Strona 1 z 1

Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 16 maja 2016, 22:23
przez medival697
Witam. Tak jak w temacie, niedawno zauważyłem wyciek oleju. Mianowicie: bok miski olejowe i w głąb silnika od strony skrzyni (chyba dobrze to ująłem). Przyznam szczerze, że jestem zielony w sprawach mechaniki, więc fachowo tego nie określę, ale znajomy hobbista mechanik po oględzinach stwierdził, że prawdopodobnie jest to simering wału, ale zastrzegł sobie, żeby zasięgnął opinii innych osób. Dlatego zwracam się z tym pytanie tu, czy to jest wgl możliwe?
Autko mam niecałe 5 miesięcy i powoli wyprowadzam je na prostą. Ubytki oleju występowały jedynie przed wymiana uszczelki porywy zaworów, później zużycie było niezauważalne, aż nagle w przeciągu 3 tyg 'uciekło" mi pół wskaźnika na bagnecie (1kkm ~0,6l) i zaczęła zostawiać plamy. I tu zwracam się z pytaniem, jaki to może być koszt takiej naprawy ( zapomniałem dodać, że to wersja xedosa 2.0l 140km)?
Przy okazji, chciałem również zapytać, czy w okolicach Żyrardowa, czy Grójca nie ma żadnego zapalonego pasjonata tego modelu, który chciałby zerknąć na autko i doradzić co warto poprawić za przysłowiowe piwko (bez rozbierania oczywiście)? :)
Jutro wstawię ją na kanał, więc postaram się dorzucić fotkę miejsca wycieku. Liczę na pomoc i pozdrawiam. :P

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 17 maja 2016, 08:32
przez maniekuss
Chodzi o łączenie skrzyni z blokiem ?
Najlepiej wklej zdjęcie, jesst to mozliwe ze simmering :)

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 19 maja 2016, 07:02
przez medival697
Znaczy się, olej cieknie 'jakby' z okolic koła zamachowego. Niestety kanał był zajęty, więc nie udało mi się zrobić zdjęcia. Mechanik pooglądał, poświecił i stwierdził, że choć na to wskazuje (okolice skrzyni i wału), to wyciek jest bardziej spod dekla zaworów, tylko nie przedniego a tego drugiego, pod kolektorem. A propos, jak ogarnąć, która uszczelka (lewa czy prawa) jest do tego z przodu, a która do tego tylnego?

PostNapisane: 19 maja 2016, 07:59
przez jedrzej07
Wyciek może być i spod dekla i z simemeringu.
Głowice są oznaczone prawa i lewa, patrząc z perspektywy boku auta od strony kierowcy. Czyli jak staniesz po lewej stronie auta i patrzysz na silnik to masz prawą głowicę (tą trudniej dostępną przy grodzi, i lewą – tą przy chłodnicy)
Numery uszczelek pod dekle to:
prawa – KL01-10-235B
lewa – KL01-10-2D5B
Nie kupuje w motoryzacyjnym tylko kup oryginalną w serwisie albo Carspeedzie. Pozbędziesz się problemu na długo. Kupując obojętnie jaki zamiennik może być gorzej niż na tej którą teraz masz, albo w najlepszym wypadku wytrzyma z miesiąc może dwa i znów zacznie lecieć

[Usunięte]

PostNapisane: 19 maja 2016, 08:12
przez maniekuss
PostTen post został usunięty przez maniekuss 19 maja 2016, 08:12.

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 19 maja 2016, 08:17
przez maniekuss
Czyli tam gdzie jest aparat zapłonowy to prawa strona a druga blizej kierowcy to lewa.

Wgl ten mechanik czy kumpel umył te miejsca ? Najlatwiej byloby to umyc porzadnie i sprawdzic kilka dni pozniej ktore to miejsce. Bo jak tak bedziemy mowic simering albo uszczelka pokrywy to do niczego nie dojdziemy.

PostNapisane: 19 maja 2016, 08:21
przez jedrzej07
jedrzej07 napisał(a):Głowice są oznaczone prawa i lewa, patrząc z perspektywy boku auta od strony kierowcy. Czyli jak staniesz po lewej stronie auta i patrzysz na silnik to masz prawą głowicę (tą trudniej dostępną przy grodzi, i lewą – tą przy chłodnicy)

Przeczytaj to jeszcze raz <czytaj> ta bliżej chłodnicy to lewa czyli tam gdzie aparat

Fakt, najlepiej to umyć i zobaczyć co się będzie działo

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 19 maja 2016, 17:43
przez maniekuss
faktycznie troszkę się zapodziałem :) Ogarnąłem, było rano także wybaczcie :)

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 27 maja 2016, 11:37
przez medival697
Zostały wymienione obie uszczelki pod deklami. I dzięki za wytłumaczenie, która to która. Miejsca zostały wymyte i przestała na razie plamić, ale sądząc po stanie zaniedbania simeringi też niedługo polecą ;/
Orientuje się ktoś, jaki to może być koszt wymiany obu? Za wymianę rozrządu skasowali mi 250 zł, ale faktycznie dobrze to zrobili, szkoda tylko, że nie wymienili mi simeringu od strony rozrządu za jednym podejściem. No cóż, dopiero się wprawiam, więc będzie nauczka na przyszłość, teraz za to mam inny problem, a mianowicie nierówno chodzi na benzynie, za to na gazie jest elegancko, więc pytanie czy to może być spowodowane majsterkowaniem przy deklach czy coś padło (np. któraś świeca). Raczej nie obstawiałbym dolotu, bo założyłem stożek, ale po wymianie całego układu na obu rodzajach paliwa chodziła jednakowo. Co powinienem sprawdzić, poza podłączaniem do kompa bo to zrobię przy najbliższej okazji u teścia? :P

PostNapisane: 27 maja 2016, 11:57
przez jedrzej07
Jeśli chodzi o koszt siemeringów to będzie około 150zł chyba czy coś koło tego.
Rzeczywiście warto to było zrobić od razu przy wymianie rozrządu, bo teraz i tak trzeba go zdejmować...
Co do nierównej pracy to może przy wymianie ktoś zamienił wężyki od podciśnień i przez to się takie rzeczy dzieją (najczęściej tak jest), albo może uszkodzili tą karbowaną gumową rurę dolotu przy przepływce.
Pod kompa za bardzo nie podłączysz ;) trzeba błędy wymrugać diodą

Re: Nietypowy wyciek oleju

PostNapisane: 29 maja 2016, 13:02
przez medival697
Rurki od dolotu nie mógł uszkodzić, bo mam am aluminiową wstawioną, ale faktycznie będę musiał poogarniać z tym zapłonem i to podciśnienie sprawdzić.