Witam. Jako ze zbliża sie nam sezon zimowy a nie wiem jakim płynem do tej pory był zalany mój Xedosik to mam zamiar go wymienić żeby nie mieć nieprzyjemnej niespodzianki jak w jednym z moich poprzednich aut gdzie przy -10 stopniach skuło mi weże układu chłodzenia na kamień tak iż siedziałem poł dnia z suszarka żeby je ruszyć wgl.
A wiec mam następujące pytanie ,ponieważ układ chłodzenia w Xedosie jest zdecydowanie inny niż w autach niemieckich ,francuskich lub włoskich które wczesniej posiadałem. Generalnie to jak odpowietrzałem to zawsze zbiornik wyrównawczy otwarty ,nawiew na full gorąco ,płyn zalany ,odpalałem auto ,chodziło na wolnych obrotach az poszedł ciepły nawiew i temperatura sie ustabilizowała, potem ewentualna dolewka i wsio. NO może z wyjatkiem Audi 80Q 2.6 V6 gdzie musiałem krecić odpowietrznikiem na weżu od nagrzewnicy ,i troche tam było z tym zabawy zeby to dobrze odpowietrzyć.
A jak wygląda sprawa w Xedosie ? bo widze ze są tam dwa korki ,jeden przy bloku i jeden na wyrównawczym przy chłodnicy. Którym zalewa sie płyn chłodniczy? gdzie jest korek spustowy płynu? i jak wygląda procedura odpowietrzania ? a i jeszcze ile orientacyjnie wchodzi płynu do układu chłodzenia?
Przepraszam za te banalne pytania ,ale nie robiłem tego nigdy w Japończyku ,i nie chciał bym czegoś skopać niechcący.
Z góry dziekuje za odpowiedz
Wymiana płynu i odpowietrzanie układu chłodzenia
Strona 1 z 1
korek spustowy masz w lewej strony na dole w chłodnicy jak stoisz przed autem.
Procedura zalewania:
odkręcasz dwa korki zalewasz tym lewym przy bloku aż pokaże CI się w wyrównawczym.
Następnie zamykasz wyrównawczy i dolewasz przy bloku do pełna, zamykasz korek odpalasz auto tak aby sobie po pracowało na wolnych obrotach z 15-20 minut..
gasisz.. czekasz aż troszkę ostygnie i zejdzie ciśnienie, następnie odkręcasz dolewasz do pełna i ma być a w układ wchodzi coś około 7 litrów bodajże
Procedura zalewania:
odkręcasz dwa korki zalewasz tym lewym przy bloku aż pokaże CI się w wyrównawczym.
Następnie zamykasz wyrównawczy i dolewasz przy bloku do pełna, zamykasz korek odpalasz auto tak aby sobie po pracowało na wolnych obrotach z 15-20 minut..
gasisz.. czekasz aż troszkę ostygnie i zejdzie ciśnienie, następnie odkręcasz dolewasz do pełna i ma być a w układ wchodzi coś około 7 litrów bodajże
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6