Strona 1 z 1

Błędy ECU vrisy. Działa/ nie działa

PostNapisane: 28 lip 2014, 11:46
przez navy
Siemanko :)
U mnie pojawił się taki problem ze vris 2 działa vris 1 nie dziala i wywala mi błedy 41 i 46 :| . Pierwszy raz od 4 lat (czyli od kiedy Ją dosiadam :> ) wywalilo mi błędy vrisów. Kiedyś vrisy nie działały ale nie wywalało błędów i wymieniłem tylko jeden wężyk ten najdłuższy który podobno nie ma nic wspólnego z działaniem vrisów <oczy> (mam na myśli ten który zaczyna się od obudowy filtra powietrza i kończy gdzieś w okolicy wężyków od vrisów). Wymieniłem go i vrisy działały. Może to jakiś zbieg okoliczności choć zdarzało się już rzadziej że któryś nie działał co jakiś czas. Swoje podpięcie wężyków sprawdzałem na innym xedzie w którym vrisy działają i jest ok. Jak sprawdzic co sie zepsuło ? Podejrzewam kostkę od vrisa lub elektrozawór. Ale skoro działa jeden vris to czemu pokazuje błąd na obu ?
Pozdro :]
PS
Przeniosłem post do nowego wątku ponieważ w innym od 4 mc brak odp i brak nawet pomysłu rozwiązania tego problemu i nigdzie indziej na forum nie znalazłem rozwiązania. . .

PostNapisane: 28 lip 2014, 15:03
przez iten83
Słuchaj, a nie grzebałeś nic przy rezerwuarach podciśnienia pod kolektorem dolotowym?
Takie 2 czarne "nerki". Strasznie to delikatne i łatwo połamać króćce. Gubi wtedy podciśnienie i mogą wyskoczyć te błędy.

PostNapisane: 29 lip 2014, 22:21
przez navy
jak zmieniałem uszczelki to zdejmowałem te nerki delikatnie ale sprawdzałem przed założeniem czy wszystko jest ok i było przez długi czas zanim jeden vris przestał działać.

Sprawdzałem miernikiem napięcia przy uruchomionym silniku na kostkach (odpiętych od vrsiów) i na tym co nie działa raz skoczyło napiecie i cisza a na tym co działa skakało cały czas. Ktoś wie jak ma to wyglądać gdy wszystko jest sprawne ?

PostNapisane: 30 lip 2014, 00:31
przez lukkil
raczej to nie będzie problem nieszczelności bo ja z takowym jeżdżę już jakieś dwa lata i nie mam negatywnych skutków w postaci błedów, spalania, choć jakiś czas były piski w okolicach kolektora na biegu jałowym
miałem zrobić, ale jak się uspokoiło, auto dobrze jedzie to olałe temat
może solenoid Ci nawalił? w instrukcji serwisowej znajdziesz jak sprawdzić solenoidy

PostNapisane: 30 lip 2014, 14:49
przez iten83
W takim razie tak jak kolega wyżej pisze, do sprawdzenia elektrozawory...
Ale ja polecałbym dokładniej podciśnienia sprawdzić ;)

PostNapisane: 31 lip 2014, 11:30
przez navy
A gdzie taką instrukcję serwisową znajdę ? Sprawdzałem na forum CA ale wyszukiwarka nic nie znalazła. Mam manual'a ale tam nic nie ma. Szukałem w google i jest coś po rosyjsku więc mi to nie pomoże.

PostNapisane: 31 lip 2014, 14:57
przez lukkil
manual od MX-6 poszukaj po angielsku jest
np to:

http://chomikuj.pl/jacktpsa/Mazda+xedos+Podzespo*c5*82y/Mazda+xedos+6++626+MX-6+Workshop+Manual,640142058.pdf

PostNapisane: 4 sie 2014, 22:29
przez navy
Ok dzięki pokombinuje jak to zdobyć :)

PostNapisane: 19 sty 2015, 13:29
przez mackoGD
A czy w Waszych Xedosach po włączeniu zapłonu Vrisy na moment "zadziałają"?
U mnie na sekunde siłowniki podciągną oba Vrisy potem wracają do pozycji pierwotnej. Pytam bo u brata w GE KL czegoś takiego nie ma, a konstrukcja podobna.

PostNapisane: 11 mar 2015, 12:18
przez niedzwiadek833
mackoGD napisał(a):U mnie na sekunde siłowniki podciągną oba Vrisy potem wracają do pozycji pierwotnej.

Być może jest to efektem ewolucji naszych silników, bo u mnie też tak jest, a ECU nie wywala żadnych błędów.