Uzupełnianie się płynu w układzie chłodzenia

Mam pytanie do znających się na rzeczy.
Jakie ma zadanie zbiornik wyrównawczy i cały osprzęt do niego podłączony.
Spotkałem się z dwiema wersjami i sam już nie wiem jak ma być naprawdę.
1.Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika, jego nadmiar zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego skąd już nie jest z powrotem zasysany do układu. W silniku pozostaje taka ilość która po rozgrzaniu i rozszerzeniu płynu wystarcza do normalnej pracy.
2. Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika.
W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu, w zbiorniku wyrównawczym utrzymuje się stała ilość płynu a wskaźnik temperatury utrzymuje się na normalnym 2/3 skali poziomie.
Będę wdzięczny za wszystkie opinie.
Pozdrowienia!!!
Jakie ma zadanie zbiornik wyrównawczy i cały osprzęt do niego podłączony.
Spotkałem się z dwiema wersjami i sam już nie wiem jak ma być naprawdę.
1.Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika, jego nadmiar zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego skąd już nie jest z powrotem zasysany do układu. W silniku pozostaje taka ilość która po rozgrzaniu i rozszerzeniu płynu wystarcza do normalnej pracy.
2. Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika.
W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu, w zbiorniku wyrównawczym utrzymuje się stała ilość płynu a wskaźnik temperatury utrzymuje się na normalnym 2/3 skali poziomie.
Będę wdzięczny za wszystkie opinie.
Pozdrowienia!!!