Mazda Xedos 6 V6 2.0 1999 Spadek mocy

Postprzez Morbid » 17 mar 2016, 18:37

Mam taki problem, że auto nagle na trasie straciło moc tak, że ledwo ledwo podjeżdża pod górę, natomiast ślimaczym tempem jeszcze spokojnie dojechałem do domu.

Przeszperałem Internet i wygląda mi na to, że sterownik OBD1 włączył tryb serwisowy. Wcześniej migała mi kontrolka oleju ale zingorowałem przez jakiś czas i być może tak się stało.

Niestety po dolaniu oleju (wlałem cały litr) samochód mocy nie odzyskał (natomiast kontrolka silnika przestała się świecić). No więc pomyślałem, że może trzeba dokonać resetu komputera – spróbowałem odłączyć klemę minus i przytrzymać hamulec ponad 30 sekund kilkukrotnie ale moc nie wróciła.. Wydaje mi się, że robię coś źle z resetowaniem albo ten sposób u mnie nie działa ponieważ od kupna świeci mi się kontrolka ABS a po resecie powinna (chyba) się wyłączyć..

Moje pytania:
1. jestem laikiem więc czy mój tok rozumowania jest dobry?
2. jak poprawnie zresetować błędy? czy pozycja kluczyka w stacyjce ma znaczenie?
3. jakie ewentualnie dalsze kroki przedsiewziac?
Morbid
 

Postprzez krzysek71 » 18 mar 2016, 07:34

Pewnie silnik padł jak paliła się kontrolka oleju a ty dalej jezdziłeś to pewnie go przytarło sprawdz kompresję na cylindrach i uzupełnij profil o miejsce zamieszkania może to być pomocne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez maniekuss » 19 mar 2016, 12:58

Sprawdź błędy, nie wiem czy to coś da ale jeżeli paliła Ci się kontrolka oleju a Ty ją zignorowałeś to tylko gratulować.
Wydaje mi się że brak mocy spowodowany jest przez jazdę bez oleju i stąd jak podjeżdżasz pod górkę nie ma mocy, tak jak krzysiek pisał sprawdź kompresję bo pewnie stracił :)

Jest jeszcze jeden reset komputera: