Witam,
Jak w tytule w Xedosie z 1992 roku padł silniki i została zrobiona przekładka na ten sam silnik tylko z modelu z rocznika 1998 z automatyczną skrzynią biegów. Dopasowanie się udało jednak autko nie odpala.
Zauważyłem że starszy silnik miał dodatkowy czujnik położenia wału przy kole pasowym, w nowym silniku tego nie ma. Po przejrzeniu forum zakładam, że zmiana sterownika silnika na sterownik do silnika z 1998 roku powinna umożliwić uruchomienie auta. Czy muszę dokonać jeszcze jakiś zmian w osprzęcie silnika ?
Spotkałem się też z różnymi oznaczeniami sterowników silnika KF11 lub KFA1 lub KF52 lub KF54 który będzie odpowiedni do tego silnika z 1998 2.0 v6 140 KM przy manualnej skrzyni biegów.
Pozdrawiam.
Mazda Xedos 6 przekładka silnika z KF 92r na KF 98r (KF 2.0 v6 140KM)
Strona 1 z 1
Musisz uwzględnić że w silniku po lifcie wstawili EGR. Nie wiem jakie różnice w sterownikach climatronic a klimatyzacja – czy jakoś się różnią i czy to nie będzie sprawiać problemów. Samo to że jest EGR moim zdaniem może spowodować że stary komputer tego nie ogarnie ale nie jestem pewien. Inny użyktownicy powinni napisać Ci więcej bo ja osobiście nie czytałem o tym silniku bo zabobony o Ekologi strasznie mnie irytują 
boogymen6 napisał(a):Zauważyłem że starszy silnik miał dodatkowy czujnik położenia wału przy kole pasowym, w nowym silniku tego nie ma
Wiec jak chcesz odpalic auto? Przełóż czujnik polozenia wału i auto odpali i nie ingeruj w sterowniki itp. Dodatkowo musisz dołozyc czujnik temperatury, w starym zapewne miałes dwa a w nowszym jest jeden.
Co do EGR to i starszy i nowszy miały ale były inne wtyczki
Chodzi o to, że w bloku silnika nie ma nawet miejsca na ten czujnik więc nie da się go dołożyć tak prosto.
Proszę wyprowadźcie mnie z błędu, ale z tego co czytałem sterownik silnika odpowiada jedynie za pracę silnika, nie ma to bezpośrednio wpływu na klimatyzację. Jeżeli chodzi o EGR, silnik z 98r miał praktycznie komplety osprzęt łącznie z wiązką elektryczną, EGR itd.
Spróbuję zakupić któryś ze sterowników od silnika z rocznika po lifcie czyli po 95 roku i będę testował.
Proszę wyprowadźcie mnie z błędu, ale z tego co czytałem sterownik silnika odpowiada jedynie za pracę silnika, nie ma to bezpośrednio wpływu na klimatyzację. Jeżeli chodzi o EGR, silnik z 98r miał praktycznie komplety osprzęt łącznie z wiązką elektryczną, EGR itd.
Spróbuję zakupić któryś ze sterowników od silnika z rocznika po lifcie czyli po 95 roku i będę testował.
- Od: 13 paź 2014, 10:07
- Posty: 2
- Auto: – Mazda 6 – 2.0 – 141KM – 2002r. –
Musi byc miejsce na czujnik tylko jest zaslepione plastikowa zaslepka, nie raz ten temat przerabiałem. Nie kupuj sterownika po lifcie bo tam juz jest immo a u Ciebie nie ma wiec tego nie zegrasz. Po co kombinować, jezeli zostawiles swoja stara instalacje a wymieniles tylko sam silnik to to musi gadac.
Różnica była nie w EGRze tylko w czujniku spalania stukowego, w poliftach go już nie było, a wcześniej był, i w sumie tylko taki błąd się pojawiał po wymianie samego silnika. Nic poza tym się nie różni. Robiłem taką przekładkę z polifta 98 też automat (ale to akurat nie ma znaczenia) poszedł silnik do mojego przedlifta 94, poza wywalaniem błędu czujnika spalania stukowego auto śmiga do dziś dnia (niestety już nie mu mnie), ale wiem, że ma się dobrze, a minęło już 5 lat od tej wymiany
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6