Strona 1 z 1

Czy pompa oleju od silnika KL pasuje do KF?

PostNapisane: 25 maja 2004, 16:53
przez b2
Czy pompa od 2.5 V6 bedzie pasowała do 2.0 V6? Mechanik mi powiedział, że moja pompa daje małe ciśnienie, dlatego klepią mi popychacze.Mam możliwośc zakupu w miarę nowej pompy od silnika 2.5. Bedzie możliwość wymiany? On mówi, że nie.

PostNapisane: 25 maja 2004, 17:53
przez marek
Ja mam pompę do 1.8, może lepiej będzie pasować ?? B. tanio

PostNapisane: 25 maja 2004, 18:14
przez MarekS
Mechanik mi powiedział, że moja pompa daje małe ciśnienie
a stwierdził to w wyniku badania ciśnienia,czy poprostu tak myśli?Klepanie popychaczy to "choroba" Mazdawek.

PostNapisane: 25 maja 2004, 18:17
przez Jaksa
Klepanie popychaczy to "choroba" Mazdawek
Dobrze że w naszych modelach ( GF ) są płytki nie?

PostNapisane: 25 maja 2004, 18:21
przez MarekS
Dobrze że w naszych modelach ( GF ) są płytki nie?
no jasne,choć muszę przyznać,ze slyszę klawiaturę zwłaszcza w okolicach 1000-2000 obr.Czy to norma?

PostNapisane: 25 maja 2004, 18:41
przez Jaksa
Silniki w tych modelach mają troche inną prace niz w GE FS/FP troszkę głosniej. A zaworki to sprawdzaleś po 90 tyś km ? Ja to już po 100 tyś wymienialem pierscienie tlokowe i wymienialem uszczelniacze zaworowe hehe ( to jest norma w GF/GW ) a dzisiaj słyszałem od klienta ze po 45 tys. wymieniali w ASO ( AZ Auto ) gwarancyjnie silnik bo korba " wyszła bokiem" heh..... dramat.

PostNapisane: 25 maja 2004, 20:06
przez artus
Czy twój mechanik sprawdził ci ciśnienie na słuch czy przez manonetr???????
Druga sprawa w pompie olejowej jest zawór przelewowy i to on może być przyczyną niskiego ciśnienia tzn.:
jeżeli podejdzie jakiś paproch lub cosik innego to poprostu nie zamyka się i to w większości przypadków jest przyczyną nagłej utraty odpowiedniego ciśnienia oleju. Trzeba spóścić oleum, ściągnąć misę olejową i wymontować pompę i zawór przelewowy, przeczyścić i sprawdzić ( przyczyn może być wiele np.: zanieczyszczenie, wyrobienie się kulki lub pęknięcie sprężyny w zaworku).
Pompa olejowa jest pompą zębatą i naprawdę trzeba cudu aby ją "zajechać" A ostatnio zauwarzyłem tendencję u mechaników na wymianę całych zespołów i to aż do skutku czyli utraty klienta lub wyczerpania się pomysłów na wymiany.

PostNapisane: 25 maja 2004, 20:15
przez b2
no ja sie nie znam, chlopak pracowal w aso, teraz niby tez z nimi sie konsultowal. prosilem go, zeby sprawdzil szklanki, wyrok byl, ze to nie z wlasnej winy stukają tylko przez cisnienie oleju. mówi, że trochę podkręcił cisnienie (?). fakt, że jakoś ciszej auto chodzi. bo wcześniej czasami napierdalało jak 30letni mercedes beczka.

PostNapisane: 26 maja 2004, 11:06
przez artus
stukają tylko przez cisnienie oleju. mówi, że trochę podkręcił cisnienie (?).

Rozumiem że tylko dokręcił zaworek przelewowy i nie sprawdził czy jest w porządku ???
A jakie masz ciśnienie w MPa-ach lub Barach czy znowu na słuch ci podkręca???
Powinien sprawdzić na manometrze ciśnienie jakie osiąga silnik na obrotach min. i max.