Za mała moc silnika!?

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 15:46

Witam wszystkich.

Założyłem do mojego samochodziku (Mazda Xedos 6 z silnikiem 1.6 z 1994 r.) instalację gazową. Wszystko jest super, ale sprawdzenie samochodu na hamowni potwierdziło moje wcześniejsze przypuszczenia: Za mała moc silnika!
Proszę podać swoje pomysły co jest nie tak. Od czego zacząć aby znaleźć przyczynę?

Samochodzik fajnie pali, czyste spaliny. Hmmm

Czekam na sugestie
Pozdrawiam
Nefestus

Wykres z hamowni:
http://docs.google.com/Doc?id=ddkrtwzd_0g462bw
Ostatnio edytowano 10 cze 2007, 10:51 przez Nefestus, łącznie edytowano 1 raz
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez ADi » 9 cze 2007, 15:52

1.6 to nie V6 cudów sie nie spodziewaj...
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Mev » 9 cze 2007, 15:56

A instalacja której generacji?
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 15:56

ale myślałem, że z 107 koni przynajmniej 100 zostalo po 13 latach a tu 88KM! To za mało. Musi coś być nie tak np.: stopień sprężania.

Nie znam się na samochodach dlatego szukam jakiś odpowiedzi.
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 15:57

Mev napisał(a):A instalacja której generacji?

Najnowsza – sekwencja.
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Bruce » 9 cze 2007, 20:07

Te 88 koni to na benzynie czy na gazie? Dobrze gdybyś porównał pracę na obu paliwach.Mam ten sam silnik ale róznicy nie odczówam ( przynajmniej tak mi się wydaje).
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 22:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez Hazu » 9 cze 2007, 21:16

Nefestus napisał(a):Za mała moc silnika!

to zamień się
bo ja się boje jeździć swoim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 21:30

Bruce napisał(a):Te 88 koni to na benzynie czy na gazie? Dobrze gdybyś porównał pracę na obu paliwach.Mam ten sam silnik ale róznicy nie odczówam ( przynajmniej tak mi się wydaje).

Na gazie ok. 84KM na benzynie 88KM. Charakterystyki są prawie identyczne (przy czym na gazie jest troszkę niżej). Maksymalna moc 88KM przy 6000 obr/min. Natomiast przy 3500 obr/min ma jedynie 47 KM (gaz 45KM).
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 21:33

emmarek napisał(a):to zamień się
bo ja się boje jeździć swoim.


Kiedy?
<jupi>
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Hazu » 9 cze 2007, 21:42

Jutro ;)
Masz klimatyzacje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Nefestus » 9 cze 2007, 21:45

emmarek napisał(a):Jutro ;)
Masz klimatyzacje?


Oczywiście
:D
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Nefestus » 10 cze 2007, 00:47

Czy nikt nie ma pomysłu co zrobić?
:|
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Bruce » 10 cze 2007, 11:57

Sprawdź stopien sprężania,świece. Kiedyś już ktoś miał podobny problem i z tego co pamietam to skończyło sie na kontroli i regulacji wtrysku. Jaki masz moment obrotowy przy 3600?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 22:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez sołtys » 10 cze 2007, 13:00

Na początek sprawdz rozrząd i stopień sprężania.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Nefestus » 10 cze 2007, 21:43

Bruce napisał(a):Jaki masz moment obrotowy przy 3600?

Wg charakterystyka z hamowni moment norm = 101,3 Nm
A charakterystyka:
http://docs.google.com/Doc?id=ddkrtwzd_0g462bw
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Loczek » 11 cze 2007, 13:05

Filtr powietrza, paliwa do wymiany.

Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

Czy wydech niema dziur.

Ile bierze oleju?

POjechac na porzadna stacje i zalac pozadna wache i wiater dobry nadmuchac :D

Swiece i kable.

okaze sie ze wszystkie te alemnty juz sa zurzyte i koników ucknie troche :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Nefestus » 11 cze 2007, 15:01

Loczek napisał(a):Filtr powietrza, paliwa do wymiany.

Filtr powietrza jest dobry (niedawno wymieniałem).
Loczek napisał(a):Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

A dokładniej?
Loczek napisał(a):Czy wydech niema dziur.

Nie ma.
Loczek napisał(a):Ile bierze oleju?

Można powiedzieć, że nic.
Loczek napisał(a):POjechac na porzadna stacje i zalac pozadna wache i wiater dobry nadmuchac :D

Tylko na dobrych tankuje.
Loczek napisał(a):Swiece i kable.

Jedynie kabli nie wymieniłem, ale żeby tylko od kabli aż o 20 KM (niemożliwe).

A gdzie w okolicy Dąbrowy dostanę fachowca od Mazdy?
W Katowicach znam.
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Loczek » 11 cze 2007, 18:24

Nefestus napisał(a):Loczek napisał:
Sprawdzic czy niema jakies nieszczelnosci w dolocie.

A dokładniej?

Sprawdz czy neimasz adnych pekniec na drodze od wlotu powietrza poprzez filotr az do samego kolektora.

Podobno jezeli zakryjesz wlot powietrza szczelnie zeby nic nie wleciało i silnik zgasnie znaczy ze dolot jest szczelny, jezeli zas po zakryciu wlotu powietrza silnik bedzie pracowął to gdzies masz nieszczelnosci.


Nefestus napisał(a):A gdzie w okolicy Dąbrowy dostanę fachowca od Mazdy?
W Katowicach znam.

DO tadziola jedz :D

Mozliwe ze masz no przestawiony aprat zapłonowy na samym aparacie lub na rozrzadzie ;)

Jedz do niego a wyjedziesz szczeliwsy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Nefestus » 11 cze 2007, 21:30

Loczek napisał(a):DO tadziola jedz :D

O nim myślałem więc poprostu do niego pojadę.

Wielkie dzięki za "pomocną dłoń".
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Postprzez Nefestus » 21 cze 2007, 11:12

I wszystko jasne!
Wróciły koniki pod maskę!
A dlaczego? Przestawiony rozrząd!

Wielkie podziękowania dla Tadziola – wykrył i naprawił. Teraz jest CACY!
Lubię mój samochód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 09:45
Posty: 16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos 6, 1.6, 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6