skok do 2500 rpm po zejściu gaśnie (CA KF)

Witam wszystkich klubowiczów,
jestem świeży i niewiele wiedzący o zasadach tutaj panujących więc proszę o wyrozumiałośc.
Mam problem z moim xedosem 2.0 V6 z 1997r.,
Jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to na biegu jałowym obroty potrafią skoczyć do 2500 rpm
i tak się utrzymuje przez jakieś 2 do 3 min( nie dają się zdławić ) następnie spadają ale do zera i silnik gaśnie. Niestety nie za pierwszym razem odpala a często dopiero po kilkunastu próbach odpala. kilkakrotnie zdarzyło się że odpalił dopiero po 20 min. W trakcie jazdy również zdarza się, że zaczyna przerywać ale ciągnięty na biegu zapala i jedzie dalej. Przed przerwaniem w czasie jazdy czuję podwyższone obroty / nie hamuje silnikiem / Takie przerwy rzadko zdarzają się jedna po drugiej.
Nie dzieje się to zawsze ale ostatnio coraz częściej. Potrafi jeździć bez problemu 2 dni a 2 dni z problemami.
Zauważyłem że często te przerywania poprzedzone są włączeniem się wentylatorów chłodnicy i po ich wyłączeniu obroty skaczą na 2500 rpm i trzymają jak opisałem wyżej.
Jedyny błąd jaki się pojawia to czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Może ktoś z klubowiczów spotkał się już z takimi objawami.
Nie będę Wam przesadnie cukrował, ale przeczytałem chyba wszystkie posty szukając interesujących mnie informacji i zauważyłem, że nie brak tutaj fachowców mających doświadczenie.
Proszę o pomoc.
jestem świeży i niewiele wiedzący o zasadach tutaj panujących więc proszę o wyrozumiałośc.
Mam problem z moim xedosem 2.0 V6 z 1997r.,
Jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to na biegu jałowym obroty potrafią skoczyć do 2500 rpm
i tak się utrzymuje przez jakieś 2 do 3 min( nie dają się zdławić ) następnie spadają ale do zera i silnik gaśnie. Niestety nie za pierwszym razem odpala a często dopiero po kilkunastu próbach odpala. kilkakrotnie zdarzyło się że odpalił dopiero po 20 min. W trakcie jazdy również zdarza się, że zaczyna przerywać ale ciągnięty na biegu zapala i jedzie dalej. Przed przerwaniem w czasie jazdy czuję podwyższone obroty / nie hamuje silnikiem / Takie przerwy rzadko zdarzają się jedna po drugiej.
Nie dzieje się to zawsze ale ostatnio coraz częściej. Potrafi jeździć bez problemu 2 dni a 2 dni z problemami.
Zauważyłem że często te przerywania poprzedzone są włączeniem się wentylatorów chłodnicy i po ich wyłączeniu obroty skaczą na 2500 rpm i trzymają jak opisałem wyżej.
Jedyny błąd jaki się pojawia to czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Może ktoś z klubowiczów spotkał się już z takimi objawami.
Nie będę Wam przesadnie cukrował, ale przeczytałem chyba wszystkie posty szukając interesujących mnie informacji i zauważyłem, że nie brak tutaj fachowców mających doświadczenie.
Proszę o pomoc.