Strona 1 z 1
Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
13 lis 2014, 23:18
przez MOTIGER
Witam panowie! Proszę Was o pomoc. Mianowicie, mój problem z Xedosem pokazał się w ostatnią sobotę. Na pół rozgrzanym silniku mazda mi zgasła i miała problemy z odpaleniem. Udało się ją jednak uruchomić i wszystko wróciło do normy. Od tamtej pory zrobiłem ok. 1000 km i dzisiaj z powrotem nastąpiła ta sama sytuacja. Kiedy udało mi się go uruchomić to strasznie falowały obroty na wolnych. Zgasiłem silnik i jeszcze raz odpaliłem. I znowu wszystko chodzi w porządku. Panowie co to może być? Silnik wyposażony jest w instalację LPG firmy Elpigaz. Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
14 lis 2014, 08:34
przez Crenshaw
podałeś trochę za mało informacji, to może byc 1500 możliwych rozwiązań, począwszy od zapłonu (świece, kable), a skończywszy choćby na zapchanym filtrze paliwa. Podaj więcej konkretów, to może coś wskóramy.

Napisane:
14 lis 2014, 12:40
przez Piotr_
Problem występuje na gazie, benzynie czy na jednym i drugim

Bardzo możliwe, że pada aparat zapłonowy lub czujnik położenia wału.Może także być problem z masą, co zdarza się bardzo często, śniedzieją lub gniją kable w kostkach.
Opisz dokładniej Swój problem to może pomożemy

Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
14 lis 2014, 15:32
przez MOTIGER
Kable i świece były wymieniane na nowe firmy Bosch. Problem wystąpił na jednym i drugim (tak mi się wydaje). Wydawało mi się, że w miarę dokładnie opisałem mój problem(zadajcie jakieś pytania może, które ułatwią nam wykrycie usterki):). Dzisiaj ten problem nie wystąpił, ale znowu może pojawić się za dzień bądź 3. Gdzie mogę znaleźć te kostki masowe?
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
14 lis 2014, 17:04
przez Crenshaw
mogę podpowiedzieć, żebyś sprawdził błędy ECU za pomocą diody


Napisane:
14 lis 2014, 21:01
przez hikoo
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
3 lut 2015, 16:25
przez tom1957
Witam wszystkich,
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
5 lut 2015, 23:22
przez lichy
Zastanów się nad wymianą na silnik 2,5 KL z mazdy 626 lub mx6 wszystko pasuje p&p możesz jeździć na osprzęcie ze swojego silnika jeśli przełożysz od siebie czujniki. Jest miej problemowy niż 2,0 a prócz tego masz wyjściowo lepszą moc i elastyczność.

Napisane:
6 lut 2015, 00:24
przez tom1957
mam automat – czy to nie zrobi problemu?
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
6 lut 2015, 19:27
przez lichy
Nie robi to żadnej różnicy przekładasz cały osprzęt razem z kołem hydrokinetycznym i wszystko działa jak do tej pory a ponadto kończą się problemy z braniem oleju co w xedosie 2,0 jest normą. Ja brałem do xedosa silnik który pracował z automatem i nie było żadnego problemu z przekładką na manual więc w drugą też nie będzie. Lepiej brać silnik który pracował z automatem dzięki czemu jest miej wyeksploatowany.

Napisane:
6 lut 2015, 19:40
przez tom1957
jeszcze raz- byśmy się dobrze zrozumieli : w samochodzie mam skrzynię automatyczną i silnik 2.0 i rozumiem, że do tej automatycznej skrzyni mogę zamontować bez problemu silnik 2.5 od manuala ?
Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
6 lut 2015, 20:39
przez Crenshaw
tak

Napisane:
6 lut 2015, 21:20
przez krzysek71
Jak się da w jedną to i w drugą pójdzie . Powodzenia

Re: Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Napisane:
6 lut 2015, 23:00
przez tom1957
dziękuję Wam panowie za cenne rady i pozdrawiam serdecznie
