Strona 1 z 1

tryb awaryjnym – jakie są jego objawy?

PostNapisane: 25 wrz 2006, 00:41
przez andreass
jak wygląda praca silnika w trybie awaryjnym – tzn. po wykryciu błędu przez kompa. Pytam, ponieważ od czasu do czasu blokuje mi się jeden VRIS i komp wywala błąd – nie wiem czy muszę go regularnie kasować czy olać po prostu. Czy wówczas auto traci na mocy? Pali więcej? Mechanikiem nie jestem, ale wiem, że w passacie kumpla jak silnik mu przechodził w tryb awaryjny (problemy z gazownią), to auto miało z 15 sekund do setki (2.0 115 koni) i brało z 13-14 litrów benzyny w mieście – silnik wyłączał/ograniczał jakieś swoje funkcje/podzespoły gdy wykrywał błąd. Po skasowaniu błędu auto śmigało extra do momentu kiedy błąd się znowu pojawiał. Jak to jest w Xedosie czy ogólnie w Mazdach?

PostNapisane: 25 wrz 2006, 07:01
przez Hazu
Z tego co wiem a może niewiele wiem w owym pasacie jest układ OBD II a w xedosie OBD I i z tąd jest różnuica w działanu kompa – tak mi się wydaje tylko.

PostNapisane: 25 wrz 2006, 13:07
przez andreass
ale na czym polega ta różnica?

PostNapisane: 25 wrz 2006, 20:52
przez waldii
andreass napisał(a):ale na czym polega ta różnica?

Mala roznica.Ale uwierz mi,ze w Twoim autku tez spada wigor a wzrasta spalanie jak zlapie bleda

PostNapisane: 5 lis 2007, 20:50
przez monter24
Witam !

Mechanikiem nie jestem , ale z tego co wiem w madziach nie ma OBD I tylko jest to wejscie mazdy! Choc jesli odpalisz :
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

przeczytasz , ze mamy OBD I

Tryb awaryjny powoduje wyzsze spalanie brak mocy! Jesli mamy kod zwiazany z VRISEM to nie wim czy ECU wejdzie w tryb testu czy to az tak utrudnia prace sterownika. Jednak VRIS jest przedluzeniem koilektora wiec do przyspieszenia ma znaczenie.

Wszystko co opisalem lepiej niech potwierdzi lub zaprzeczy osoba , ktora ma wieksze doswiadczenie, ja sie opieram na ksiazkach i doswiadczeniach wlasnych z mojego Xedosika :))
Pozdrawiam

PostNapisane: 5 lis 2007, 21:25
przez radost
Nie działający Vris nie powoduje przejścia w tryb awaryjny. Powodują go uszkodzenia czujników, które mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki (przepływomierz, sonda lambda). Tak mi się przynajmniej zdaje :D

PostNapisane: 6 lis 2007, 00:12
przez monter24
hehe

Bardzo mozliwe, jednak Vris to cos co czuje kiedy sie otwiera i nie oddal bym tego dziweku i mocy za zadne pieniadze :))

Bardzo pozytywna cech jesli czegos nie wimy to piszemy prawdopodobnie :)))

PostNapisane: 12 cze 2008, 17:25
przez zielusX6
mi sie nie otwiera jaka mmoze byc przyczyna? próbowałem skasowac ewentualne bledy i nic. moze to jakis czujnik czy co?? pomozcie

PostNapisane: 12 cze 2008, 17:25
przez zielusX6
mi sie nie otwiera jaka mmoze byc przyczyna? próbowałem skasowac ewentualne bledy i nic. moze to jakis czujnik czy co?? pomozcie

PostNapisane: 14 cze 2008, 14:10
przez zielusX6
radost napisał(a):Nie działający Vris nie powoduje przejścia w tryb awaryjny. Powodują go uszkodzenia czujników, które mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki (przepływomierz, sonda lambda). Tak mi się przynajmniej zdaje :D
mam pytanko ---które czujniki?