Mazda Xedos 6 z silnikiem 1.6 z 1994 r.) instalację gazową. Wszystko jest super, ale sprawdzenie samochodu na hamowni potwierdziło moje wcześniejsze przypuszczenia: Za mała moc silnika!
Proszę podać swoje pomysły co jest nie tak. Od czego zacząć aby znaleźć przyczynę?

Samochodzik fajnie pali, czyste spaliny. Hmmm

Czekam na sugestie
Pozdrawiam
Nefestus

Wykres z hamowni:
http://docs.google.com/Doc?id=ddkrtwzd_0g462bw

PostNapisane: 9 cze 2007, 15:52
przez ADi
1.6 to nie V6 cudów sie nie spodziewaj...

PostNapisane: 9 cze 2007, 15:56
przez Mev
A instalacja której generacji?

cudów nie ma

PostNapisane: 9 cze 2007, 15:56
przez Nefestus
ale myślałem, że z 107 koni przynajmniej 100 zostalo po 13 latach a tu 88KM! To za mało. Musi coś być nie tak np.: stopień sprężania.

Nie znam się na samochodach dlatego szukam jakiś odpowiedzi.

PostNapisane: 9 cze 2007, 15:57
przez Nefestus
Mev napisał(a):A instalacja której generacji?

Najnowsza – sekwencja.

PostNapisane: 9 cze 2007, 20:07
przez Bruce
Te 88 koni to na benzynie czy na gazie? Dobrze gdybyś porównał pracę na obu paliwach.Mam ten sam silnik ale róznicy nie odczówam ( przynajmniej tak mi się wydaje).

PostNapisane: 9 cze 2007, 21:16
przez Hazu
Nefestus napisał(a):Za mała moc silnika!

to zamień się
bo ja się boje jeździć swoim.

PostNapisane: 9 cze 2007, 21:30
przez Nefestus
Bruce napisał(a):Te 88 koni to na benzynie czy na gazie? Dobrze gdybyś porównał pracę na obu paliwach.Mam ten sam silnik ale róznicy nie odczówam ( przynajmniej tak mi się wydaje).

Na gazie ok. 84KM na benzynie 88KM. Charakterystyki są prawie identyczne (przy czym na gazie jest troszkę niżej). Maksymalna moc 88KM przy 6000 obr/min. Natomiast przy 3500 obr/min ma jedynie 47 KM (gaz 45KM).

PostNapisane: 9 cze 2007, 21:33
przez Nefestus
emmarek napisał(a):to zamień się
bo ja się boje jeździć swoim.


Kiedy?
<jupi>

PostNapisane: 9 cze 2007, 21:42
przez Hazu
Jutro ;)
Masz klimatyzacje?

PostNapisane: 9 cze 2007, 21:45
przez Nefestus
emmarek napisał(a):Jutro ;)
Masz klimatyzacje?


Oczywiście
:D

PostNapisane: 10 cze 2007, 00:47
przez Nefestus
Czy nikt nie ma pomysłu co zrobić?
:|

PostNapisane: 10 cze 2007, 11:57
przez Bruce
Sprawdź stopien sprężania,świece. Kiedyś już ktoś miał podobny problem i z tego co pamietam to skończyło sie na kontroli i regulacji wtrysku. Jaki masz moment obrotowy przy 3600?

PostNapisane: 10 cze 2007, 13:00
przez sołtys
Na początek sprawdz rozrząd i stopień sprężania.

PostNapisane: 10 cze 2007, 21:43
przez Nefestus
Bruce napisał(a):Jaki masz moment obrotowy przy 3600?

Wg charakterystyka z hamowni moment norm = 101,3 Nm
A charakterystyka:
http://docs.google.com/Doc?id=ddkrtwzd_0g462bw

PostNapisane: 11 cze 2007, 13:05
przez Loczek
Filtr powietrza, paliwa do wymiany.

Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

Czy wydech niema dziur.

Ile bierze oleju?

POjechac na porzadna stacje i zalac pozadna wache i wiater dobry nadmuchac :D

Swiece i kable.

okaze sie ze wszystkie te alemnty juz sa zurzyte i koników ucknie troche :)

PostNapisane: 11 cze 2007, 15:01
przez Nefestus
Loczek napisał(a):Filtr powietrza, paliwa do wymiany.

Filtr powietrza jest dobry (niedawno wymieniałem).
Loczek napisał(a):Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

A dokładniej?
Loczek napisał(a):Czy wydech niema dziur.

Nie ma.
Loczek napisał(a):Ile bierze oleju?

Można powiedzieć, że nic.
Loczek napisał(a):POjechac na porzadna stacje i zalac pozadna wache i wiater dobry nadmuchac :D

Tylko na dobrych tankuje.
Loczek napisał(a):Swiece i kable.

Jedynie kabli nie wymieniłem, ale żeby tylko od kabli aż o 20 KM (niemożliwe).

A gdzie w okolicy Dąbrowy dostanę fachowca od Mazdy?
W Katowicach znam.

PostNapisane: 11 cze 2007, 18:24
przez Loczek
Nefestus napisał(a):Loczek napisał:
Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

A dokładniej?

Sprawdz czy neimasz adnych pekniec na drodze od wlotu powietrza poprzez filotr az do samego kolektora.

Podobno jezeli zakryjesz wlot powietrza szczelnie zeby nic nie wleciało i silnik zgasnie znaczy ze dolot jest szczelny, jezeli zas po zakryciu wlotu powietrza silnik bedzie pracowął to gdzies masz nieszczelnosci.


Nefestus napisał(a):A gdzie w okolicy Dąbrowy dostanę fachowca od Mazdy?
W Katowicach znam.

DO tadziola jedz :D

Mozliwe ze masz no przestawiony aprat zapłonowy na samym aparacie lub na rozrzadzie ;)

Jedz do niego a wyjedziesz szczeliwsy :)

Podsumowanie

PostNapisane: 11 cze 2007, 21:30
przez Nefestus
Loczek napisał(a):DO tadziola jedz :D

O nim myślałem więc poprostu do niego pojadę.

Wielkie dzięki za "pomocną dłoń".

PostNapisane: 21 cze 2007, 11:12
przez Nefestus
I wszystko jasne!
Wróciły koniki pod maskę!
A dlaczego? Przestawiony rozrząd!

Wielkie podziękowania dla Tadziola – wykrył i naprawił. Teraz jest CACY!