Strona 1 z 1

Silnik szarpie i strzela w kolektor

PostNapisane: 22 lis 2005, 21:28
przez PIECHU84
Witam,
mam problem z moim Xedosem 1.6 16V '94. Od niedawna odczuwałem lekkie szarpanie i dławienie przy przyśpieszaniu z niskich obrotów. Obecnie sprawa jest poważniejsza – silnik jak nabierze temperatury zaczyna się dławić obroty spadają i przede wszystkim słychać strzały. Moim zdaniem to wina zapłonu. Wykluczam świece i przewody wysokiego napięcia, ponieważ świece wymienione a przewody sprawdzone i na 100% nie mają przebicia.
Podejrzewam, że padła mi cewka lub moduł zapłonowy.

Jeśli ktoś wie jak to sprawdzić lub po objawach może stwierdzić co mojej Mazdzie dolega to proszę o pomoc.

Edit mariusz.grzyb:
Poprawiłem temat, na przyszłość przestrzegaj regulaminu

PostNapisane: 22 lis 2005, 23:43
przez stuk
Sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza.
Co do przewodów, to jedyny znany mi sposób sprawdzenia na 100%, że są sprawne to ich wymiana na nowe :)
Masz w tym aucie gaz?

PostNapisane: 23 lis 2005, 11:03
przez genewa
Witam,

wiele czynników może mieć wpływ na takie zachowanie silnika między innymi takie zachowanie widziałem w Ibizie z zapchanym katem. Jak silnik był zimny to dało się jechać, ale wystarczyło, że złapał temp. to zaczynał kichać i można było tylko delikatnie ruszyć o żadnej jeździe nie było już mowy.

Pozdrawiam
marek

PS. Czy masz jakieś namiary na szrot wokół Zgorzelca gdzie można dostać stalowe fele 14' do 626.

PostNapisane: 23 lis 2005, 23:05
przez PIECHU84
Ostatnio otworzyłem maskę słyszałem co jakiś czas co ok. 15sek. dźwięk jakby rzeczywiście gdzieś przeskakiwała iskra na silnik lecz sprawdziłem to później w ciemnym garażu i kable są ok.

Mazda owszem posiada instalację gazową ale problem jest zarówno gdy jeżdze na benzynie jak i na gazie. mam instalację sekwencyjną więc nie ma jakiś głośnych strzałów. Po prostu wypluwa niespalone paliwo i szarpie.

PostNapisane: 23 lis 2005, 23:12
przez PIECHU84
I jeszcze coś.
Ja nie mam kopułki. Przewody wysokiego napięcia wychodzą z czegoś co wygląda wg mnie na podwójną cewkę.
Tutaj wrzucam zdjęcie takiego silnika jak mam ja :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=72183491

PostNapisane: 29 lis 2005, 21:02
przez PIECHU84
Wymieniłem kable wysokiego napięcia i mimo, że nie widziałem przebić to jednak one były powodem szarpania. Widocznie któryś był uszkodzony wewnątrz.
pozdrawiam

PostNapisane: 29 lis 2005, 21:10
przez stuk
PIECHU84 napisał(a):Wymieniłem kable wysokiego napięcia i mimo, że nie widziałem przebić to jednak one były powodem szarpania

A mówłem, że jedyny znany mi sposób sprawdzenia na 100%, że są sprawne to ich wymiana na nowe :D