Benzyna

Witam.Kolejnym moim pytaniem jest rodzaj paliwa do xedosa 6.Zaproponowali mi na stacji verve 98 i dalem sie skusić,bo powiedzieli,że jest wieksza moc i mniejsze spalanie.Po 4 dniach jazdy na vervie 98,musze przyznac,ze spalanie faktycznie jest mniejsze,gdyż codziennie pokonuj tę samą trase 40 Km i widze różnice.Za 30 złotych na 95 robiłem 90 Km do rezerwy a na vervie 98 robie 100,może ponad delikatnie.Moc także jest odczuwalna,co mnie cieszy,bo czuje się pewniej wyprzedzając.Ale z opini innych na forach o paliwie,oraz jakiś tam ekspertów – mechaników przeczytałem,że verva 98,w ogole wysokooktanowe paliwa psują silniki w starszych autach i wtryski paliwa,ponieważ oczyszczaj bak,ale te resztki przedostają się do cylindrów i do wtrysków no i stare auta nie są produkowane pod taki rodzaj paliwa wysokooktanowego,wiec takie paliwo nie pomaga a psuje,no a jak wiemy xedosy 6 sa z lat 90.Wiec moje pytanie,jak to jest z tym jest ? Moge lać tę benzyne czy lac 95 zwykłą dla bezpieczenstwa silnika i innych czynników,ktore podobno verva 98 może psuć.Powiecie jak to jest z tymi paliwami ?
Tu jedna z opini jakiegoś eksperta. " Ostrożnie z uszlachetniaczami i innymi dodatkami do paliw
Podobnego zdania jest Paweł Hoffman, właściciel serwisu naprawiającego m.in. układy wtryskowe.
– Drogą, wysokooktanową benzynę zalecamy stosować tylko właścicielom nowszych aut, przystosowanych do takiego rodzaju paliwa. Osiągi, jeśli nawet się poprawiają, to kierowca nie jest w stanie ich odczuć – zapewnia Paweł Hoffman.
I przekonuje, że ostrożnie trzeba podchodzić także do dodatków smarujących i czyszczących, dolewanych do droższych paliw.
– Ta uwaga dotyczy szczególnie właścicieli starszych aut. Czasami zdarza się tak, że paliwo z preparatem czyszczącym układ wtryskowy robi więcej szkody niż pożytku. Bo usuwając osady z baku, a następnie przewodów niesie je do wtrysków i nim dostanie się do silnika, zapycha cały układ – podkreśla mechanik samochodowy. "
Tu jedna z opini jakiegoś eksperta. " Ostrożnie z uszlachetniaczami i innymi dodatkami do paliw
Podobnego zdania jest Paweł Hoffman, właściciel serwisu naprawiającego m.in. układy wtryskowe.
– Drogą, wysokooktanową benzynę zalecamy stosować tylko właścicielom nowszych aut, przystosowanych do takiego rodzaju paliwa. Osiągi, jeśli nawet się poprawiają, to kierowca nie jest w stanie ich odczuć – zapewnia Paweł Hoffman.
I przekonuje, że ostrożnie trzeba podchodzić także do dodatków smarujących i czyszczących, dolewanych do droższych paliw.
– Ta uwaga dotyczy szczególnie właścicieli starszych aut. Czasami zdarza się tak, że paliwo z preparatem czyszczącym układ wtryskowy robi więcej szkody niż pożytku. Bo usuwając osady z baku, a następnie przewodów niesie je do wtrysków i nim dostanie się do silnika, zapycha cały układ – podkreśla mechanik samochodowy. "