Strona 1 z 2

Wymiana pierścieni.

PostNapisane: 25 lut 2006, 07:14
przez ar2r
Mam pytanie: czeka mnie wymiana pierścieni tłokowych. Czy można zastowować jakieś tańsze zamienniki zamiast oryginalnych? Wiem, że są zamienniki, ale czy jakościowo są ok?
Jeśli tak to jakie?

PostNapisane: 25 lut 2006, 14:53
przez Jaksa
www.hipol.com.pl tu masz wszystko.

PostNapisane: 25 lut 2006, 15:27
przez ar2r
dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników :)

PostNapisane: 25 lut 2006, 15:45
przez sołtys
Chodzi opinia że tylko RIK z firmy Riken u mnie takie latają i jest ok oleju narazie nie zjada.
Jaksa
robi dużo z Mazdami i je poleca.

PostNapisane: 25 lut 2006, 18:14
przez bazakbal
tylko, ze do V6 aktualnie nie ma rikenów w hipolu..., a śruby do głowicy też trzeba szukać gdzie indziej

PostNapisane: 25 lut 2006, 23:01
przez Jaksa
bazakbal napisał(a):do V6 aktualnie nie ma rikenów w hipolu
To poczekaj , reszta nie jest tak dobra jak to ludzie opisują.
bazakbal napisał(a): śruby do głowicy też trzeba szukać gdzie indziej
Po co nowe sruby ?

PostNapisane: 25 lut 2006, 23:24
przez Alexs
ja robiłam remont na hipolu, panewki główne i korby, uszczelki, jest przystępnie cenowo, prawie wszystko mają na miejscu, rabacik można wywalczyć jak się dobrze pogada i więcej kupuje.
Zaopatruję się u nich często w jakieś drobne części, na pewno lepsze niż JC a porównywalne cenowo.

PostNapisane: 27 lut 2006, 02:09
przez ar2r
To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165
objawy podobne, bierze dużo oleju, ok 2,5l/1000km, mechanik zrobił pomiar kompresji na zimnym i cepłym silniku, próba olejowa i bez i wyszło prawie 15 atm na każdym cylindrze, sprawdził jeszcze kilka rzeczy i stwierdził, że to będą uszczelniadze zaworów. Wymienił je bez ściągania głowic i jeszcze kilka innych rzeczy: uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektorów, zimmeringi wałków. Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie. Wnioskuję, że to mogą być pierścienie. Pytanie jest takie: kto robił remont KF i w ilu przypadkach była to wymiana tylko pierścieni? Czy zazwyczaj kończy się to również szlifami cylindrów i nowymi tłokami. Próbuję oszacować koszty takiego remontu.

PostNapisane: 27 lut 2006, 09:04
przez Marcin ( Pycia )
ar2r napisał(a):Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie. Wnioskuję, że to mogą być pierścienie.


Ja bym obstawial pierscienie ... czyli co motodoktorek byl zalany wczesniej ... :D

PostNapisane: 27 lut 2006, 09:05
przez Marcin ( Pycia )
Alexs napisał(a):Zaopatruję się u nich często w jakieś drobne części, na pewno lepsze niż JC a porównywalne cenowo.


Popieram :D

PostNapisane: 28 lut 2006, 10:17
przez Grzyby
ar2r napisał(a):dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników

Skoro interesują cię opinie na ten temat to pomyśl gdzie chcesz napisać posta.
Czy nazwa działu OPINIE coś ci może mówi?

A co do tego:
ar2r napisał(a):To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165

to przeczytaj proszę regulamin i zachowuj się tak jak to z niego wynika.
Takie mieszanie tematów nie służy niczemu, a coniektórzy forumowicze mają potem za złe modowi że "bałagan jest na forum".

Przenoszę.

PostNapisane: 28 lut 2006, 11:19
przez ar2r
Grzyby napisał(a):
ar2r napisał(a):dzięki, ale to nadal nie jest opinia o jakości zamienników

Skoro interesują cię opinie na ten temat to pomyśl gdzie chcesz napisać posta.
Czy nazwa działu OPINIE coś ci może mówi?

A co do tego:
ar2r napisał(a):To mam jeszcze jedno pytanie, które właściwie pokrywa się z tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 165#261165

to przeczytaj proszę regulamin i zachowuj się tak jak to z niego wynika.
Takie mieszanie tematów nie służy niczemu, a coniektórzy forumowicze mają potem za złe modowi że "bałagan jest na forum".

Przenoszę.


ok, postaram się nie robić bałaganu :)

PostNapisane: 28 lut 2006, 20:55
przez Jaksa
ar2r napisał(a):kto robił remont KF i w ilu przypadkach była to wymiana tylko pierścieni?
Tak jak pisałem , nie robi sie dolu silnika bez gory i odwrotnie.

[Xedos6 CA] Wymiana pierścieni.

PostNapisane: 18 wrz 2006, 11:48
przez Bartek.
Witam

Właśnie skończyłem pierścieniowanie Xedosa.Operacja nie jest trudna tylko lekko czasochłonna. Dobre narzędzia i cierpliwość to podstawa. Jeśli ktoś potrzebuje rady to chętnie służę pomocą. Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 wrz 2006, 22:01
przez Puhcio
Sam to robiłeś ?

PostNapisane: 18 wrz 2006, 22:46
przez Hazu
Z jakim efektem?

PostNapisane: 19 wrz 2006, 09:45
przez Bartek.
Robiłem sam. Wszystko ok. Podstawa to narzędzia i cierpliwość. Do koła pasowego na wale trzeba mieć klucz pneumatyczny – żadne walenie młotem nie wchodzi w grę! Oczywiście należy pamiętac o momentach dokręceń – szczególnie panewek na wale i kolejności dokręcenia panewek wałków rozrządu. Kółka rozrządu (skośne zęby) są oznaczone kropkami, ale własnoręczne oznaczenie nie zaszkodzi. Kółka te są dzielone (autokasowanie luzu międzyzębnego) więc trzeba pamiętać o dokładnym ustawieniu zębów przed montażem ich w głowicy. Głowice dokręca się oczywiście na 3 czyli najpierw 23.1-25.9 Nm a następnie dwa razy po 90 stopni. Trzeba dokładnie pooznaczaś podciśnienia i miejsca skąd się je wypina. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów – kasa relatywnie mała a jest pewność, że głowice ok. Jak wszystko jest już czyste i pachnące to assembling jest "pleżerowy". Miałem trochę problemów z wolnymi obrotami bo jak wszystko czyściłem (zapakowany był konkretnie) to przypchał się kanał w przepustnicy, ale to prosta robota. A i dałem ciała przy osłonie rozrządu – zapomniałem o jednej śrubce łączącej osłony na dole pod pompą wody i koło pasowe zaczęło ocierać o obudowę. Kosztowało mnie to ponowny demontaż pasków i napinacza alternatora, ale to banał. Teraz delikatne docieranie. ;) Generalnie w razie pytań zapraszam – co wiem to powiem.
PZDR

PostNapisane: 20 wrz 2006, 01:46
przez andreass
respect :)
Jaki koszt? Jaki czas?
Pisz co i jak z eksploatacją. Co lepiej, co gorzej ;) Oleju nie bierze już?

PostNapisane: 20 wrz 2006, 08:47
przez Bartek.
Czas – 6 dni z przerwami ;) Koszt troche ponad 1000, jednak nie ma się co sugerować kwotą ponieważ koledzy załatwiali mi części po maksymalnych zniżkach. Na razie wszystko ok. Dziś wieczorkiem podepne się jeszcze do kompa u znajomego i zobaczymy czy wszystko w prądzie ok :) Teraz jazda na Pb przez co najmnie j 1kkm, żadnego gazu i spokojny cruise bez szaleństw. Za jakieś 500 km zmienię filtr a po kolejnych 500 olej i wtedy zobaczymy. Na pewno łatwiej jej się oddycha bo oczyściłem cały środek (jakiś cieć nalał "Motodoktora"!!). Z pracą silnika, oprócz brania oleju nie było problemów przed remontem więc i teraz nie ma. Paliła też bez szaleństw więc zobaczymy. Co do brania oleju to na początek trochę na pewno łyknie bo pierścienie muszą się ułożyć jednak trzymam rękę na pulsie ;) Olej załałem półsyntetyk Midland i obserwuję... ;)
Pzdr.

PostNapisane: 20 wrz 2006, 09:08
przez Jaksa
Bartek. napisał(a):Za jakieś 500 km zmienię filtr a po kolejnych 500 olej
Po 1000 km olej + filtr :)