Nietypowy problem z obrotami

Postprzez yuby » 13 lis 2016, 16:51

Witam,
Od kilku dni mam problem z obrotami.
Przy zapaleniu na biegu jałowym wszystko jest ok.
Po przejechaniu kilku kilometrów i stając np. do skrzyżowaniu (na jałowym) obroty skaczą od około 1000 do 2000 jakbym przy-gazowywał i tak w kółko.
A teraz najlepsze po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnik pracuje prawidłowo.
Harmonijkę już sprawdziłem i jest szczelna.
Był robiony reset i uczenie silnika wolnych obrotów ale to nie pomogło.
Czy to może być wina przewodów zapłonowych?

Małe sprostowanie – obroty przestają falować jak włączę ogrzewanie – możliwe że układ chłodzenia się zapowietrzył?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 10:57
Posty: 15
Auto: Mazda Xedos 6 2,0 V6 1998r

Postprzez hak64 » 14 lis 2016, 13:07

Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, ale do jego poprawnego działania potrzebne są prawidłowe odczyty czujników temperatury silnika, położenia przepustnicy, lub przepływomierza, sondy lambda. Ustabilizowanie obrotów po włączeniu nawiewu ogrzewania należy tłumaczyć zwiększeniem obciążenia silnika i dostosowaniem do tego dawki paliwa.
Usterki przewodów zapłonowych, świec i cewek, dają inne objawy (wypadanie zapłonów) charakteryzujące się szarpaniem silnika, nierówną pracą.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Hazu » 14 lis 2016, 19:13

Warto sprawdzić szczelność układu podciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez iparts » 16 lis 2016, 13:29

Na dobry początek warto podpiąć samochód pod komputer diagnostyczny i sprawdzić czy nie ma błędów związanych z czujnikiem położenia wałka rozrządu, złym ciśnieniem w dolocie lub zbyt ubogą mieszanką paliwową.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 12:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Kociak500 » 16 lis 2016, 14:23

Odpowietrzenie układu ma spore znaczenie przy falowaniu obrotów Warto to sprawdzić Warto też wyczyścić dobrze przepustnice i silniczek od wolnych obrotów Zaslepienie EGR może pomóc w utrzymaniu przepustnicy w czystości Zajął bym się tymi rzeczami na początek
Przy okazji grzebania przy przepustnicy warto ustawić poprawnie Tps Napewno nie zaszkodzi a może dużo pomoc
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez yuby » 21 lis 2016, 21:04

Witam ponownie.
Problem chyba został rozwiązany zrobiłem próbnie około 10 km i wszystko wygląda ok.
Idąc za waszą radą przeczyściłem przepustnicę ale brudna nie była. TPS wygląda na ustawiony prawidłowo.
Po wyczyszczeniu przepustnicy problem dalej występował. Wprowadziłem auto w tryb serwisowy i skręciłem obroty na przepustnicy do około 900 obr (więcej się nie dało) – silnik popracował tak około 5 minut. Auto po normalnym uruchomieniu złapało od razu 750 obr. i są stabilne jak dzwon – po dodaniu gazu wzrastają a po puszczeniu powoli opadają. Pokręciłem się po parkingu trochę, auto nie gasło i obroty nie falowały. Kilka godzin później po ponownym uruchomieniu (zimnego) auta i przejechaniu około 10 km obroty są stabilne nic nie faluje. Pojeżdżę kilka dni i dam znać czy auto pracuje poprawnie.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 10:57
Posty: 15
Auto: Mazda Xedos 6 2,0 V6 1998r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6