Strona 1 z 5

Duży przepał (Problem Rozwiązany !!!)....

PostNapisane: 25 sty 2006, 08:32
przez prokopcio
Witam z kolejnym problemem...

Co może mieć wpływ (co posprawdzać) na duże spalanie mojej nowo nabytej madzi? Piszcie jak laikowi bo nim jestem (mam nadzieję że to mi przejdzie ;) ) – ssanie się wyłącza po nagrzaniu silnika więc to jedno eliminuję. Odkąd ją mam to wychodzi mi, że spala minimum 15L/100km :| w jeździe mieszanej (misto/trasa) i niezbyt narwanej (czyt. dość spokojnej)... może to, że ostatnio u nas dochodziła temp. do -20st....

ps.wybaczcie, ale będę Was trochę męczył pytaniami zanim zaskoczę, co i jak....

PostNapisane: 25 sty 2006, 08:44
przez sołtys
a ile kilometrów pokonujesz dziennie jeżeli 10-20 potem auto stoi i znowu 10-20 to to spalanie przy -20 nie jest jakieś tam super ogromne

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:08
przez XsiX
w okresie zimowym mój CA KF pali około 13l w mieście i 9.5-10 na trasie

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:13
przez prokopcio
Jednym razem ok.250km w trasie/przez miasta i powidzmy potem ok 30km/dzień co daje 420km odkąd ją mam i spaliła ok 27L (za stówę) – 15,5L/100km.

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:38
przez XsiX
spaliła 27 litrów na przejechane 420 km ?
to ja nie wiem skąd ty wytrzasnąłeś to 15.5 l
bo mi z obliczeń wychodzi niecałe 6.5 l :|

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:43
przez prokopcio
coś pomieszałem – spala 15,5l/100km

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:44
przez sołtys
XsiX napisał(a):bo mi z obliczeń wychodzi niecałe 6.5 l ysz


no mi też tak wychodzi hahaha

250 +30 tj 280km

27/2.8=9.64l też ładny wynik w takich warunkach

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:46
przez sołtys
prokopcio napisał(a):coś pomieszałem – spala 15,5l/100km


tzn że jak zatankowałeś za te 100zł 27 l to powinieneś zrobić tylko 174km przy spalaniu 15.5ll

PostNapisane: 25 sty 2006, 09:59
przez prokopcio
Tak – pierwsze testy robiłem za stówę i przejechałem niecałe 180km do kolejnego zaświecenia się kontrolki – potem tankowałem znowu i znowu testy... i wychodzi, że spaliła w tych 420km ponad 15/100 – około 65L – nie liczę więcej bo moje poprzednie autko paliło poniżej 6.... ale trzeba się będzie przyzwyczaić albo coś z tym zrobić :|

PostNapisane: 25 sty 2006, 10:34
przez Puhcio
Hmmm ...

Takie obliczenia są o d.... rozczaś :D

Zalej do pełna ... jeździj ... potem znowu zatankuj do pełna. :]

A przyczyny wysokiego spalania :
– brudne filtry
– syfiata benzyna
– włączone A/C
– ciągniesz cieżka przyczepę <lol>

PostNapisane: 25 sty 2006, 11:06
przez sołtys
Puhcio napisał(a):A przyczyny wysokiego spalania :
– brudne filtry
– syfiata benzyna
– włączone A/C
– ciągniesz cieżka przyczepę łoł


zwolnij ręczny
zmień bieg z 2 na 4 lub 5 hahaha

a tak poważnie zacznij od wymiany filtra powietrza.

PostNapisane: 25 sty 2006, 11:24
przez XsiX
możesz też kupić w sklepie RTV diodę 12V i zrobić odczyt ew. błędów kompa
zaszkodzić nie zaszkodzi a czasami może nawet pomóc ;) <diabełek>
b2 miał kiedyś wysokiei spalanie i z tego co pamiętam pomogła dopiero wymiana lambdy :D

PostNapisane: 25 sty 2006, 12:16
przez nor
Niestety musisz sie przyzwyczaić 15l przy tej temp. to minimum w mieście. Przed tymi mrozami spalanie wyszło mi 12 a w trybie mieszanym 10l. Teraz widzę że wskazówka spada bardzo szybko i jak zmieszczę się w 15-stu to bedzie niezly wynik.

PostNapisane: 25 sty 2006, 14:43
przez Puhcio
To KF aż taki paliwożerny jest ? :|

PostNapisane: 25 sty 2006, 16:22
przez Bolek
Ostatnio spala mi pod 13 (tylko miasto). Miasto latem – troszkę ponad 9 (bez AC). Ale jak się z nim zapoznawałem to spokojnie przekraczał 15 :D Teraz wystarczają mi potencjalne możliwości. Czyli wszysto (prawie) w tej kwestii zależy od stylu jazdy.

PostNapisane: 25 sty 2006, 23:50
przez prokopcio
Naprawdę się staram jeździć oszczędnie (tak ogólnie no bo czasem trzeba depnąć bo poto ją mam ;) inaczej to grzech jeżdzić jak 126p <lol> ) – najbardziej to mi się podobała przyczepa puchcia i ręczny sołtysa – sprubuję odczepić ciężką przyczepę i choć trochę ręczny popuścić <lol> Dobra – żarty – żartami – Jutro zobaczę na filtr, a jak sprawdzić sondę lambdy i jak się do niej dostać ?

skoro renówką miałem przepał średnio 6L/100km to może mój styl spokojnej jazdy nie jest aż taki tragiczny...

XsiX --> co masz na myśli --> jestem elektronikiem (zawodowo i z wykształcenia) więc może mało zaszkodzę --> wyjaśnij mi to (please)...

PostNapisane: 25 sty 2006, 23:55
przez prokopcio
acha – ten elektronik to jestem zawodowo ale nie samochodowy (niemam pojęcia jeszcze co gdzie i jak) dopiero konkretne auto poznaję na wylot jak je mam ;) .....

PostNapisane: 25 sty 2006, 23:57
przez XsiX
prokopcio napisał(a):XsiX --> co masz na myśli -->

prokopcio
tylko to miałem na myśli
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
nic więcej ;) :D

PostNapisane: 26 sty 2006, 00:00
przez prokopcio
WAW.... ale czy to w xedosach? to ja ni wiedzioł.... – gdzie to złącze diagnostyczne ? CHęTnie Bym się do niego dobrał

PostNapisane: 28 sty 2006, 14:19
przez andreass
Ja natomiast jako świeży posiadacz autka, mierzę dokładnie spalanie w swoim. Dziennie przejeżdżam po Wrocławiu średnio 20-30 kilometrów. Zarówno w godzinach szczytu jak i późnymi wieczorami. Zdziwiłem się mocno gdy najpierw okazało się, że po tygodniu jazdy a'la emeryt w kapeluszu – bez przekraczania 3tys. na obrotomierzu spalił mi 12.2L/100km, a w następnym tygodniu – jazdy szybkiej i dynamicznej (a do tego przy temperaturze -15 – -20) okazało się, że spalił 12.7 litra na setkę. Cóż – dla tego pół litra na setkę nie będę sobie odmawiał przyjemności słyszenia czasem 6500RPM ;) Czy orientuje się ktoś przy jakich obrotach silnik KF bierze najmniej paliwa?