Mam pytanie do znających się na rzeczy.
Jakie ma zadanie zbiornik wyrównawczy i cały osprzęt do niego podłączony.
Spotkałem się z dwiema wersjami i sam już nie wiem jak ma być naprawdę.
1.Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika, jego nadmiar zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego skąd już nie jest z powrotem zasysany do układu. W silniku pozostaje taka ilość która po rozgrzaniu i rozszerzeniu płynu wystarcza do normalnej pracy.
2. Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika.
W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu, w zbiorniku wyrównawczym utrzymuje się stała ilość płynu a wskaźnik temperatury utrzymuje się na normalnym 2/3 skali poziomie.
Będę wdzięczny za wszystkie opinie.
Pozdrowienia!!!
Uzupełnianie się płynu w układzie chłodzenia
Strona 1 z 1
Coś w tym styluGrześ napisał(a):Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika.
Jak masz płyn pod korkiem ( bez ubytków ) to jaki masz problem?Grześ napisał(a):W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wymien korek to szybki i tani ruch.Grześ napisał(a):Sęk w tym że pod korkiem na zimnym silniku jest pusto
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaki masz korek nówkę ?Grześ napisał(a):Już to zrobiłem i dalej jest tak samo
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oba korki wymieniłem na nowe, co prawda nie oryginały ale nowe.
Zauważyłem jeszcze że mam niewielki wyciek z chłodnicy, taki minimalny że pod autem nie ma plamki ale w jednym miejscu chłodnica jest wilgotna. być może tam zasysa fałszywe powietrze – jak myślisz???
Zauważyłem jeszcze że mam niewielki wyciek z chłodnicy, taki minimalny że pod autem nie ma plamki ale w jednym miejscu chłodnica jest wilgotna. być może tam zasysa fałszywe powietrze – jak myślisz???
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
No widzisz....napraw chłodnicę....Grześ napisał(a): być może tam zasysa fałszywe powietrze
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Grześ napisał(a):Skoro uważasz że to będzie przyczyna to ją wymienię. Jeszcze jedno, czy tylko z Xedosa 2.0 ta chłodnica pasuje, czy może jest ona zastosowana również w innych Mazdach??
ja mam zamiennik behr do 626/mx6. ma takie cypki na bokach zapierające się o obudowę świateł przednich, ale sobie mozna z tym poradzić.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6