Strona 1 z 2

Budowa silnika – schematy, opisy.

PostNapisane: 28 lut 2004, 17:03
przez b2
Wymienilem przewody WN, bede wymienial kopułke i palec rozdzielacza (oba made in japan by mitshubishi – to dobrze?), i tak dla pewnosci pytam: kopułka ma ponumerowane wyjscia (od 1 – 6 i jedno C). Z ktorego wyjscia ciągnąć kabel WN do którego cylindra? przełożyłem kable po kolei tak, jak były wcześniej, ale ponieważ autem przede mną jeździła ofiara, więc chcę mieć pewność, że wszystko jest dobrze podłączone. silnik kręci nieźle, wiec pewno wszystko gra, ale na wszelki podpowiedzcie co nieco, dobrzy ludzie.

PostNapisane: 28 lut 2004, 22:10
przez Waluś
oba made in japan by mitshubishi – to dobrze?),

ja też takie miałęm i byłem żdziwiony przy wymienie ale pan mówiłże nie ma problemu

PostNapisane: 29 lut 2004, 02:31
przez marek
Cały aparat jest mitsubishi (moduł i cewka wewnątrz)
Co to znaczy że masz wyjście C??
Mi to wygląda na to że masz kopułkę do aparatu który ma cewkę na zewnątrz (C=COIL, czyli cewka) Ja mam co prawda zamontowany aparat od silników K8/KL ("rozbieralny") ale mam też aparat od KF.W żadnym z nich nie ma wyjścia "C"!!
Aparat z cewką na zewnątrz ma inaczej ułożone wyjścia kabli WN.
jeżeli nowa kopułka jest taka jaką miałeś wcześniej to opis będzie się zgadzał. Możliwe że ktoś kiedyś wymienił aparat na wersję z cewką na zewnątrz.
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 lut 2004, 10:14
przez xXx
" 1 3 5 "
" 2 4 6 " – kolejność cylindrów.

PostNapisane: 29 lut 2004, 12:03
przez b2
marek napisał(a):Co to znaczy że masz wyjście C??
Mi to wygląda na to że masz kopułkę do aparatu który ma cewkę na zewnątrz (C=COIL, czyli cewka) Ja mam co prawda zamontowany aparat od silników K8/KL ("rozbieralny") ale mam też aparat od KF.W żadnym z nich nie ma wyjścia "C"!!


jest jak mówie, xsix u siebie też ma kopułkę z siódmym wyjściem "C".

PostNapisane: 29 lut 2004, 18:02
przez marek
A co podłączasz do 7 wyjścia??
Hercik miał w swojeje millenii kopułkę z 7 wyjściem i była tam podłączonea cewka
Wymienił aparat na taki z cewką wewnątrzną (ma inną kolejność cylindrów niż ten stary) i wszystko gra.
Jeśli do wyjścia C nie masz nic podłączonego to moim zdaniem coś jest nie tak

PostNapisane: 29 lut 2004, 18:27
przez b2
nie no luz, jest podlaczone. wyjscie C mnie nie obchodzi, pytalem tylko które wyjscie z pozostalych sześciu odpowiada za iskrę którego cylindra. tylko tyle. po prostu numeracja cylindrow, tak jak podał patrykK

PostNapisane: 1 mar 2004, 00:47
przez marek
Chodzi mi o to że są dwa rodzaje aparatów i mają one inny układ wyjść na cylindry (może zależy to od modułu który jest w środku?– nie wiem)
Ja mogę looknąć jutro na mój aparat i podam Ci jak jest u mnie.
Mój aparat ma na obudowie napisane KL01

PostNapisane: 2 mar 2004, 19:19
przez marek
Sorki że dopiero teraz:
Góra od lewej 4-6-3
Dół od lewej 5-1-2

PostNapisane: 4 mar 2004, 23:49
przez b2
to jeszcze ponumeruj mi, jesli możesz, cylindry, bo kopulka jest opisana ;–)

PostNapisane: 4 mar 2004, 23:52
przez xXx
Kurcze, a co ja Ci nie napisałem ?? Co, mazdowskie V6 mają różne układy cylindrów ??

PostNapisane: 4 mar 2004, 23:57
przez b2
ojejku, co dwie głowy to nie jedna :–)

PostNapisane: 5 mar 2004, 00:04
przez xXx
1000000000% tak jak pisałem

PostNapisane: 5 mar 2004, 01:00
przez marek
Kolejność opisu na kopułce zależy od aparatu (tzn przypuszczam że od modułu w aparacie) Widziałem trzy różne w silnikach K8 i KL i KF przy czym ja mam w KF aparat od K8 który może być w KL, widziałem aparat od KF w KL i dwa rodzaje aparatów z różnym opisem podłączone zgodnie z opisem działały!!
Więc u Patryka i u mnie opis się zgadza na 100%
Jaki masz Patryk aparat? KL01?? Bo ja mam taki, a ty możesz mieć inny.
Układ cylindrów: Stoisz przed maską, patrzysz na silnik:
Tylne cylindry od lewej 1 – 3 – 5
Przednie cylindry od lewej 2 – 4 – 6.
Formalnie przednie nazywa się lewymi (LH) , a tylne prawymi (RH) ( bo mazda zakłada że patrzymy na silnik stojąc obok lewego błotnika :)) )

PS 1 I co z tym wyjściem C?? Gdzieś jest w końcu podłączone?? Interesuje mnie to bo ja takiego nie mam
PS 2 Było małe nieporozumienie bo Patryk od początku mówił o układzie cylindrów <ganja>

PostNapisane: 5 mar 2004, 14:09
przez xXx
Co do mojego aparatu, to nie wiem dokładnie jaki typ, ale pamiętam że widnieje na nim znaczek Mitsubishi.

Kolektor ssący – budowa

PostNapisane: 15 gru 2005, 21:37
przez TRIBUTE
Czy ktoś oriętuje się w jaki sposób jest zbudowany kolektor w Xedosie V6.
Dokładnie interesuje mnie czy posiada jakiś obieg płynu chłodniczego tak jak w innych spotkanych przeze mnie samochodach?:]

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 16 gru 2005, 09:31
przez tomekrvf
Płyn chłodniczy ogrzewa tylko korpus przepustnicy.

PostNapisane: 16 gru 2005, 10:21
przez xANDy
Ogrzewa czy ochładza? :|

PostNapisane: 16 gru 2005, 10:26
przez nemi
xANDy napisał(a):Ogrzewa czy ochładza?

pewnie ogrzewa – tak samo jak płyn chłodniczy ogrzewa np. parownik gazu.

PostNapisane: 16 gru 2005, 21:17
przez TRIBUTE
Ogrzewa czy ochładza mniejsza o to, interesuje mnie jak są umiejscowione kanały wodne w kolektorze. Czy ktoś z Was widział przekrój kolektora? :)
Którędy dostaje się woda z bloku do korpusu przepustnicy?