Strona 1 z 1

Wymiana cieczy chłodzącej i termostatu

PostNapisane: 23 paź 2005, 12:02
przez dakopi
Witam!
Mam prośbę do wszystkich, którzy mieli okazje wymieniać płyn chłodniczy w Xedosie 6 V6. Proszę o wskazówki dotyczące wymiany płynu chłodniczego np. skąd (w którym miejscu) spuścić stary płyn ( z chłodnicy i bloku silnika). Okazało się również, że muszę wymienić termostat – zarówno górny jak i dolny wąż idący do chłodnicy się równoczęsnie nagrazewa, wiec termostatu nie ma bądź nie trzyma, efekt – ciągle niedogrzny silnik. Prosze o porady, bo mam Xedosa dopiero 3. mieśiąc i nie znam go jeszcze dobrze od "kuchni". Dlaczego są 3 korki (2 metalowe i 1 platikowy) Czy ten paltikowy "coolant radiator to tylko do ogrzewania i czy jest niezależny od ukł, chłodzenia? Do czego służą dwa pozostałe (na jednym tym przy chłodnicy pisze don't open"? Gdzie najlepiej nabyć taki termostat, czy będzie pasował z innej mazdy? Jesli ktoś z fomum ma taki sprawny na zbyciu chętnie odkupię.
Pozdrawiam wszystich!

PostNapisane: 23 paź 2005, 13:35
przez b2
bo mam Xedosa dopiero 3. mieśiąc i nie znam go jeszcze dobrze od "kuchni".


1. to włóż trochę wysiłku w przeszukanie forum, zamiast powielać podstawowe zagadnienia. idę o zakład, że wyszukanie poniższego zajęło mi mniej niż tobie napisanie posta.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... B3odz%B1cy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... B3odz%B1cy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=p%B3yn
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=p%B3yn

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =termostat

2. skasuj zdublowany wątek.

3. korki i termostat kupuje się nowe, koszt niewielki a niesprawne te gadżety mogą sporo napsuć.

PostNapisane: 23 paź 2005, 19:14
przez tomekrvf
dakopi napisał(a):na jednym tym przy chłodnicy pisze don't open

...when hot
Chyba że bardzo lubisz oglądać gejzery. :D

PostNapisane: 24 paź 2005, 09:31
przez b2
tomekrvf napisał(a):
dakopi napisał(a):na jednym tym przy chłodnicy pisze don't open

...when hot
Chyba że bardzo lubisz oglądać gejzery. :D


i bąble na rękach ;)

PostNapisane: 24 paź 2005, 10:34
przez XsiX
a ja czasami go otwieram i nie ma ani gejzerów ani bąbli ;P

PostNapisane: 24 paź 2005, 10:41
przez tomekrvf
No to otwórz go bezpośrednio po włączeniu wentylatora chłodnicy i napisz którego stopnia poparzenia masz na rękach

PostNapisane: 24 paź 2005, 10:55
przez XsiX
ok, jak nie zapomnę to nakręcę nawet filmik <diabełek>

PostNapisane: 24 paź 2005, 11:04
przez tomekrvf
Koniecznie z dzwiękiem stereo :D

PostNapisane: 24 paź 2005, 11:33
przez XsiX
w mojej komórce nie ma stereo :(

PostNapisane: 24 paź 2005, 11:58
przez tomekrvf
Jak już tak się poświecasz to załatw dobry sprzęt do nagrania :)
A już tak poważnie o wymianie płynu:
-należy odkręcać korek od chłodnicy kiedy węże wodne nie są sztywne od ciśnienia w układzie (bezpiecznie jak silnik zimny)
-spuszczamy płyn korkiem chłodnicy, i przewodami przy wymienniku ciepła woda-olej
-aby wszystko spuścić z silnika należy odkręcić zaślepkę na bloku (lewy rząd cylindrów, bliżej końca silnika)
-płyn ze zbiorniczka wyrównawczego można odessać odsysarką do oleju
-napełniamy układ czystą wodą z jakimś środkiem do płukania układu chłodzenia, niech silnik popracuje aż się nagrzeje
– po ostygnięciu silnika spuszczamy zawartość układu (uparci mogą przepłukać układ już tylko czystą wodą)
-napełniamy układ nowym płynem chłodzącym (przez oba korki), można odpalic silnik bez korków zeby się wstępnie odpowietrzył
-zakręcamy korki i nagrzewamy auto aż do włączenia wentylatorów
-po ostygnięciu silnika sprawdzamy czy płyn jest pod obydwoma korkami i jaki jest poziom w zbiorniczku wyrównawczym, w razie potrzeby dolewamy( przeważnie ubywa około 0.3 do 0.6 litra płynu)
I tyle

PostNapisane: 24 paź 2005, 13:28
przez dakopi
Dzieki za szczegóowy opis wymiany! Jak wyłącze klime to biorę sie za wymiane płynu.
Pozdrawiam wszystkich!

PostNapisane: 25 paź 2005, 09:46
przez dakopi
Mam jeszcze 2 pytanka:
1. gdzie jest ten wymiennik ciepła woda/olej
2. lewy rząd rząd cylidrów to ten bardziej z tyłu?

PostNapisane: 25 paź 2005, 10:48
przez tomekrvf
1. przy filtrze oleju
2. Tak. Patrząc na silnik od strony rozrządu to lewy rząd cylindrów(mazda nazywa odwrotnie)

PostNapisane: 9 lut 2008, 11:52
przez Gremal
Mam pytanko, zbieram się do wymiany płynu chłodzącego i nie wiem jaką ilość zakupić do Xedosa 6 V6?