Klekoczące popychacze – czy mogę wykluczyć pompę oleju?

Klekoczą mi popychacze, przeczytałem w dziale "obsługa" na stronie mazdaspeed, że wina może leżeć po stronie pompy oleju:
"(...) wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem (...)"
Mój Xedos jest z grudnia 1995 czyli teoretycznie z okresu po modyfikacji trzpnia zaworu pompy. Czy w związku z tym mogę wykluczyć pompę czy mimo to nadal może być ona potencjalnym powodem klekoczących popychaczy?
"(...) wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem (...)"
Mój Xedos jest z grudnia 1995 czyli teoretycznie z okresu po modyfikacji trzpnia zaworu pompy. Czy w związku z tym mogę wykluczyć pompę czy mimo to nadal może być ona potencjalnym powodem klekoczących popychaczy?