Strona 1 z 5

Sondy lambda.

PostNapisane: 21 lut 2005, 19:05
przez seb69
Pytanie jest następujące: okazało się że mam ułamaną sonde lambda, jest to sonda 4-żyłowa, czy są jakieś polecane sondy czy można spokojnie kupić podróbkę i uciąć przewody oraz zarobić.
W sklepie podróbka kosztuje 150 zł, czy możesz coś mi polecić, oprócz ori oczywiście, bo koszt jest kosmiczny. Wreszcie wyszło czemu madzia mi tak PALI!!!
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lut 2005, 19:38
przez b2
ja kupiłem za jakieś 400zł lambdę bosh, dedykowaną do mojego silnika.
ważne !! – nie lutuj kabli !! muszą być połączone taką kostką stykową lub na skrętkę. ale nie wolno lutować.

PostNapisane: 21 lut 2005, 20:49
przez seb69
Widziałem na allegro sondy bosha uniwersalne nowe za 80 zł, przewody pasują?
Czy ktoś wie czy to działa??

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:24
przez Jaksa
seb69 napisał(a):Witam! Pytanie do Jaksy, w jaki sposób skasować błedy komputera, czy wystarczy odpiąć akumulator na 30 sek,

Masę na 20 sec. i hamulec.
seb69 napisał(a):W sklepie podróbka kosztuje 150 zł, czy możesz coś mi polecić
Tania ta sonda......My stosujemy Walkera ale czy do Xeda 1,6 mają w magazynie to nie wiem ( takie auto z tym silnikiem ostatnio miałem rok temu ;) )

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:26
przez Puhcio
Jaksa napisał(a):
seb69 napisał(a):Witam! Pytanie do Jaksy, w jaki sposób skasować błedy komputera, czy wystarczy odpiąć akumulator na 30 sek,

Masę na 20 sec. i hamulec.


tzn ?? co z tym hamulcem ??

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:39
przez Jaksa
Puhcio napisał(a):co z tym hamulcem
nacisnąć i trzymac 20 sec.

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:43
przez seb69
Jaksa napisał(a):
seb69 napisał(a):Witam! Pytanie do Jaksy, w jaki sposób skasować błedy komputera, czy wystarczy odpiąć akumulator na 30 sek,

Masę na 20 sec. i hamulec.
seb69 napisał(a):W sklepie podróbka kosztuje 150 zł, czy możesz coś mi polecić
Tania ta sonda......My stosujemy Walkera ale czy do Xeda 1,6 mają w magazynie to nie wiem ( takie auto z tym silnikiem ostatnio miałem rok temu ;) )

W jakiej cenie jest ta sonda? Z tego co wiem u mnie jest jedna z przodu a w 2.0 są chyba dwie. A i jeszcze jedno, co z tą masą odpiąć od akumulatora czy co??

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:50
przez b2
można też skasować kompa przez odłączenie klemy i otwarcie drzwi (lapki wyciągną prąd). gdzieś na jakiejś włoskiej stronie wyczytałem.

PostNapisane: 21 lut 2005, 23:17
przez Jaksa
b2 napisał(a):lapki wyciągną prąd
Taak? hehe to Italiance ( moze tak kasujesz kompa w Alfie ..... ;) <lol>

PostNapisane: 21 lut 2005, 23:40
przez Paweł
seb69 napisał(a):Witam! Pytanie do Jaksy, w jaki sposób skasować błedy komputera, czy wystarczy odpiąć akumulator na 30 sek

Jaksa napisał(a):nacisnąć i trzymac 20 sec.

Tak mozna skasowac cala pamiec komputera KAM. Zeby skasowac zapamietane bledy, trzeba uzyc testera, albo wyciagnac zwore TEN+GND podczas odczytywania kodow. :D

PostNapisane: 22 lut 2005, 07:53
przez nor
b2 napisał(a):ale nie wolno lutować.


Dlaczego nie mozna lutowac ?

PostNapisane: 22 lut 2005, 10:25
przez b2
zmiana oporu – przekłamania w wysyłanych przez sondę impulsach?

PostNapisane: 22 lut 2005, 14:36
przez nor
to dlaczego elektryk mi polutowal zakladajac nowa? Chyba zna sie na rzeczy. czy to moze miec zwiazek z tym ze na wolnych obrotach sonda pokazuje stala wartossc?

PostNapisane: 22 lut 2005, 14:45
przez b2
nor napisał(a):to dlaczego elektryk mi polutowal zakladajac nowa? Chyba zna sie na rzeczy. czy to moze miec zwiazek z tym ze na wolnych obrotach sonda pokazuje stala wartossc?


spytaj elektryka.

mój też chciał lutować ale nalegałem, by tego nie robił. potem przyznał: "fakt, z cyną mniej pierdolenia, ale teraz nikt nam nie zarzuci niezastosowania się do zaleceń producenta" (na pudełku i kilka razy na instrukcji tłustym drugiem "NIE LUTOWAĆ POŁĄCZEŃ). a chyba inżynierowie Bosha lepiej wiedzą, co robić z własnym produktem, niż pan kaziu w swojej stodole, uzbrojony w palnik?
na dobrą sprawę tę robotę można zrobić samemu.

PostNapisane: 22 lut 2005, 17:40
przez Puhcio
tco_tm napisał(a):cala pamiec komputera KAM


tzn ??

PostNapisane: 22 lut 2005, 20:06
przez Paweł
Keep Alive Memory. Komputer podczas uzytkownia samochodu programuje sie do warunkow jazdy. Chodzi tutaj o modyfikacje map zaplonu i wtrysku, ktore poza normalnymi algorytmami sa modyfikowane wynikami uzyskanymi z czujnikow w reakcji na sygnaly sterujace wysylane przez komputer lub kierowce. Moze to byc dostosowanie sie do paliwa, temperatury i cisnienia powietrza, specyficznych wlasciwosci danego silnika, etc. Nie wiem dokladnie. Czas programowania to najmniej kilka do kilkunastu kilometrow, pozniej nastepuja praktycznie korekty – prawdopodobnie jest to oparte na jakichs uproszczonych obliczeniach statystycznych.

PostNapisane: 22 lut 2005, 20:28
przez Puhcio
ale po odłączeniu klemy bez hamulca kochany check gaśnie :|

Niech sie ta żarówka spali wreszcie ... hihi ... chyba, że to dioda :(

PostNapisane: 22 lut 2005, 23:12
przez seb69
Jaksa mam pytanie związane z lambdą, ile ona u Was kosztuje, możesz powiedziec??
Może bym się pofatygował do Was a nie od Cześków kupował.

PostNapisane: 23 wrz 2005, 10:58
przez zulek
b2 napisał(a):zmiana oporu – przekłamania w wysyłanych przez sondę impulsach?

A może z tego powodu z jakiego nie lutuje się żarówek halogenowych? Duża temp. pracy i żaden lut tego nie wytrzyma :]

PostNapisane: 22 paź 2005, 22:04
przez Arkadjus
seb69 – mam pytanko ile Tobie palił Xedziu przy uszkodzonel lambdzie?? Albo o ile wzrosło spalanie od spalania przy sprawnej – mi ostatnio też coś zaczęła dużo palić :)