Strona 7 z 7

Re: Demontarz alternator

PostNapisane: 19 kwi 2014, 22:24
przez ptaszek775
Można i gora jest łatwiej, np jak ktos ma klime nabita
ja rozkręcałem od dołu
spręzarke i altern, lecz nie mogłem odkręcic sruby od sprezarki i wyjałem chłodnice zeby po manewrowac młotkiem

Dlatego polecam z gory wyjmowac lepsze dojscie jak chłodnicy nie ma no i na czynnik zaoszczedzic mozna

PostNapisane: 19 kwi 2014, 22:27
przez lukkil
ja bez rozszczelnienia klimy wyjąłem dołem alternator
wystarczy odkręcić sprężarkę od silnika – węży nie demontować

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 2 maja 2014, 15:32
przez mlodzian87
jeśli masz klime najlepiej bawić się od dołu miałem identyczną sytuację że paliły mi się kontrolki na liczniku a ładowanie było zbyt niskie. odkęcasz napinacz od góry,sprężarkę klimatyzacji z dołu najlepiej podłożyć jakąś deske bo przewody są krótkie i masz pełen dostęp do alternatora tylko trochę trzeba manewrować nim na boki żeby go wyciągnąć
pozdr.

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 19 maja 2014, 19:07
przez DymeK
Czy kołkiem alternatora powinno dać rade zakręcić go w dwie strony jak jest zdjęty pasek ?

PostNapisane: 20 maja 2014, 01:08
przez radar88
Tak

PostNapisane: 20 maja 2014, 19:57
przez krzysek71
Tak jak pisze radar88 w obie strony powinno się kręcić bo łożyska są zwykłe a nie kierunkowe

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 6 kwi 2015, 12:48
przez Pasiu1291
Odkąd wymieniłem silnik na Kl-a mam problem z ładowaniem,objawiało się to tym że lubił sobie tak z znikąd zgasnąć i już nie miał siły odpalić.Po sprawdzeniu ładowania okazało się że ładowanie wynosi 15v a czasem nawet 17v . Winą oczywiście była kostka koło akumulatora która była cała zaśniedziała a jeden kabel w ogóle nie istniał (biały z zielonym paskiem).

Po naprawie kabelka ładowanie wróciło do normalnych wartości ale dalej są problemy z ładowaniem.

Alternator był wynieniony na inny ale przed naprawą tej kostki.

Do czego doszłem:

-Na zimnym silniku ładowanie jest do przyjęcia

Na ciepłym jak zwiększę obroty osiąga prawidłowe ładowanie

-Na ciepłym nie jest bo wynosi 12+,Po włonczeniu wszystkiego co się da na biegu jałowym spada do około 11v,jak zwiękrze obroty podnosi się do około 13,8v

Teraz pytanie co jest nie tak?
Tutaj takie filmiki podglądowe:



PostNapisane: 6 kwi 2015, 18:47
przez lukkil
raczej alternator, powinieneś mieć ok 14,4V

PostNapisane: 7 kwi 2015, 22:10
przez pawelc
Pasek naciągnięty ? ,co do ładowania na ciepłym, w tych v6 rzadko kiedy przekracza 13,8 v ,tak ze jak będziesz miał tą wartość po obciążeniu to nie powinno być źle

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 8 kwi 2015, 09:27
przez adis555
Miałem dokładnie te same objawy. Pomogła wymiana alternatora.

By S4.

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 13 lis 2015, 14:22
przez eRGie
Jakoś sobie poradziłem :) dzięki za pomoc.

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 3 sty 2017, 15:53
przez DymeK
idzie dostać nowy sam regulator do alternatora do V6

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 3 sty 2017, 16:53
przez Hazu
Tak
Na allegro ok 75zł, kupowałem w lecie.

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 3 sty 2017, 20:39
przez DymeK

PostNapisane: 4 sty 2017, 19:53
przez Hazu
To nie to.
ale to:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 65647.html

Przy czym nie działa on tak perfekcyjnie (na zapłonie kontrolki słabo się palą a po uruchomieniu po ciemku widać ze się jarzą)
Ale ładować ładuje.

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 5 sty 2017, 20:09
przez DymeK
Ale wszystkie czy tylko ta od ladowania

Re: Uszkodzony alternator.

PostNapisane: 25 lis 2019, 10:35
przez n_a_r_g_
z przed kilku lat temat ale...

na słynnej kostce obejście było już zrobione (kiedy- nie wiem)

pomiary:
aku 12,44V
B+ (ten na śrubę) /alt-> aku minus / 12,44V
Biało zielony / wtyczka alt-> aku minus / 12,41V
Biało czarny / wtyczka alt –> aku minus / 11.50V (kluczyk w 2 pozycji, pozycja 0 i 1- nic)

przed zapłonem kontrolka ładowania i wykrzyknik nie świecą
po odpaleniu nie ładuje
kontrolki zaczynają się jarzyć po ok 10 sek
święcą jaśniej wraz z obrotami

przejścia na przewodach są
B+ (ten na śrubę) /alt-> śruba przy main fuse 100A
Biało zielony / wtyczka alt-> obejście przy wtyczce
Biało czarny / wtyczka alt –> wtyczka czarn-żółta

dodatkowo
dzień wcześniej przestała działać dmuchawa nawiewu
wcześniej- przez około tydzień nie zawsze startowała za pierwszym razem

jeszcze coś sprawdzać czy wyjmować alt?
regenerowany był około 6-7 lat temu
na pewno regulator a i zdaje się mostek też bo cena była sroga