Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez TRIBUTE » 5 kwi 2005, 20:23

Przeprowadziłem diodą zbudowaną na podstawie zchematu ze strony klubowej błędy komputera. Odczytałem 4. Po resecie kompa znikneły lecz po paru dniach postanowiłem sprawdzić je ponownie żeby się upewnić czy wszystko OK. Okazało się że są te same co wcześniej. Co może być tego powodem i dlaczego tak siię dzieje?

Pozdro TRIBUTE ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez XsiX » 5 kwi 2005, 20:36

napisz co to za błędy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Smirnoff » 5 kwi 2005, 20:44

Kasując błędy ECU usunąłeś skutek, a nie przyczynę ich powstawania.
Zaraz po wykasowaniu ECU nie wywalało nic, ale po jakimś czasie jazdy ECU znowu wykrył usterki układów, których DTC wywalił i koniec.
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez TRIBUTE » 5 kwi 2005, 22:05

XsiX napisał(a):napisz co to za błędy


Błędy 10, 11, 14, 17 chyba jezeli dobrze pamiętram :]

Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez TRIBUTE » 6 kwi 2005, 11:49

Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe i czym sprawdzić.
Poprostu jak się za to zabrać <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Paweł » 6 kwi 2005, 12:17

TRIBUTE napisał(a):Jak mogę sprawdzić czy te błędy są prawdziwe

Podejrzewam, ze bledy sa oszukane. To ostatnio nagminny problem.

Dlaczego zakladasz dwa posty, jeden pod drugim?

***

10 – IAT sensor (temperatura zasysanego powietrza)
11 – wszystkie systemy OK (?)
14 – BAP sensor (cisnienie atmosferyczne)
17 – closed loop dla lewej strony silnika (lewa sonda lambda)

Mozliwe, ze masz problem z komputerem – blad 14. na to wskazuje.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez TRIBUTE » 6 kwi 2005, 23:51

Na czym ten problem miałby polegać , wytłumacz mi to bardziej zrozumiale.
Mam nadzieje że problem jest do usunięncia :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Paweł » 7 kwi 2005, 10:31

TRIBUTE napisał(a):Mam nadzieje że problem jest do usunięncia

Jesli po skasowaniu bledow powroci DTC 14, to pozostaje wymienic komputer. Od tego bym zaczal.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez TRIBUTE » 7 kwi 2005, 12:23

To mnie pocieszyłeś , jaki może mieć wpływ błąd 14 na silnik .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez tomekrvf » 7 kwi 2005, 13:25

Sterownik nie wie jakie jest cisnienie atmosferyczne i przyjmuje wartosc przewidziana w trybie awaryjnym dla DTC14
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez TRIBUTE » 7 kwi 2005, 13:36

Czy można sprawdzić ,co jest uszkodzone z elemętów które mają wpływ na ten błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez tomekrvf » 7 kwi 2005, 14:27

Jezeli tco_tm napisal ze trzeba wymienic ECU to oznacza to iz ten czujnik jest zainstalowany w sterowniku. Wiec pewnie skonczy sie wymiana sterownika
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez TRIBUTE » 8 kwi 2005, 15:12

Dzieńki za odpowiedz na moje pytania <jupi> .
Dzisiaj sprawdziłem po przyjeździe jeszcze raz i zostały będy 10 ,12 , 14 ,na bezynie dobrze chodzi.
Miałem problem na lpg SGI po resecie zmieniło się o wiele, teraz wchodzi w obroty przynajmiej .
Jeszcze tylko muszę wyregulować instalację lpg, czy tymi błędami trzeba się przejmować . <faja>
Dzienkuję .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez GrzegorzSz » 9 kwi 2005, 09:03

Kod. 10
Wstaw pomiedzy pin IAT i GND rezystor okolo 2-3 kohm. Bedzie wskazywal ECU, ze temp. powietrza ma 20st.C.

Kod. 12
Sprawdz rezystancje na pinach TP. Jest to potencjometr o zakresie do 3 kohm, przy pelnym otwarciu przepustnicy.

Kod. 14
Jak usuniesz 2 powyzsze bledy, ten sam zniknie. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez TRIBUTE » 9 kwi 2005, 22:08

Może to głupie pytanie ale gdzie ja znajde te piny?
Wyjaśnij mi dokładniej co mam zrobić z blędem 12 bo nie zabardzo rozumiem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez GrzegorzSz » 9 kwi 2005, 23:55

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez TRIBUTE » 27 maja 2005, 21:46

Wlutowałem jak mi radzoiłeś 2 kohm w przewody GND i IAT zrobiłem reset kompa .
Błąd nie znikł icały czas mam te same błędy : 10 , 11 ,12 , 14 . <faja>
Nie przeszkadza to na paliwie ale mam problem na gaźie i to na instalacji SGI , więc szukam przyczyny. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez prokopcio » 21 kwi 2006, 07:18

Witam.

Dużo szukałem, ale na te pytania nie znalazłem odpowiedzi:

1. Ile kodów błędów "mieści się" w pamięci kompa.
2. Jaki czas jest potrzebny do ponownego wyświetlenia błędu po resecie jeśli nadal coś jest uszkodzone.

Zadaję te pytania ponieważ jak kupiłem auto wyświetlało mi dwa błędy: 15 i 23 (sondy lambda). Były wogóle nie podpięte i poszły się rypać. Wtedy jak testowałem wg opisu ze strony klubowej zrobiłem też opisany test polegający na zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika – niestety błąd 69 się nie pojawił – były tylko 15 i 23. zresetowałem kompa i błędy zniknęły (sondy nadal uszkodzone, czujnik temp. odpięty) – podpiołem czujnik temp. i trochę jeździłem – wróciły za jakiś czas błędy 15 i 23, wymieniłem sądy zresetowałem kompa – tych błędów nie mam do dzisiaj :–) ale za to pojawił się błąd 69 – czyli ten czujnik temp, który kiedyś kilka razy celowo odpinałem.

Czy możliwe jest, że w pamięci mieszczą się tylko 2 kody błędów i nie wyświetlało trzeciego jak były walnięte 2 sondy? drugie pytanie dotyczy tego, że czujnik temp. odpinałem dość dawno a dopiero teraz zauważyłem błąd, którego nie wyświetlało nawet po odpięciu i jazdy z odpiętym (potem podpiołem).
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez stuk » 21 kwi 2006, 10:51

Jak miałeś uszkodzone lambdy to mogło nie wyświetlac błędu czujnika temperatury, bo to wszystko jest związane z ustalaniem składu mieszanki i często jest tak, że sygnalizowany błąd nie musi oznaczac uszkodzenia konkretnej rzeczy. Np. jak łapie gdzieś lewe powietrze to może się pojawić błąd jakiegoś czujnka, co nie jest prawdą.
Skoro lambdy masz już ok, to sprawdź ten czujnik temperatury, może jak go wypinałeś, to teraz wtyczka nie kontaktuje. Sprawdź czy jest dobrze podpięty, następnie ponownie skasuj błędy i zobacz. Jak błąd pijawi się na nowo, to może sam czujnik tez jest uszkodzony.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez prokopcio » 21 kwi 2006, 21:03

Nie chodzi mi o ten konkretny przypadek – wiem co gdzie mam posprawdzać. Pytanie (pytania) dotyczą typowo kontrolera i jego "pojemności" błędów i "czasu kontroli" usterek:
prokopcio napisał(a):1. Ile kodów błędów "mieści się" w pamięci kompa.
2. Jaki czas jest potrzebny do ponownego wyświetlenia błędu po resecie jeśli nadal coś jest uszkodzone.

czy komuś wyświetliło np. 3 błędy lub więcej na raz? I jaki jest ten czas?
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6