Strona 1 z 1

Mazda Xedos 6 V6 2.0 1999 Spadek mocy

PostNapisane: 17 mar 2016, 19:37
przez Morbid
Mam taki problem, że auto nagle na trasie straciło moc tak, że ledwo ledwo podjeżdża pod górę, natomiast ślimaczym tempem jeszcze spokojnie dojechałem do domu.

Przeszperałem Internet i wygląda mi na to, że sterownik OBD1 włączył tryb serwisowy. Wcześniej migała mi kontrolka oleju ale zingorowałem przez jakiś czas i być może tak się stało.

Niestety po dolaniu oleju (wlałem cały litr) samochód mocy nie odzyskał (natomiast kontrolka silnika przestała się świecić). No więc pomyślałem, że może trzeba dokonać resetu komputera – spróbowałem odłączyć klemę minus i przytrzymać hamulec ponad 30 sekund kilkukrotnie ale moc nie wróciła.. Wydaje mi się, że robię coś źle z resetowaniem albo ten sposób u mnie nie działa ponieważ od kupna świeci mi się kontrolka ABS a po resecie powinna (chyba) się wyłączyć..

Moje pytania:
1. jestem laikiem więc czy mój tok rozumowania jest dobry?
2. jak poprawnie zresetować błędy? czy pozycja kluczyka w stacyjce ma znaczenie?
3. jakie ewentualnie dalsze kroki przedsiewziac?

PostNapisane: 18 mar 2016, 08:34
przez krzysek71
Pewnie silnik padł jak paliła się kontrolka oleju a ty dalej jezdziłeś to pewnie go przytarło sprawdz kompresję na cylindrach i uzupełnij profil o miejsce zamieszkania może to być pomocne

Re: Mazda Xedos 6 V6 2.0 1999 Spadek mocy

PostNapisane: 19 mar 2016, 13:58
przez maniekuss
Sprawdź błędy, nie wiem czy to coś da ale jeżeli paliła Ci się kontrolka oleju a Ty ją zignorowałeś to tylko gratulować.
Wydaje mi się że brak mocy spowodowany jest przez jazdę bez oleju i stąd jak podjeżdżasz pod górkę nie ma mocy, tak jak krzysiek pisał sprawdź kompresję bo pewnie stracił :)

Jest jeszcze jeden reset komputera:

Ustawiasz kluczyk na zapłon, wyjmujesz ze skrzynki bezpieczników pod maską bezpieczniki BTN i INJ, tylko nie wiem ile w tym prawdy bo BTN – to bezpiecznik świateł drogowych a INJ – to wtrysk paliwa.

Spróbować można, nie zaszkodzi, robiłem tak :)

Utrata mocy o połowę, spalony centralny zamek u kierowcy.

PostNapisane: 20 lip 2018, 10:08
przez XemoiZ
Witam forumowicze. Pierwszy temat w jakim oczekuje pomocy to utrata mocy mojej xedos6 2.0v6 gaz sekwencja stag. o myślę że połowę. Tzn. Na zimnym po odpaleniu autko przyspiesza jak powinno i myślę że spokojnie ma 100% mocy. Schody robią się gdy auto stopniowo się rozgrzewa. Gaz się załącza i dalej 100% mocy. Później tak w połowie wskazówki temperatury optymalnej silnika zaczyna auto wariowac. Przerywa przy przyspieszaniu. Raz ma moc nagle o pół mniej.... Dodam że jedną świece mi zalewa i czekam na mechanika żeby mi uszczelke wymienił. Ale czy to może być przez to to wątpię.. Proszę pomóżcie bo autko super a psuje tylko humor heh. Wolę rady waszej się najpierw zasięgnąć ponieważ jak mam dawać autko do tych mechaników i dawać im wolna rękę to mnie..... Strzela. Mam wrażenie że z każdym oddaniem do mechanika zamiast być lepiej to auto gorsze wyjeżdża xd. Teraz drugi temat zamek centralny... O ile to by były inne drzwi to by mnie to nie interesowalo ale ze to akurat moje to jest to denerwujące jak się domyslacie. Zamek w zimę zamarzl podejrzewam że woda gdzieś się dostała i z którymś otwarciem spalił się silniczek. Pytanie jest jak to wymienić. Skoro wogole nie widać tego centralnego praktycznie. Sam bym to sobie wymienił choćby z innych drzwi ale nie mam pojęcia jak heh. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

PostNapisane: 22 sie 2018, 09:43
przez lukkil
AD 1
do spr dolot, regulator cisnienia paliwa, pompa paliwa, zapłon

AD 2
zdejmij boczek i na pewno zobaczysz silownik :)

PostNapisane: 31 sie 2018, 10:31
przez XemoiZ
Hmm co do ad 1 podpowiem mechanikom. A co do zamka to zdejmowalem właśnie te boczki i jedyne co widać to te pręty od centralnego. Siłownik jest gdzieś tam głęboko pod blacha i ledwo go kamera telefonu widać....