Wymiana sprężynek wałków rozrządu.

Postprzez m1a1 » 20 lip 2015, 07:06

MazdoweLove napisał(a):winą tego było uszkodzone łożysko pompy wody przez co miała luzy ( pasek ciął obudowę rozrządu)

Hm nie sądzę żeby łożysko zdążyło mieć taki luz zanim się rozleci... Pasek jest relatywnie daleko od obudowy. Podejrzewam że nie została wymieniona któraś rolka albo/i napinacz – dobrze zrobiony rozrząd nie przeskakuje ot tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2015, 07:15

Też stawiałbym na napinacz, jakby napinał prawidłowo to raczej ciężko aby pasek sobie przeskoczył...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez MazdoweLove » 20 lip 2015, 10:10

Sam tego nie miałem czasu zrobić, oddaliśmy mazdę do znajomego którego nam polecono. Dodam jeszcze że zamówiłem kompletny rozrząd bez pompy wody na Allegro za jakieś 400 zł z groszami. Pompa wody była wymieniana osobno już wcześniej. Czytałem gdzieś na forum o napinaczach z Allegro jednak i tak jest już po fakcie.
Może pomyliłem się i to koło pompy wody szlifowało o obudowę, widziałem że jest przetarta jednak mój niemiecki nie jest perfekcyjny :)
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 21:19
Posty: 17
Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.

Postprzez m1a1 » 20 lip 2015, 10:17

MazdoweLove napisał(a):kompletny rozrząd bez pompy wody na Allegro za jakieś 400 zł z groszami

Czyli wszystkie rolki + pasek + napinacz? Niewiarygodnie tanio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2015, 10:18

Tylko kwestia tego czy w ogóle miałeś w komplecie napinacz? Bo za 400zł to rozrząd z napinaczem raczej ciężko dostać.
Ja miałem właśnie przypadek kilka lat temu po wymianie kompletnego rozrządu z napinaczem za coś kolo 700zł z allegro po jakiś 40 tysiącach padł mi napinacz właśnie. Tylko ten dźwięk uderzającego paska rozrządu o obudowę jest dużo głośniejszy (takie głuche stukanie) niż ten który ty słyszysz czyli jakby dźwięk łożyska
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez MazdoweLove » 20 lip 2015, 13:47

Wszystkie rolki, pasek i napinacz dokładnie.
No nic, dopiero jak zjadę do Polski to wymienię sprężynki wałków i sprawdzę ten napinacz bo tutaj nie mam jak. Mam nadzieje że nic się do tego czasu nie rozleci bo znowu zedrą ze mnie za korektę rozrządu 350 EUR.
Ten dźwięk słychać u mnie na wolnych jak i wysokich obrotach i wydobywa się od strony rozrządu. Bardzo denerwujące jest to jak odbija się on od ścian budynków czy band. Postaram się wrzucić nagranie to będziecie mogli posłuchać. Pozdrawiam.

Dopisano 20 lip 2015, 19:38:

Dodaje link do filmikuz nagraniem:
http://w775.wrzuta.pl/film/6HZ9ox72JUe/ ... y_rozrzadu
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 21:19
Posty: 17
Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.

Postprzez Acha88 » 19 gru 2015, 11:49

Czy ktoś może ma zdjęcia z tej fotorelacji? Bo widzę, że wygasły a chcę też to zrobić :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2015, 08:10
Posty: 42
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez MazdoweLove » 3 sty 2016, 12:12

Wpisz to w google grafice i wszystkie znajdziesz :)
Wymieniałem te sprężynki tydzień temu i jeżeli komuś hałasuje tak jak pokazałem na filmiku w poście wyżej to coś z rozrządem. Kupiłem na allegro za grosze i teraz tak jest, lepiej kupić w carspeed i mieć problemy z głowy. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 21:19
Posty: 17
Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.

Postprzez Acha88 » 4 sty 2016, 19:56

Filmiku już nie ma na wrzucie. Muszę chyba też nakręcić też swój bo nie jestem do końca przekonany, że to będą sprężynki. Zdaje mi się bardziej, że to będzie jakieś łożysko...

Zdjęć wszystkich nie znalazłem ale jeszcze poszukam. Dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2015, 08:10
Posty: 42
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez caroleck » 22 sty 2016, 19:37

Odgrzeje troche temat. Czy te stuki to objaw zużytych sprężynek wałka rozrządu ??



Jakie mogą być skutki użytkowania auto bez ich wymiany?? Mogą one powodować nierówną pracę silnika na jałowym ?? :(

Prosiłbym o radę
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez m1a1 » 23 sty 2016, 11:58

Nie chcę być złym prorokiem ale silnik brzmi jak na wykończeniu...
W tle słychać metaliczne piszczenie ale jest prawie całkowicie zagłuszanie przez hałasujące HLA (hydropopychacze zaworów) – te na pewno nadają się do natychmiastowego czyszczenia/wymiany.
Więc i tak musisz ściągać pokrywy i wałki a podkładki talerzowe (OE MAZDA) to koszt 65zł/szt x2 = 130zł/kpl (cena z Carspeed-u z grudnia 2015r.) więc ja bym wymienił.
Jazda ze zużytymi podkładkami talerzowymi to na bank szybsze zużycie kół zębatych na wałkach, a co jeszcze to trudno powiedzieć – ale w mojej opinii nie miałoby to wpływu na regularność obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez caroleck » 24 sty 2016, 17:29

Raczej silnik nie jest na wykończeniu bo ma 140tys przebiegu udokumentowanego. Ale chyba wymienie te podkładki bo to widać norma w tych silnikach.

Wysłane z nokii 3310
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez m1a1 » 24 sty 2016, 21:27

Ale nie możesz mieć pewności że olej był zmieniany na czas i na coś porządnego – K seria jest wrażliwa na niedotrzymywanie terminu wymiany oleju i filtra...
U mnie po 190 tys. nie było tak słychać popychaczy jak u Ciebie. I może usuń opis problemu z YouTube'a – to na pewno nie Vrisy :P One otwierają się/zamykają przy konkretnych obrotach w celu wywołania rezonansu i na pewno nie robią tego z taką częstotliwością :) Zajrzyj jeszcze do zaworka od przewietrzania zbiornika z węglem – on też lubi sobie poklikać ale wątpię żeby aż tak hałasował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez caroleck » 25 sty 2016, 19:04

m1a1 napisał(a):Ale nie możesz mieć pewności że olej był zmieniany na czas i na coś porządnego – K seria jest wrażliwa na niedotrzymywanie terminu wymiany oleju i filtra...
U mnie po 190 tys. nie było tak słychać popychaczy jak u Ciebie. I może usuń opis problemu z YouTube'a – to na pewno nie Vrisy :P One otwierają się/zamykają przy konkretnych obrotach w celu wywołania rezonansu i na pewno nie robią tego z taką częstotliwością :) Zajrzyj jeszcze do zaworka od przewietrzania zbiornika z węglem – on też lubi sobie poklikać ale wątpię żeby aż tak hałasował.


Co do pewności wymian oleju to nie mam. Niemiec raczej do końca auta nie serwisował w aso. Choć do silnika dostałem bańkę ori oleju 5w30. Zakupiłem dziś podkładki pod wałki i w następnym tyg wymiana. Jak nic nie pomoże to będę szukał dalej.
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez m1a1 » 25 sty 2016, 19:28

Gorąco zalecam wyczyszczenie popychaczy – pokrywy i wałki i tak musisz zdjąć. Wiem że to mnóstwo pracy bo to przerabiałem ale uwierz mi że jest efekt w postaci ciszy pod maską zamiast klekotania jak u Ciebie na filmie :)
Można zalać popychacze jakimś dobrym syntetykiem, potem zostawiasz na noc żeby puściły ciśnienie i odparły zawory. Warto sprawdzić czy trzymają ciśnienie ale po czyszczeniu powinno być OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez Acha88 » 2 lut 2016, 22:21

I jak auto po wymianie podkładek? :) Sam u siebie będę wymieniał uszczelki i też mnie kusi aby to też przy okazji wymienić.

m1a1 napisał(a):Gorąco zalecam wyczyszczenie popychaczy – pokrywy i wałki i tak musisz zdjąć. Wiem że to mnóstwo pracy bo to przerabiałem ale uwierz mi że jest efekt w postaci ciszy pod maską zamiast klekotania jak u Ciebie na filmie :)
Można zalać popychacze jakimś dobrym syntetykiem, potem zostawiasz na noc żeby puściły ciśnienie i odparły zawory. Warto sprawdzić czy trzymają ciśnienie ale po czyszczeniu powinno być OK.


Do operacji tej pewnie trzeba zdjąć pasek rozrządu oraz zdjąć wałki rozrządu. Chyba trochę grubsza operacja. Zalanie na jedną noc pomorze tak dużo?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2015, 08:10
Posty: 42
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez m1a1 » 3 lut 2016, 09:27

m1a1 napisał(a):Gorąco zalecam wyczyszczenie popychaczy – pokrywy i wałki i tak musisz zdjąć.


Słyszałem na forum opinie że da się zmienić podkładki talerzowe bez zrywania wałków i bardzo chętnie zobaczę fotorelację z takiej operacji <rotfl>

Zalanie nawet na miesiąc nic Ci nie da bo płyn nie dotrze do zaworka jednokierunkowego który jest na dnie popychacza, trzeba to rozebrać (twarda deska, łapiesz palcami i energicznie "stukasz" spodem popychacza w tą deskę aż wyskoczą wnętrzności) i dokładnie umyć – ja użyłem małego pędzelka i nafty (oświetleniowa, do dostania w każdym sklepie z chemią).

W środku była czarna, gęsta maź która skutecznie uniemożliwia poprawne napełnianie/opróżnianie HLA.
Ostatnio edytowano 5 lip 2018, 10:18 przez m1a1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez marek_don » 4 sie 2016, 21:39

Witam czy istnieje możliwość odświeżenia fotorelacji tak, aby widoczne były zdjęcia?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2016, 11:54
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 F BA 1.8 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6