Strona 1 z 2

Stukanie w silniku.

PostNapisane: 18 lut 2013, 19:13
przez endriu 102
witam wszystkich mam prosbe moze ktos mi pomoze i poleci rzetelnego mechanika w okolicach Tczewa lub trojmiasta posiadam Mazde Xedos 2.0 144km od jakiegos czasu cos zaczyna mi pukac w silniku wymienilem panewki glowne olej filtr i nic dalej stuki co do silnika jestem laik <glupek2> moze ktos z was podjaby sie naprawy z gory dzieki

PostNapisane: 18 lut 2013, 19:39
przez Hazu
To czemu tylko główne panewki wymieniłeś <glupek2>

Jeżeli miałby się tłuc na panewkach to tylko na korbowodowych.

PostNapisane: 18 lut 2013, 23:26
przez Tubi
Rafał Bojnarski ul Matejki Tczew. Sam miał xedosa. Ja auto robie tylko u niego.

[Usunięte]

PostNapisane: 19 lut 2013, 00:10
przez radar88
PostTen post został usunięty przez radar88 23 lut 2013, 13:21.
Powód: OT

PostNapisane: 22 lut 2013, 13:39
przez szumki44
napewno ten smieszny zaworek pompy olejowej wymieniles rzecz jasna co nie ? jak nie to zrobiles blad :D bo wszyscy posiadacze mazd wiedza ze jak stuka w silniku to zaworek :P jak go wymienia i stuka dalej to zabieraja sie wtedy za reszte :)

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 7 kwi 2013, 22:24
przez Dragon23
Witam ja mam taki problem od nie dawna mam stuki na zimnym silniku na wolnych obrotach. Stuki bardzo słyszalne są w okolicach pasków. Na ciepłym śliniku jest cisza ale jak na zimnym silniku stuka wystraszy przytrzymać na wyższych obrotach i cisza

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 20 kwi 2013, 09:27
przez Kaszel91
podpinam sie .. po odpaleniu auta, po ok minucie pracy jak złapie juz jakakolwiek temp stukanie cichnie

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 7 maja 2013, 17:01
przez Cinek
Też się podpinam do pytania,może ktoś zna odpowiedz.
Też jak odpalam silnik to słychać stukanie ,które to po jakiejś min. cichnie.Później też coś słychać ale już nie tak mocno jak po odpaleniu.
Czy to jest właśnie wina ,wspomnianego wyżej, zaworka pompy olejowej ?

PostNapisane: 9 maja 2013, 18:26
przez lukkil
może być zaworek, sprężynki wałków rozrządu lub olej za gęsty / do wymiany

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 13 maja 2013, 16:07
przez Cinek
Sprężynki wymieniałem 2 miechy temu przy okazji rozrządu.To samo nowy olej zalany 10W 40 Mobil1.
To muszę obadać ten zaworek. Dzięki .Może jeszcze jakieś sugestie.

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 30 sie 2013, 16:45
przez Kaszel91
To teraz z innej ubawu.

Wymieniony rozrząd, uszczelki uszczelniacze, zaworek w pompie i słynne spręzynki.
Auto nawet po złapaniu temp pracy stuka. Stukot rośnie wraz z obrotami. O co kaman ?

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 30 sie 2013, 17:37
przez Crenshaw
a na jakim oleju jeździsz?

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 30 sie 2013, 18:42
przez Kaszel91
Był Castrol 10w40 teraz zalałem Valvoline MaxLife 10w40.

Dopisano 30 sie 2013, 18:43:

P.s Stukot dochodzi z głowicy tej przy szybie.

PostNapisane: 30 sie 2013, 19:27
przez Scania
Regulatory zaworów mogą stukać na początku, na zimnym silniku, a właściwie może występować cichutkie popukiwanie (nawet w manualu można się doczytać), wynika to z tego że zimny silnik jest bez oleju (cały spływa do miski) i regulatory przez chwilę pracują na sucho. ja tez tak mam – odpalam auto po nocy, popukuje cichutko idę otworzyć bramę mija te 30-60 sekund i jak wracam do autka to pukanie ustaje, bo silnik nabrał oleju.
popukiwanie na ciepłym silniku, wraz ze wzrostem obrotów może oznaczać że to mogą być popychacze.
ja osobiście polecam olej shella – w galancie V6 2.5 też lałem shella i to był jedyny olej na którym silnik był cichy, przy innych olejach działy się cuda – pukało kopciło, wymieniłem olej na shell i śmigało. tak samo w maździe może być, jako że te silniki są wrażliwe na zły olej, obecnie jeżdżę na Mobil 1 ale szczerze od siebie polecam muszelkę <diabełek>

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 30 sie 2013, 19:33
przez Kaszel91
Sporo było dłubane w silniku od góry. Pierwsza myśl padła na poluzowaną panewke (?), ale nic z panewkami nikt nie robił. Przy zaworach też dłubane nie było.. A odgłos jest taki dość głuchy. Stukot, głuchy stukot. I na zimnym i na rozgrzanym.

I jak nie puszczał dymka przy odpalaniu, tak dziś puścił sporawego. Może to mieć związek z wybebeszeniem kata ?

PostNapisane: 30 sie 2013, 19:34
przez Scania
Dymek tak, pukanie nie:)
kurcze, a dałbyś radę nagrać te pukanie? albo opisać jaki to dźwięk? czy metal o metal, czy tworzywo o metal ?
może być że któraś śruba niedokręcona? przestawiony rozrząd? coś pod deklem? spróbuj nagrać te pukanie...

Dopisano 30 sie 2013, 19:36:

poza tym skoro wymieniałeś sprężyny słynne wałków rozrządu, to może źle zostały złożone te cholerne wałki ? lub niedokręcone coś zostało POD deklem?

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 30 sie 2013, 19:41
przez Kaszel91
Też tak myśleliśmy, ale generalnie wszystko było dokręcane kluczem dynamometrycznym ze schematami, jak bóg przykazał.


Wszystko co znalazłem na forum, co mogło stanowić przyczyne takiego pukania miałem wymieniane.
Ide nagram to pukanie, może coś podpowiecie . :]



http://www63.zippyshare.com/v/66446217/file.html

Rozrzeszenia avi i 3gp sa zablokowane wiec wrzucilem na zippy.
Nagrywane 2mb mikrofalówką Alcatel :P

A, Madzia cuś niechętnie odpaliła..;/

PostNapisane: 31 sie 2013, 13:32
przez Scania
wydaje mi się że albo rozrząd został źle złożony, albo przestawione zostały zęby, albo wałki rozrządu zostały przestawione. na pewno bym tego auta nie odpalał i nim nie jeździł...

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 31 sie 2013, 13:46
przez Crenshaw
miałem bardzo podobny dźwięk jak mechanik mi nie dokręcił koła pasowego od pompy wody, auto chodziło jak diesel. koło było krzywo dokręcone i stukało o silnik. sprawdź czy wszystkie są równo i czy gdzieś nie ocierają.

Re: Stukanie w silniku (CA KF)

PostNapisane: 31 sie 2013, 17:17
przez Kaszel91
Autem zrobiłęm z 15km bo musiałem dojechac do garazu.

Diagnoza. Prawdopodobnie poprzedni wlasciciel odwrotnie załozył koło pasowe, przez co rozrząd chyba źle został złozony i auto pali na 3 gary. CHYBA.




Pytanie. Po rozłozeniu i ponownym złozeniu rozrządu, napinacz(nowy) musze kupić kolejny, czy da sie cos zrobic z tym? Gdzies czytałem że mozna go wcisnąć.