Dziwne objawy po stłuczce

Postprzez Button » 28 mar 2007, 13:54

prawie 3 tygodnie nie jeździłem moją Mazdą.
Dzisiaj odebrałem ją z warsztatu i zauważyłem a właściwie usłyszałem dziwny objaw.
Otóż podczas zmiany biegow słychać skrzypienie a gałka chodzi zauważalnie ciężej.

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Czego to może być objawem oraz co można z tym zrobić?
Ostatnio edytowano 29 mar 2007, 11:54 przez Button, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Grzyby » 28 mar 2007, 14:18

Skrzypiąca gałka od zmiany biegów

gałka czy lewarek?
Jakoś nie pojmuję jak gałka może skrzypieć :)

Btw. Co miałeś robione u mechanika?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Button » 28 mar 2007, 14:20

Pewnie lewarek :)

o mechanika był wymieniany błotnik i zderzaki po małym crashu więc nie powinno mieć to wpływy na lewarek zmiany biegów
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Grzyby » 28 mar 2007, 14:44

hmmm, sprawdź profilaktycznie tan oleju w skrzyni biegów.
Możesz też mieć do wymiany takie tulejki na łączeniu lewarka z drążkiem ze skrzyni biegów. Mogły się zatrzeć/zużyć ze starości.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Button » 29 mar 2007, 08:19

Dodatkowo zauważyłem że przy ostrym hamowaniu z prędkości > 90Km/h auto zaczyna "tańczyć" – ściąga je raz w lewo, raz w prawo. Jadę dzisiaj zmienić opony. Zobaczę może pomoże wyważenie kół (podczas crasha, przy prędkości około 30 km/h trafiłem prawym przednim kołem w drzewo)
Na szczęście w kole zapasowym mam oryginalną felgę – boję się jednak, że mógł oberwać [waaaco?] – sam już nie wiem.

Podczas jazdy zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw – jadę sobie na 4-5 biegu i na ulamek sekundy spadają obroty (jakby gasł silnik) i zapalają się dwie czerwone kontrolki – nie zdążam jednak zarejestrować, które ponieważ trwa to dosłownie chwilkę. Wie ktoś co to może być?

Wydaje mi się, że te kontrolki to:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez nor » 29 mar 2007, 09:32

Najprawdopodbniej masz problem z ładowaniem, a dokładnie z napięciem wychodzącym z alternatora (regulator napiecia).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Button » 29 mar 2007, 09:38

Zauważyłem, że po wymianie rolek napinaczy pasek klinowy jest naciągnięty tak mocno, że przy naciskaniu palcem wogóle się nie ugina.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez arni0000 » 29 mar 2007, 13:02

rafal_gz napisał(a):Dodatkowo zauważyłem że przy ostrym hamowaniu z prędkości > 90Km/h auto zaczyna "tańczyć" – ściąga je raz w lewo, raz w prawo. Jadę dzisiaj zmienić opony. Zobaczę może pomoże wyważenie kół (podczas crasha, przy prędkości około 30 km/h trafiłem prawym przednim kołem w drzewo)
Na szczęście w kole zapasowym mam oryginalną felgę – boję się jednak, że mógł oberwać [waaaco?] – sam już nie wiem.



Sam sobie odpowiedziałeś jak uderzyłeś w drzewo to mógł się skrzywić wahacz lub kolumna mac persona to może być przyczyną tańcowania. Amortyzator szlag trafił. Mogło się też tak stać, że półośka uszkodziła skrzynię. W takich uderzeniach skutki są różne. Sprawdź dokładnie całe zawieszenie z tej strony gdzie było uderzenie.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez klub3 » 1 kwi 2007, 20:35

arni0000 napisał(a):Sprawdź dokładnie całe zawieszenie z tej strony gdzie było uderzenie.


Raczej sprawdź całe zawieszenie i zrób geometrię. Wtedy będziesz wiedział, czy auto nie jest przestawione.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Button » 2 kwi 2007, 14:25

Za tydzień odbiorę opony więc zobaczę ( na razie jeżdżę na starych letnich – mocno zniszczone pirelli )
Po zmianie fegli nie występuje już problem ze ściąganiem auta, czuję za to spory dyskomfort jeżdżąc po łódzkich dziurach na oponach 195/60 (zimą śmigałem na 185/65)

Problem z obrotami zniknął samoczynnie.

Muszę też ustawić prawą lampę, bo po wymianie świeci sporo wyżej niż lewa.
Wszelkie wskazówki howto mile widziane :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6