Strona 1 z 1

temperatura w Xedosie 2.0 v6 KF

PostNapisane: 18 lip 2016, 06:59
przez Gadzior92
Witam posiadaczy Xedosow.Jako ze nabyłem w ostatnim czasie Mazde Xedos 2.0 V6 ,to mam w związku z tym pytanie ? Ponieważ jest to moja pierwsza Mazda i nie wiem czy mam cos nie tak ,czy poprostu tak powinno być ,ze wskaźnik temperatury znajduje sie tak na 2/3 wysokości? Ostatnio wymienilem kompletny rozrząd z pompa wody, bo ta stara praktycznie stala w miejscu , generalnie samochod nie gotuje się, węże nie puchną , plynu przez zbiornik nie wyrzuca,czasem zalaczal sie wentylatory jak jadę do domu taka kiepska droga , i caly czas mam zapięty drugia nawet pierwszy bieg ale to chyba raczej normalne, a tak normalnie to temperatura stoi caly czas na tej 2/3 kreski.Przeglądając forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie , dlatego założyłem nowy wątek. Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Re: temperatura w Xedosie 2.0 v6 KF

PostNapisane: 20 lip 2016, 18:42
przez rrrobson
Wszystko masz w normie. W przedliftowych xedach wskaźnik utrzymuje się na 2/3 wysokości podziałki (temp. w normie), czyli nie masz czym się przejmować :)

Re: temperatura w Xedosie 2.0 v6 KF

PostNapisane: 18 sie 2016, 20:54
przez Gadzior92
Wielkie dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie i utwierdziłeś w przekonaniu ze w Xedach tak wlasnie jest :)

Co to za wężyk, oraz przegrzewanie się silnika V6...

PostNapisane: 20 wrz 2018, 13:11
przez YxU
Dzień dobry,
Dwa problemy:
Raz, to układ chłodzenia. Czytałem w niedawno napisanym wątku, że wskazówka temperatury w przedliftowych xedach leci na 2/3 skali, i jest to norma. Czy tyczy się to także poliftów? Jak jest u Was? Pytam też głównie dlatego, że po dowolnej jeździe +10km zawsze po otwarciu maski mam wrażenie, że jest tam zdecydowanie cieplej, niż powinno być, ale fachowcem nie jestem :P (+czytałem błędy komputera, czujnik wydaje się być ok).

Obrazek

Druga sprawa: podczas profilaktycznego przemywania silnika (po raz pierwszy w tej Madzi) wypatrzyłem odpięte rurki i czujnik:
– domyślam się, że jest to czujnik ciśnienia; i przewód (2) powinien zostać podłączony do czujnika (1)? Póki co jeździłem widocznie z odpiętym i nic się nie działo ¯\_(ツ)_/¯
– no i punkt (3): czym jest owa nieszczęsna rureczka, którą poprzedni właściciel zatkał wkrętem? :)

PostNapisane: 20 wrz 2018, 13:53
przez Tubi
Powodzenia, po każdej wizycie u mechaniora będziesz zapewne musiał poprawiać :)

Obrazek

PostNapisane: 20 wrz 2018, 14:12
przez Gandzia
Miałem różne xedy rocznikowo i faktycznie w tym 99r. Wskazówka trzymała się w połowie skali a wtych starszych na 2/3 skali i jest to norma oprócz tego w tym z roku 93 strasznie się grzała środkowa konsola w środku i parzyła w prawą nogę, spowodowane to było brakiem osłony termicznej między rurą wydechową a podłogą dołożyli ją bodajże od rocznika 94

Dopisano 20 wrz 2018, 14:13:

A co do wezyków to najprawdopodobniej nie działały Ci VRISy z braku podcisnienia, jezdzić z tym można normalnie tylko autko trochę słabiej się zbiera

Re: Co to za wężyk, oraz przegrzewanie się silnika V6...

PostNapisane: 20 wrz 2018, 20:54
przez YxU
O temperaturę więc martwić się nie będę (bo nigdy się na szczęście nie przegrzał), a o VIRSach zapewne poczytam trochę więcej i w teorii i na forum, bo mechaniką bawię się jedynie hobbystycznie, i nie ogarniam w pełni... tak czy owak, dziękuję za odpowiedzi ;)

PostNapisane: 23 wrz 2018, 16:20
przez KUZAJ
Proszę przed założeniem nowego tematu o sprawdzenie czy podobny już nie istnieje :)