Ciepły silnik szarpie, nie wkręca się

Postprzez czlowiekfinn » 10 paź 2016, 21:01

Witam.
Chłopakowie i dziewczęta. Mam problem z moim mruczkiem. Odkąd go kupiłem mam ten problem. Silnik po zagrzaniu chodzi delikatnie nierówno na wolnych obrotach. Jazda w korku to katorga, silnik szarpie potwornie. Przy przyspieszaniu do ok. 3500 obrotów Magdalena ledwo jedzie, po przekroczeniu wyrywa ją z kapci jakby przypominała sobie, że te obroty nie są tylko do zwracania uwagi ludzi w koło.

Co dziwne problem z wkręcaniem na obroty nie występuje, jak gaz wciśnięty jest w podłogę. I ok, taka jazda tym samochodem to przyjemność, ale niestety mamy ograniczenia prędkości. Auto podczas jazdy ze stałą prędkością szarpie dość często na obrotach poniżej 3000. A jazda powyżej zakopuje słynne spalanie 10l/100km głęboko w grobie.

Silnik po remoncie. Nowe świece, aparat zapłonowy. Już teraz do końca nie pamiętam co jeszcze. Czekam na propozycje :D Sporo było wymieniane. Od razu mówię, że jestem mechanikiem i po prostu stanąłem pod ścianą bo nic mi do głowy nie wpada. Tym bardziej, że silnik zimny chodzi pięknie, a po zagrzaniu nie zawsze występują te objawy, przynajmniej do kolejnego odpalenia. Wtedy wszystkie problemy są bankowe.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2016, 01:12
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 1996r.

Postprzez DymeK » 12 paź 2016, 16:50

wybłyskaj błędy opis znajdziesz na forum
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez czlowiekfinn » 2 lis 2016, 10:52

No własnie nie mogę znaleźć jak je wybłyskać. Coś zdjęcia się nie wczytują i nie wiem które piny. W Xedosie miga lampka na zegarach czy trzeba mieć na kabelku?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2016, 01:12
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 1996r.

Postprzez krzysek71 » 2 lis 2016, 13:48

Na kabelku a opis jest na forum
Załączniki
rehxaYL.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez iparts » 3 lis 2016, 14:12

Sprawdzenie błędów na pewno dużo podpowie. Wstępnie wygląda mi to na silniczek krokowy (czujnik położenia wałka rozrządu).
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez czlowiekfinn » 3 lis 2016, 14:48

Dzięki wielkie :) W końcu jasne. Dziś wybadam, jak do czegoś dojdę to dam znać :)

Dopisano 4 lis 2016, 13:58:

Dobra. Jest błąd. Kod numer 11 prawdopodobnie. Autodata mówi o czujniku temperatury powietrza dolotowego. Teraz pytanie, gdzie on jest. Jest wbudowany w przepływomierz?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2016, 01:12
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 1996r.

Postprzez czlowiekfinn » 28 wrz 2017, 15:39

Doszedłem co jest nie tak. |Trochę to trwało, ale może komuś się przydać. Winny był czujnik położenia przepustnicy. Można doraźnie go po prostu odłączyć, silnik pracuje wtedy w sposób zbliżony do normalności.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2016, 01:12
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 1996r.

Postprzez Kociak500 » 28 wrz 2017, 17:33

czlowiekfinn napisał(a):Doszedłem co jest nie tak. |Trochę to trwało, ale może komuś się przydać. Winny był czujnik położenia przepustnicy. Można doraźnie go po prostu odłączyć, silnik pracuje wtedy w sposób zbliżony do normalności.
I nie pokazywał on błędu?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez fifo » 26 mar 2018, 09:01

Witam, odgrzeję temat. Ja mam praktycznie takie same objawy jak czlowiekfinn, także po odłączeniu czujnika poł. przepust. przyspiesza gładko, ale wtedy ciężko pali. Wsadziłem drugi czujnik i dalej lipa (pali normalnie ale dalej do ok. 3tys rpm dławi się/szarpie). Czyżby dwa czujniki były walnięte? Odczyt błędów czysty, znaczy był 1521 (pierwszy VRIS) ale po wymianie i wykasowaniu już czysto. Spalanie też wydaje mi się większe niż norma (10.5-11 w jeździe 90% pozamiejskiej), ciężko ocenić bo wcześniej miałem motor B6, a tą odkąd kupiłem to miała te objawy. Czy sondy lambda nie mają nic do rzeczy? Raczej pokazałoby je w błędach, prawda? Spróbować jeszcze trzeci czujnik przepustnicy? Z czym jeszcze on współpracuje co mogłoby zakłócać? Kable zmienione, świece, drugi przepływomierz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2009, 15:59
Posty: 17
Auto: Xedos 6 KF '97

Postprzez fifo » 10 kwi 2018, 14:33

NIestety kolejny czujnik poł. przepustnicy nie rozwiązał problemu. Pamięć błędów nadal czysta. Spróbuje chyba wyczyścić EGR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2009, 15:59
Posty: 17
Auto: Xedos 6 KF '97

Postprzez emasik » 27 sie 2018, 21:44

Cos w temacie wiadomo? mam to samo.. aparat swiece przewody przepustnica vrisy wymienione i dalej tak samo poszarpuje do 3k
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 14:39
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 92r

Postprzez Ręcek2 » 6 wrz 2018, 16:13

Mam identyczne objawy. Na zimnym silniku jedzie normalnie. Rozgrzany silnik szarpie, dławi się. Jak delikatnie tylko dotykam gaz to powoli wchodzi na obroty – "załapie" i wtedy jest ok. Ale jak próbuje normalnie przyspieszyć to zwalnia.
Wymienione kable, świece, olej, filtry. Nie błyska żadnych błędów.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2018, 21:47
Posty: 1
Auto: Xedosa 6. KF '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6