Strona 1 z 1

Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)

PostNapisane: 6 lut 2013, 20:27
przez NieAmator
Witam mam następujący problem. Po nagrzaniu silnika nierówno pracuje na jałowym szarpie w przedziale 2000-3000 obr oraz przy około 5000. Czujnik TPS napięcie stałe 5V na włączonym zapłonie silnik wyłączony brak wahań podczas ,,machania" przepustnicą, za to na zapalonym 5V przy obrotach wolnych przy dodawaniu gazu napięcie maleje do ok 3V przepływomierz cały czas stoi na 5V zgaszony silnik przekręcony kluczyk włączony silnik cąły czas 5V czasem spadnie do 4,99V sonda przednia wymieniona bo zawieszała się na 9V na zimnym silniku oraz ciepłym. moje pytanie czy napięcie czujników są dobre oraz co moze to wywoływać spalanie w mieście 16 litrów <nie powiem>

PostNapisane: 6 lut 2013, 21:45
przez radar88
NieAmator
Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych
Pomocna tabelka: FAQ (najczesciej zadawane pytania)
48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 lut 2013, 21:50
przez sylwo
Dobre pytanie. Jutro może pomierzę u siebie te napięcia... objawy mam takie same. Odczuwa się to jakby przewody WN iskrzyły ale już je wykluczyłem. Jakieś błędy wyskakują?

Re: Na ciepłym szarpie w zakresie 2000-3000

PostNapisane: 6 lut 2013, 22:10
przez NieAmator
nie da się zrobić diagnostyki:(

Re: Na ciepłym silniku szarpie w zakresie 2000-3000 obr.

PostNapisane: 6 lut 2013, 22:46
przez xman90
sprawdź czy tps masz sprawny, czy zmienia napiecie,
wpinasz się woltomierzem w 2 przewód od prawej strony, a minusem do akumulatora
napięcie powinno sie zmieniać od 0.5 do 5 V na włączonym zapłonie, i na odpalonym silniku tez.
Ale to by chyba nie bylo odpowiedzialne za takie spalanie

bardziej zajął bym się przepływomierzem
sprawdź napięcie na nim, na pierwszym przewodzie MC-VAF
Obrazek


powinno się wahać od 0.4 do 4 V, jeśli jest inaczej to uszkodzona przeplywka i stad takie spalanie bo zle dawkuje powietrze i paliwo, sprawdź i daj znać bo mam 2 na pewno sprawne, to podstawisz i zobaczysz czy się poprawi

Re: Na ciepłym silniku szarpie w zakresie 2000-3000 obr.

PostNapisane: 7 lut 2013, 08:13
przez NieAmator
DObra po pracy pod wieczór dam znać

PostNapisane: 7 lut 2013, 21:19
przez radar88
Temat Ci poprawiłem ;)

Re: Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)

PostNapisane: 7 lut 2013, 21:48
przez NieAmator
Dzięki radar88 ;) A więc napięcia wydają się być OK przpływka ma ok 2.8v i waha się ale więcej poniżej 2.8V a teraz dzieńdobry zdechł mi czujnik temp. do deski rozdzielczej daje napięcie 0.01v i tyle samo ma sonda tylna na rozgrzanym silniku. To by pasowało bo szarpie po rozgrzaniu kiedy sonda zaczyna pracować

PostNapisane: 7 lut 2013, 21:51
przez xman90
To wymień sondę skoro napięcie nie zmienia się:) Też posiadam jesli byś chciał ;P

PostNapisane: 7 lut 2013, 21:53
przez radar88
Ale kolego xman90 jeżeli chcesz proponować części proszę rób to przez PW,ja również posiadam wiele części do Xedosa ale proponuję je przez PW.

Re: Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)

PostNapisane: 7 lut 2013, 23:55
przez NieAmator
Na szczęście mam sonde gdzieś nie wiem czy sprawna <cisza> ale, warto spróbować

PostNapisane: 26 lut 2013, 12:48
przez Tubi
Raz sonda a dwa jeżeli szarpie w przedziale 2000-3000 to tak jak pisałem nie raz coś z zapłonem najpewniej przewody do sprawdzenia przewody-świece-kopa-palec-aparat.

Re: Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)

PostNapisane: 27 lut 2013, 23:46
przez NieAmator
Tubi wyszło szydło z worka 2 sondy. Ajj ale mnie pochłania ten xed zastanawiam się czy drugiego nie kupić bo mój cały do malowania i ostatnio mi pompa wody siadła;/ aż wióry poszły boje się o silnik. Ale do wakacji chce utopić w niego troche gotówki.

PostNapisane: 28 lut 2013, 08:39
przez Tubi
I co po wymianie sond przestał szarpać?

Re: Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)

PostNapisane: 28 lut 2013, 08:59
przez NieAmator
W przyszłym tygodniu wymienie teraz mnie pochłonęła pompa wody chociaż i tak wszystko po kosztach bo na warsztat biorę