Strona 1 z 3

Obroty biegu jałowego.

PostNapisane: 18 maja 2010, 13:27
przez Janek21
Witam, mam pewien problem ze swoją madzia, mianowicie: kiedy stoję na światłach obroty całkowicie leżą ale silnik pracuje tak samo dzieje się kiedy stoje na postoju lecz kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę trzyma idealnie obroty. Czym może być to spowodowane proszę o pomoc. pozdrawiam

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 18 maja 2010, 16:24
przez Fedu
Masz instalacje LPG?

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 18 maja 2010, 17:36
przez Janek21
niemam instalacji LPG !!!

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 18 maja 2010, 18:00
przez Janek21
Silnik normalnie wchodzi również na obroty nie straciła mocy.

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 18 lip 2010, 15:29
przez pex22
Witam ja tez mam taki problem z tym ze mam instalacje LPG prosze o pomoc

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 20 lip 2010, 06:49
przez Hazu
Zbadać błędy
sprawdzić szczelność dolotu
sprawdzić podciśnienia i odmy
ustawić obroty
jeżeli ktoś przestawiał to ustawić TPS
Wywalić lpg II gen.

Re: FALOWANIE NA OBROTACH

PostNapisane: 20 lip 2010, 12:45
przez raven1942
Hazu napisał(a):Wywalić lpg II gen.


Szczególnie to jest ważne ;) Od kiedy tak zrobiłem to mi spalanie spadło o 2l/100km zaczął równo przyspieszać i przestał się dusić. Jak gaz to tylko sekwencja. Inaczej będzie się mścić.

Wysokie obroty na biegu jalowym (CA KF)

PostNapisane: 6 sty 2012, 23:42
przez boxer
od jakiegos czasu zaczely mi wariowac wolne obroty,wyczyscilem przepustnice silnik krokowy i egr, wymienilem uszczelki korektora ssacego odpowietrzylem uklad chlodzenia i wymienilem kable wn i obroty biegu jalowego 1500 lub faluja 1000 1800. sprawdzilem sondy lambda 3 kable i jedna znich nic nie pokazuje sprawdzilem testerem do sondy. moim zdaniemkomputer podaje za wysoka mieszanke i dlatego takie obroty. pomozcie ,dziekuje. pozdrawiam.

PostNapisane: 7 sty 2012, 17:41
przez lukkil
błagam, napisz chociaż jaki silnik, cokolwiek o aucie, uzupełnij profil – nikt tu wróżką nie jest.
błędy ECU sprawdz na poczatek. na zimnym silniku tez tak masz?

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 8 sty 2012, 12:45
przez boxer
bardzo przepraszam.mazda xedos 6 2.0.v6 rok 99.nazimnym silniku obroty sa 1200 po rozgrzaniu wrastaja albo mocno faluja. jeszcze raz sory. wczoraj zauwazylem ze kiedy kreci rozrusznik obraca sie jeden wenttylator jak silnik zapali to sie wylacza.

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 8 sty 2012, 15:16
przez DymeK
spr w trybie diagnostycznym obroty i ustaw to
viewtopic.php?f=127&t=92012

PostNapisane: 8 sty 2012, 18:11
przez Wojtek
lukkil napisał(a):błagam, napisz chociaż jaki silnik, cokolwiek o aucie, uzupełnij profil – nikt tu wróżką nie jest.

dokladnie... moze kolega by uzupelnil swoj profil uzytkownika?

DymeK napisał(a):spr w trybie diagnostycznym obroty i ustaw to
viewtopic.php?f=127&t=92012

<spoko>

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 9 sty 2012, 23:09
przez boxer
czesc koledzy. dzieki za podpowiedz ale ustawilem tps wedlug waszych instrukcji i nadal to samo ,wpadlem na pomysl i zaslepilem krokowy obroty sa dobre mysle ze to wina krokowego tylko nie jestem pewny w 100% bledow ecu brak prosze o podpowiedz. dzieki

PostNapisane: 11 sty 2012, 08:53
przez PawelG
Sorki że sie tak wtrace ale w którym miejscu zaślepiacie krokowca (czy zawór EGR bo chyba o to tu biega)? Mysle że mam podobny problem jak boxer.

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 12 sty 2012, 22:29
przez boxer
dzieki za wszystko koledzy ale u mnie przyczyna wysokich obrotow byl silnik krokowy, otrzymale droga cala kompletna przepustnice wraz tps i silnikiem krokowym zalozylem i wszystko jest ok.pozdrawiam

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 25 sty 2012, 19:57
przez michnoll
Na takie objawy z reguły ma wpływ "silniczek krokowy". Dobrze, że go wymieniłeś bo ja po nieskutecznym jego czyszczeniu właśnie od tego bym zaczął. Miałem tak samo kiedyś w mojej 626 :)

Re: za wysokie obroty na biegu jalowym xedos6

PostNapisane: 25 sty 2012, 21:30
przez Zubeck
chyba wystarczy wtyczke od krokowca wyciągnąć by sprawdzić czy zawyża obroty , co nie?

Problem z obrotami i ukladem chlodzenia + ladowanie

PostNapisane: 26 paź 2012, 18:59
przez szumki44
Witam znow truje z tym 1.6 xedosem . Wczoraj wymienilem chlodnice wody na nowa bo stara sie rozszczelnila. wymienilem tez wezyk wody bo ktos zrobil patent laczony.. oraz umylem silnik z samego rana. Autko odpalilem i odpowietrzylem chodzilo jak tralala na wolnych obrotach cacy przez 3h idealnie gorace powietrze wiatrak chlodzil plyn wezyki miekkie i bylo ok. Dzisiaj rano odpalam i pojawil sie problem.

Problem taki ze faluje i przerywa na niskich obrotach (falowanie ok 50 obrotow) jak trzymam go na 2000 to silnik przerywa i faluje plus minus 100 obrotow... kolejny problem to ze z ciekawosci zmierzylem ladowanie i wychodzi na 15.60 :) oraz wezyk puchnie i nie wywala zbytnio wody do wyrownawczego (dodam ze nowa chlodnica i nowy korek 0.9) uklad odpowietrzony idealnie i przez to sie zaczelo komplikacje. na dodatek dmucha letnim powietrzem a nie goracym jak wczoraj... co lepsze postanowilem zmienic swiece i to zrobilem ale rozczarowalem sie znow bo w cewce zaplonowej 1 gniazdo bylo dosc wypalone ze tylko zostalo czarne cos .... wyskrobalem poskrobalem i dobilem sie do miedzi :) dalem pasty przewodzace prad i idzie prad ale tez nie pomoglo .....

Autko we wtorek leci do elektryka bo ja nie mam sil :)
nizej zdjecia:

Wezyk na patencie
Obrazek
Obrazek

tutaj robota zakonczona i nowy waz
Obrazek

I tu gniazdo cewki 1 dobre drugie czarne okopcone badz spalone ? ale prad juz leci
Obrazek


Ps to moze byc tez przyczyna ze zaplon o 1 zabek sie przestawil ??? bo autko zostawilem na biegu 1-dynce i zjechalo 30 cm na 1 :) czyli zakrecil silnik jak na pych :) do wymiany zostalo 6000Km rozrzadu ..

Re: Problem z obrotami i ukladem chlodzenia + ladowanie

PostNapisane: 29 paź 2012, 21:21
przez szumki44
Dobra odpowiem sam na swojego posta bo juz naprawilem !
Okazalo sie ze termostat padl akurat teraz :) i blokowal obieg i przez to silnik zdychal na wolnych obrotach bo chcial falowac ale nie mogl... zapchany obieg weze twarte itp...

[Xedos6 CA] Obroty biegu jałowego.

PostNapisane: 16 sty 2013, 13:12
przez buster1982
Witam – po przeczytaniu dziesiątek (jeśli nie setek) postów, po kilku rozmowach z mechanikiem, po wymianie kilku potencjalnych "sprawców", piszę w końcu tutaj, może Wy coś pomożecie....

A więc po kolei:
auto znane na forum, Xedos CA 1992, silnik w bardzo dobrym stanie (ostatnia dolewka 1,8l na 13000 km), niskie średnie spalanie (8.9l/100km) , ogólnie praktycznie 0 problemów poza chyba zbyt często siadającym LP przegubem zewnętrznym... No i od kilku miesięcy pojawił się (i chyba powoli też nasila) problem z obrotami silnika na biegu jałowym. Wygląda to tak:

– jadę, podjeżdżam np. do świateł – staję – mija 10-12 sekund (z zegarkiem w ręku)
– obroty spadają do ok. 100-150, ale bywa, że silnik się mocniej przydusi (zgasł może ze dwa razy)
– jest to jeden spadek, drugi (jeśli) jest łagodniejszy, do ok. 300-350 obrotów
– wszystko wraca do normy, auto pracuje normalnie
– mija kolejne 10-12 sekund, obroty znowu spadają – jednak najczęściej nie tak drastycznie jak za pierwszym razem...
– i znowu wszystko w porządku

ad1) Te 2,3 przypadki kiedy samochód zgasł stałem albo mocno z górki, albo mocno pod górkę
ad2) Generalnie problem pojawia się też podczas manewrów parkingowych – ale nie zawsze...
ad3) Nowe świece, alternator, przeczyszczona przepustnica, aku OK, kable NGK 2,5 roku, rura dolotu (CAI) szczelna
ad4) Po czyszczeniu przepustnicy (diagnoza mechanika) problem ustał – ale tylko dlatego, że samochód trzymał bardzo wysokie obroty nawet po rozgrzaniu (1000-1200obr). Kiedy wszystko wróciło do normy (ok. 3 tygodni) problem jest identyczny, bez zmian...
ad5) Mechanik zaleca teraz wymianę palca, kopułki i aparatu zapłonowego...
ad6) Problem pojawia się tylko i wyłącznie na luzie / lub wciśniętym sprzęgle

Proszę o wyrozumiałość – mechanikiem nie jestem, nawet amatorem ;)

Z góry dzięki za pomoc!