Budowa silnika – schematy, opisy.

Postprzez b2 » 28 lut 2004, 17:03

Wymienilem przewody WN, bede wymienial kopułke i palec rozdzielacza (oba made in japan by mitshubishi – to dobrze?), i tak dla pewnosci pytam: kopułka ma ponumerowane wyjscia (od 1 – 6 i jedno C). Z ktorego wyjscia ciągnąć kabel WN do którego cylindra? przełożyłem kable po kolei tak, jak były wcześniej, ale ponieważ autem przede mną jeździła ofiara, więc chcę mieć pewność, że wszystko jest dobrze podłączone. silnik kręci nieźle, wiec pewno wszystko gra, ale na wszelki podpowiedzcie co nieco, dobrzy ludzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Waluś » 28 lut 2004, 22:10

oba made in japan by mitshubishi – to dobrze?),

ja też takie miałęm i byłem żdziwiony przy wymienie ale pan mówiłże nie ma problemu
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marek » 29 lut 2004, 02:31

Cały aparat jest mitsubishi (moduł i cewka wewnątrz)
Co to znaczy że masz wyjście C??
Mi to wygląda na to że masz kopułkę do aparatu który ma cewkę na zewnątrz (C=COIL, czyli cewka) Ja mam co prawda zamontowany aparat od silników K8/KL ("rozbieralny") ale mam też aparat od KF.W żadnym z nich nie ma wyjścia "C"!!
Aparat z cewką na zewnątrz ma inaczej ułożone wyjścia kabli WN.
jeżeli nowa kopułka jest taka jaką miałeś wcześniej to opis będzie się zgadzał. Możliwe że ktoś kiedyś wymienił aparat na wersję z cewką na zewnątrz.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 29 lut 2004, 10:14

" 1 3 5 "
" 2 4 6 " – kolejność cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez b2 » 29 lut 2004, 12:03

marek napisał(a):Co to znaczy że masz wyjście C??
Mi to wygląda na to że masz kopułkę do aparatu który ma cewkę na zewnątrz (C=COIL, czyli cewka) Ja mam co prawda zamontowany aparat od silników K8/KL ("rozbieralny") ale mam też aparat od KF.W żadnym z nich nie ma wyjścia "C"!!


jest jak mówie, xsix u siebie też ma kopułkę z siódmym wyjściem "C".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez marek » 29 lut 2004, 18:02

A co podłączasz do 7 wyjścia??
Hercik miał w swojeje millenii kopułkę z 7 wyjściem i była tam podłączonea cewka
Wymienił aparat na taki z cewką wewnątrzną (ma inną kolejność cylindrów niż ten stary) i wszystko gra.
Jeśli do wyjścia C nie masz nic podłączonego to moim zdaniem coś jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez b2 » 29 lut 2004, 18:27

nie no luz, jest podlaczone. wyjscie C mnie nie obchodzi, pytalem tylko które wyjscie z pozostalych sześciu odpowiada za iskrę którego cylindra. tylko tyle. po prostu numeracja cylindrow, tak jak podał patrykK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez marek » 1 mar 2004, 00:47

Chodzi mi o to że są dwa rodzaje aparatów i mają one inny układ wyjść na cylindry (może zależy to od modułu który jest w środku?– nie wiem)
Ja mogę looknąć jutro na mój aparat i podam Ci jak jest u mnie.
Mój aparat ma na obudowie napisane KL01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez marek » 2 mar 2004, 19:19

Sorki że dopiero teraz:
Góra od lewej 4-6-3
Dół od lewej 5-1-2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez b2 » 4 mar 2004, 23:49

to jeszcze ponumeruj mi, jesli możesz, cylindry, bo kopulka jest opisana ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez xXx » 4 mar 2004, 23:52

Kurcze, a co ja Ci nie napisałem ?? Co, mazdowskie V6 mają różne układy cylindrów ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez b2 » 4 mar 2004, 23:57

ojejku, co dwie głowy to nie jedna :–)
Ostatnio edytowano 5 mar 2004, 00:06 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez xXx » 5 mar 2004, 00:04

1000000000% tak jak pisałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 5 mar 2004, 01:00

Kolejność opisu na kopułce zależy od aparatu (tzn przypuszczam że od modułu w aparacie) Widziałem trzy różne w silnikach K8 i KL i KF przy czym ja mam w KF aparat od K8 który może być w KL, widziałem aparat od KF w KL i dwa rodzaje aparatów z różnym opisem podłączone zgodnie z opisem działały!!
Więc u Patryka i u mnie opis się zgadza na 100%
Jaki masz Patryk aparat? KL01?? Bo ja mam taki, a ty możesz mieć inny.
Układ cylindrów: Stoisz przed maską, patrzysz na silnik:
Tylne cylindry od lewej 1 – 3 – 5
Przednie cylindry od lewej 2 – 4 – 6.
Formalnie przednie nazywa się lewymi (LH) , a tylne prawymi (RH) ( bo mazda zakłada że patrzymy na silnik stojąc obok lewego błotnika :)) )

PS 1 I co z tym wyjściem C?? Gdzieś jest w końcu podłączone?? Interesuje mnie to bo ja takiego nie mam
PS 2 Było małe nieporozumienie bo Patryk od początku mówił o układzie cylindrów <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 5 mar 2004, 14:09

Co do mojego aparatu, to nie wiem dokładnie jaki typ, ale pamiętam że widnieje na nim znaczek Mitsubishi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez TRIBUTE » 15 gru 2005, 21:37

Czy ktoś oriętuje się w jaki sposób jest zbudowany kolektor w Xedosie V6.
Dokładnie interesuje mnie czy posiada jakiś obieg płynu chłodniczego tak jak w innych spotkanych przeze mnie samochodach?:]

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez tomekrvf » 16 gru 2005, 09:31

Płyn chłodniczy ogrzewa tylko korpus przepustnicy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 16 gru 2005, 10:21

Ogrzewa czy ochładza? :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nemi » 16 gru 2005, 10:26

xANDy napisał(a):Ogrzewa czy ochładza?

pewnie ogrzewa – tak samo jak płyn chłodniczy ogrzewa np. parownik gazu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez TRIBUTE » 16 gru 2005, 21:17

Ogrzewa czy ochładza mniejsza o to, interesuje mnie jak są umiejscowione kanały wodne w kolektorze. Czy ktoś z Was widział przekrój kolektora? :)
Którędy dostaje się woda z bloku do korpusu przepustnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6