wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy

Postprzez Gadzior92 » 18 sie 2016, 20:41

Witam wszystkich forumowiczów
Mam taki problem , dzis postanowiłem wyczyścić przepustnice w moim Xedzie ponieważ po odpaleniu silnik mial strasznie niskie obroty , ok 400 obr/min, ale po minucie sie stabilizowały na ok 900 Obr/min i tak juz podczas jazdy trzymal.
I teraz po wyczyszczeniu przepustnicy (byla tam masa czarnego nagaru) silnik trzyma wysokie obroty ,ok 1500 obr, próbowałem kręcić ta śrubka na przepustnicy ,skrecilem ja prawie na max w prawo i teoretycznie troszke pompglo bo teraz trzyma ok 1100-1200 Obr /min ale dalej jest troche za dużo ,odlaczalem kleme od aku , zostawiłem tak na pól godzinki i potem ponownie odpalilem i dalej to samo niestety.
Czy ktos ma moze jakis pomysl albo mial podobna sytuacje i mógłby mi pomóc? Bede bardzo wdzięczny i z góry dziękuję za odpowiedz :)
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 06:27
Posty: 6 (3/0)
Auto: Mazda Xedos ,1995, 2.0 v6 KF

Postprzez iparts » 29 sie 2016, 11:52

Wykonałeś poprawnie adaptację przepustnicy? Dobrze opisana jest w tym wątku: viewtopic.php?f=411&t=105757&hilit=adaptacja+przepustnicy

W twoim przypadku wygląda jakby przepustnica nie była odpowiednio zaadaptowana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Gadzior92 » 23 wrz 2016, 16:41

Witam ponownie. Za namową kolegi iparts postanowiłem wykonać adaptacje przepustnicy w trybie diagnostycznym tak jak to było opisane na forum.Kiedy już byłem w trybie diagnostycznym to obroty można było opuscic do zadanej wartosci lecz silnik zaczął strasznie nierówno pracować (było takie pyrkanie z wydechu coś jakby wypadanie zapłonu) ,przed regulacją w trybie diagnostycznym silnik miał podwyzszone obroty (ok 1300 obr/min) ale chodził idealnie równo i nie było takiego pyrkania z wydechu jak jest teraz , wymieniłem profilaktycznie swiece ma nowe NGK bo myslałem ze to ich wina ale nic to nie dało ,ustawiłem TPS tak jak to było opisane na forum ,i dalej to samo ,obroty wariują.

Wiec postanowiłem wykonać diagnostyke błedów za pomocą diody i wywaliło mi bląd nr 16 i 41 i teraz mam do was drodzy forumowicze pytanie ,co to za błedy i jakie one mogą miec wpływ na te moje falujące obroty?
Z góry dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 06:27
Posty: 6 (3/0)
Auto: Mazda Xedos ,1995, 2.0 v6 KF

Postprzez DymeK » 4 paź 2016, 19:27

http://ford-probe.net/content/view/117/42/ jak kliknej w numer błędu masz podpowiedz

16 EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin

41 Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Tubi » 5 paź 2016, 19:03

No ja walczę z czymś podobnym wypada zapłon na wolnych obrotach. Podczas jazdy jest ok. Co ciekawe to wypadanie zapłonu na jałowym jest bardziej odczuwalne na benzynie mniej na gazie. Dzisiaj wymieniłem przewody oraz świece i brak poprawy. Komputer pokazuje błąd związany z wypadaniem zapłonu na nieznanym cylindrze oraz zły skład mieszanki co pewnie jest powiązane z wypadaniem zapłonu.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Piotr89 » 6 paź 2016, 14:44

Jak to powiedział klasyk "To może być wszystko".
Ja sprawdziłbym jeszcze palec i kopułkę, może umiera moduł lub cewka.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Tubi » 6 paź 2016, 14:47

Zapłon wykluczam, z uwagi na fakt ,że po dłuższej obserwacji stwierdzam ,że na benzynie nie da się jechać po zejściu ze ssania a na gazie chodzi wszystko jak należy (poza wypadaniem zapłonu na jałowym). Nie chce oddawać do mechaniora bo więcej szkód może zrobić niż naprawić.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Gadzior92 » 6 paź 2016, 21:59

Dziekuje koledze DymeK za pomoc w odczytaniu błedów :) udało mi sie usunąć to pyrkanie(wypadanie zapłonu) na wolnych obrotach, poprostu odpiąłem weżyk podcisnienia z zaworu EGR i zaslepiłem go na końcu, i pyrkanie ustało jak reką odjął ,silnik chodzi równiutko z tym ze podczas jazdy po wcisnieciu sprzegła obroty potrafią wskoczyć tak na 1700 obr/min po czym odrazu spadają tak do 1200 obr/min ,jak się zatrzymam a silnik pracuje na wolnych obrotach to utrzymuje własnie tak te 1200 obr/min i jak pochodzi sobie tak z 1min to obroty spadna tak do 850 obr/min czyli jeszcze nie do konca jest wszystko w porządku ,ale przynajmniej nie ma wstydu sie gdziekolwiek zatrzymac tak jak to wczesniej było ,bo silnik chodzi cichutko i równo. A i jeszcze jak zaslepiłem ten wezyk co wchodził na zawó EGR to już nie wyrzuca mi tego błedu nr 16 związanego z EGRem ,takze podejrzewam ze może byc uszkodzony elektrozawór,ewentualnie sam EGR .Jeszcze spróbuje zaslepic ten drugi weżyk co wchodzi na elektrozawór sterujący EGRem i wtedy zobaczymy co bedzie sie działo.To zaslepienie to raczej takie dorazne jest ale przynajmniej samochód normalnie teraz pracuje ,bez zadnych pierdów z wydechu.Próbowałem zdemontować EGRa by sprawdzić czy sie gdzies nie przycina, ale po godzinie mordowania ,sypania wiazankami co za h.. go tam zamontował ,rzucania kluczmi odpusciłem ,i postanowiłem zdjąc tylko sam weżyk i go zaslepić własnie.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 06:27
Posty: 6 (3/0)
Auto: Mazda Xedos ,1995, 2.0 v6 KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6