szarpanie przy puszczaniu gazu i dodawaniu (CA KF)
1, 2
Witam,
W moim xedosie 2.0 mam problem z płynnym dodawaniem gazu tzn. jak zmieniam bieg na wyższy przy normalnej jeździe to ciężko utrafić żeby nie szarpnęło. Nie jest to jakieś straszne szarpanie ale jest i denerwuje. myślałem że może sprzęgło ale gdy podczas jazdy puszczę gaz i zaraz dodaje (bez zmiany biegu) to jest owe szarpanie. Przy puszczaniu gazu podobnie. może mieliście coś podobnego?
pzd
W moim xedosie 2.0 mam problem z płynnym dodawaniem gazu tzn. jak zmieniam bieg na wyższy przy normalnej jeździe to ciężko utrafić żeby nie szarpnęło. Nie jest to jakieś straszne szarpanie ale jest i denerwuje. myślałem że może sprzęgło ale gdy podczas jazdy puszczę gaz i zaraz dodaje (bez zmiany biegu) to jest owe szarpanie. Przy puszczaniu gazu podobnie. może mieliście coś podobnego?
pzd
- Od: 17 sie 2012, 20:03
- Posty: 9
- Auto: Mazda xedos 6, V6, 1994
Też tak mam ale u mnie falują obroty i w ogóle mam problemy z elektryką... więc nie bardzo wiem jak pomóc. Ale czekam z Tobą na podpowiedzi.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Też tak mam ale u mnie falują obroty i w ogóle mam problemy z elektryką..
Może coś nakombinowałeś w dolocie?
A jakie masz problemy z elektryka może będę mógł pomóc.
i tak przejeżdżasz często przez moje okolice.
Hazu napisał(a):A jakie masz problemy z elektryka może będę mógł pomóc.
i tak przejeżdżasz często przez moje okolice.
Jutro umówiłem się u mechanika-elektryka w okolicy ale jak nie podoła to chętnie skorzystam z pomocy. Nr mam więc będę dzwonił.
Hazu napisał(a):Może coś nakombinowałeś w dolocie?
Być może ale raczej wątpię... wczoraj czyściłem krokowca i niby się poprawiło ale w czasie jazdy szarpie zarówno przy zmianie biegów jak i w czasie jednostajnej jazdy.
Wyskakuje mi łącznie 6 błędów... (2,3,15,17,23,24)

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Biernas1 napisał(a):a gdzie się podpina komputer? ( przy okazji)
Używaj wyszukiwarki
viewtopic.php?f=154&t=128351
EDIT:
Właśnie sprawdziłem błędy (po około 100km po resecie): 2,3,15,24 – mogą mieć związek z szarpaniem i brakiem mocy?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
DymeK napisał(a):z ta elektryka w xedzie to przesrane jak nie podmienisz to nie sprawdzisz
Bez przesady.
Dopisano 11 wrz 2012 20:35:
sylwo napisał(a):Wyskakuje mi łącznie 6 błędów... (2,3,15,17,23,24)
To jakaś masakra.
Może instalacja gazowa Ci rozwala wszystko?
Jakie wtryski masz?
jaki sterownik?
Na benzynie też takie problemy?
Na benzynie dokładnie to samo tyle że obroty na jałowym niżej stoją...
LPG lepiej chodzi
Sterownik: Vtec6
Parownik Lovato
Wtryski MagicJet
LPG lepiej chodzi
Sterownik: Vtec6
Parownik Lovato
Wtryski MagicJet
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Odnośnie pytania na początku to pewnie poduchy silnika (zwłaszcza tylna na ścianie grodziowej) nie są pierwszej świeżości. A poza tym to xedosy 6 tak mają, że szarpią przy zmianie biegów. Mnie nie szarpie bo szybko zmieniam biegi ale jak np żona prowadzi "awaryjnie" po imprezie to jest masakra. W tym typie obroty silnika bardzo szybko idą w dół przy zmianie biegu na wyższy i trudno trafić nie szarpiąc. No chyba, że przestawiony tps to wolniej opadają ale to inne cuda moga być 

626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Biernas1 napisał(a):ciężko utrafić żeby nie szarpnęło
radost napisał(a):xedosy 6 tak mają, że szarpią przy zmianie biegów
Ktoś jeszcze to potwierdzi?
U mnie tez lubi szarpnąć. Szczególnie przy powolnej jeździe typu korek,rondo.
Tak wszystkie mazdy, z wszystkimi silnikami z tych lat, lubią poszarpać przy jeździe na małym biegu z minimalną prędkością.
Za to szarpanie przy zmianie biegów to wina układu napędowego oraz uszkodzonych poduszek.
Za to szarpanie przy zmianie biegów to wina układu napędowego oraz uszkodzonych poduszek.
sebek-71 napisał(a):Na szarpanie ma też istotny wpływ to:
viewtopic.php?f=127&t=51534&p=1782495&hilit=napi%C4%99cie+na+tps#p1782495
DOKŁADNIE

Dzisiaj odpiąłem TPSa i cisnąć pedał gazu auto przyspiesza i zwalnia płynniej... Znikły błędy z sond.
Postaram się ustawić TPS wg wiedzy forumowej i zobaczymy co będzie.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Z moich skromnych doświadczeń wynika, że Xedos tak ma...
Jest lekkie szarpnięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Można wymienić wszystko po kolei od poduszek po półosie i inne elementy zawieszenia – nic to nie da
Szybko opadają obroty podczas wciskania sprzęgła co za tym idzie brak płynnej zmiany biegów.
W niemieckich autach (lub hiszpańskich) obroty opadają wolniej i jeździ się płynniej.
Można kombinować z TPS-em, ale to próba zatuszowania prawdziwej natury Xeda
Jest lekkie szarpnięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Można wymienić wszystko po kolei od poduszek po półosie i inne elementy zawieszenia – nic to nie da
Szybko opadają obroty podczas wciskania sprzęgła co za tym idzie brak płynnej zmiany biegów.
W niemieckich autach (lub hiszpańskich) obroty opadają wolniej i jeździ się płynniej.
Można kombinować z TPS-em, ale to próba zatuszowania prawdziwej natury Xeda
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
pytanie jakie macie obroty w serwisówce. u mnie na 750 była dupa. obroty szybciej leciały w dół i bardzo szybko smoliło sadzą koncówke wydechu. na 900obr jest ok, obroty wolniej opadają, nie ma sadzy, biegi lepiej wchodzą. obroty na postoju normalnie 750 bez serwisu. jak jest gorący chwile potrzyma kolo 1000/1200 ale zawsze spadnie do 750.
Jak macie katalizatory (wstępne i główny) to pewnie nawet nie zauważycie sadzy na wydechu (na skutek jakiegoś tam złego spalania mieszanki) bo sadza będzie siedziała na katach i będzie je zapychała i pewnie błędy sond wyskoczą bo spaliny za wolno wychodzą:)
Jak macie katalizatory (wstępne i główny) to pewnie nawet nie zauważycie sadzy na wydechu (na skutek jakiegoś tam złego spalania mieszanki) bo sadza będzie siedziała na katach i będzie je zapychała i pewnie błędy sond wyskoczą bo spaliny za wolno wychodzą:)
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6