Strona 1 z 26
Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Napisane:
5 kwi 2005, 20:23
przez TRIBUTE
Przeprowadziłem diodą zbudowaną na podstawie zchematu ze strony klubowej błędy komputera. Odczytałem 4. Po resecie kompa znikneły lecz po paru dniach postanowiłem sprawdzić je ponownie żeby się upewnić czy wszystko OK. Okazało się że są te same co wcześniej. Co może być tego powodem i dlaczego tak siię dzieje?
Pozdro TRIBUTE


Napisane:
5 kwi 2005, 20:36
przez XsiX
napisz co to za błędy


Napisane:
5 kwi 2005, 20:44
przez Smirnoff
Kasując błędy ECU usunąłeś skutek, a nie przyczynę ich powstawania.
Zaraz po wykasowaniu ECU nie wywalało nic, ale po jakimś czasie jazdy ECU znowu wykrył usterki układów, których DTC wywalił i koniec.
Pozdrawiam
SM

Napisane:
5 kwi 2005, 22:05
przez TRIBUTE
XsiX napisał(a):napisz co to za błędy
Błędy 10, 11, 14, 17 chyba jezeli dobrze pamiętram
Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe?


Napisane:
6 kwi 2005, 11:49
przez TRIBUTE
Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe i czym sprawdzić.
Poprostu jak się za to zabrać


Napisane:
6 kwi 2005, 12:17
przez Paweł
TRIBUTE napisał(a):Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe
Podejrzewam, ze bledy sa oszukane. To ostatnio nagminny problem.
Dlaczego zakladasz dwa posty, jeden pod drugim?
***
10 – IAT sensor (temperatura zasysanego powietrza)
11 – wszystkie systemy OK (?)
14 – BAP sensor (cisnienie atmosferyczne)
17 – closed loop dla lewej strony silnika (lewa sonda lambda)
Mozliwe, ze masz problem z komputerem – blad 14. na to wskazuje.

Napisane:
6 kwi 2005, 23:51
przez TRIBUTE
Na czym ten problem miałby polegać , wytłumacz mi to bardziej zrozumiale.
Mam nadzieje że problem jest do usunięncia
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
7 kwi 2005, 10:31
przez Paweł
TRIBUTE napisał(a):Mam nadzieje że problem jest do usunięncia
Jesli po skasowaniu bledow powroci DTC 14, to pozostaje wymienic komputer. Od tego bym zaczal.

Napisane:
7 kwi 2005, 12:23
przez TRIBUTE
To mnie pocieszyłeś , jaki może mieć wpływ błąd 14 na silnik .

Napisane:
7 kwi 2005, 13:25
przez tomekrvf
Sterownik nie wie jakie jest cisnienie atmosferyczne i przyjmuje wartosc przewidziana w trybie awaryjnym dla DTC14

Napisane:
7 kwi 2005, 13:36
przez TRIBUTE
Czy można sprawdzić ,co jest uszkodzone z elemętów które mają wpływ na ten błąd.

Napisane:
7 kwi 2005, 14:27
przez tomekrvf
Jezeli tco_tm napisal ze trzeba wymienic ECU to oznacza to iz ten czujnik jest zainstalowany w sterowniku. Wiec pewnie skonczy sie wymiana sterownika

Napisane:
8 kwi 2005, 15:12
przez TRIBUTE
Dzieńki za odpowiedz na moje pytania

.
Dzisiaj sprawdziłem po przyjeździe jeszcze raz i zostały będy 10 ,12 , 14 ,na bezynie dobrze chodzi.
Miałem problem na lpg SGI po resecie zmieniło się o wiele, teraz wchodzi w obroty przynajmiej .
Jeszcze tylko muszę wyregulować instalację lpg, czy tymi błędami trzeba się przejmować .
Dzienkuję .

Napisane:
9 kwi 2005, 09:03
przez GrzegorzSz
Kod. 10
Wstaw pomiedzy pin IAT i GND rezystor okolo 2-3 kohm. Bedzie wskazywal ECU, ze temp. powietrza ma 20st.C.
Kod. 12
Sprawdz rezystancje na pinach TP. Jest to potencjometr o zakresie do 3 kohm, przy pelnym otwarciu przepustnicy.
Kod. 14
Jak usuniesz 2 powyzsze bledy, ten sam zniknie.


Napisane:
9 kwi 2005, 22:08
przez TRIBUTE
Może to głupie pytanie ale gdzie ja znajde te piny?
Wyjaśnij mi dokładniej co mam zrobić z blędem 12 bo nie zabardzo rozumiem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
9 kwi 2005, 23:55
przez GrzegorzSz

Napisane:
27 maja 2005, 21:46
przez TRIBUTE
Wlutowałem jak mi radzoiłeś 2 kohm w przewody GND i IAT zrobiłem reset kompa .
Błąd nie znikł icały czas mam te same błędy : 10 , 11 ,12 , 14 .
Nie przeszkadza to na paliwie ale mam problem na gaźie i to na instalacji SGI , więc szukam przyczyny.

Dwa pytanka odnośnie testu błędów (DIAGNOSIS)

Napisane:
21 kwi 2006, 07:18
przez prokopcio
Witam.
Dużo szukałem, ale na te pytania nie znalazłem odpowiedzi:
1. Ile kodów błędów "mieści się" w pamięci kompa.
2. Jaki czas jest potrzebny do ponownego wyświetlenia błędu po resecie jeśli nadal coś jest uszkodzone.
Zadaję te pytania ponieważ jak kupiłem auto wyświetlało mi dwa błędy: 15 i 23 (sondy lambda). Były wogóle nie podpięte i poszły się rypać. Wtedy jak testowałem wg opisu ze strony klubowej zrobiłem też opisany test polegający na zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika – niestety błąd 69 się nie pojawił – były tylko 15 i 23. zresetowałem kompa i błędy zniknęły (sondy nadal uszkodzone, czujnik temp. odpięty) – podpiołem czujnik temp. i trochę jeździłem – wróciły za jakiś czas błędy 15 i 23, wymieniłem sądy zresetowałem kompa – tych błędów nie mam do dzisiaj :–) ale za to pojawił się błąd 69 – czyli ten czujnik temp, który kiedyś kilka razy celowo odpinałem.
Czy możliwe jest, że w pamięci mieszczą się tylko 2 kody błędów i nie wyświetlało trzeciego jak były walnięte 2 sondy? drugie pytanie dotyczy tego, że czujnik temp. odpinałem dość dawno a dopiero teraz zauważyłem błąd, którego nie wyświetlało nawet po odpięciu i jazdy z odpiętym (potem podpiołem).

Napisane:
21 kwi 2006, 10:51
przez stuk
Jak miałeś uszkodzone lambdy to mogło nie wyświetlac błędu czujnika temperatury, bo to wszystko jest związane z ustalaniem składu mieszanki i często jest tak, że sygnalizowany błąd nie musi oznaczac uszkodzenia konkretnej rzeczy. Np. jak łapie gdzieś lewe powietrze to może się pojawić błąd jakiegoś czujnka, co nie jest prawdą.
Skoro lambdy masz już ok, to sprawdź ten czujnik temperatury, może jak go wypinałeś, to teraz wtyczka nie kontaktuje. Sprawdź czy jest dobrze podpięty, następnie ponownie skasuj błędy i zobacz. Jak błąd pijawi się na nowo, to może sam czujnik tez jest uszkodzony.

Napisane:
21 kwi 2006, 21:03
przez prokopcio
Nie chodzi mi o ten konkretny przypadek – wiem co gdzie mam posprawdzać. Pytanie (pytania) dotyczą typowo kontrolera i jego "pojemności" błędów i "czasu kontroli" usterek:
prokopcio napisał(a):1. Ile kodów błędów "mieści się" w pamięci kompa.
2. Jaki czas jest potrzebny do ponownego wyświetlenia błędu po resecie jeśli nadal coś jest uszkodzone.
czy komuś wyświetliło np. 3 błędy lub więcej na raz? I jaki jest ten czas?