Strona 1 z 1

Gasnące auto / płyn chlodzący

PostNapisane: 17 sie 2005, 10:30
przez KrasiaK
mam problem z autem...
wczoraj wrocilem z wyjazdu (razem 900km) i juz na miejscu cos z autem sie dzialo...
po kilku km jazdy wolnym tempem (korek) zaczal przygasac (obroty falowaly, falowaly i gasl czasami) – aha i temp. wzrastala (nie pod czerwone, ale tak 1/2 miedzy srodkiem a czerwonym)

auto mam od 4 miesiecy, kiedys mechanik mi powiedzialem ze cieknie mi troche spod pompy wodnej, ale wtedy zbagetalizowalem problem

moje pytania:
1) co sie moze dziac?
2) jak sprawdzic poziomu plynu chlodniczego i ktoredy ew. go dolac – LAIK ze mnie
3) czy moge bez obaw sprobowac skorzystac z wynalazku do uszczelniania ukladu chlodzacego co mozna na stacjach kupic?

za wszelkie inne rady tez z gory dziekuje!

PostNapisane: 17 sie 2005, 10:38
przez nemi
KrasiaK napisał(a):1) co sie moze dziac?

faluące obroty, czasem bardzo wysokie
KrasiaK napisał(a):2) jak sprawdzic poziomu plynu chlodniczego i ktoredy ew. go dolac – LAIK ze mnie

mam 626, ale pewnie w xedzie jest podobnie:
– zapewne wiesz gdzie dolać płyn do spryskiwacza (po lewej stronie)... z prawej strony za reflektorem jest podobny zbiorniczek i w nim mieści się właśnie płyn chłodniczy. Po ściągnięciu korka zobaczsz bagnet i dolejesz do kreseczki F
– drugim miejscem, gdzie trzeba dolać płyn jest chłodnica (rób to tylko na zimnym silniku !!)

PostNapisane: 17 sie 2005, 10:50
przez sołtys
Wynalazku do uczczelniania układu radze nie używać miałem skodę 105 (a wiec badziewie mało skomplikowane) a efektem było to że non stop sie przegrzewała po zastosowaniu takowego środka ryzykujesz dużo bo ten środek odkłada sie w każdym zakamarku i utrudnia przepływ cieczy chłodzącej efekt szybsze przegrzewanie jednostki a koszty ewentualnych napraw z tym związane są ogromne zainwestuj lepiej w nową pompę a do tego czasu regularnie dolewaj i kontroluj płyn.

PostNapisane: 17 sie 2005, 10:53
przez KrasiaK
w sumie jak patrze to pompa wody nowa – 160pln do kupienia – wiec cena nie poraza....
doleje plynu, jak auto bedzie dzialac ok to przyobserwuje czy to rzeczywiscie pompa wody przepuszcza plyn i jak tak to trzeba bedzie ja wymienic...

PostNapisane: 17 sie 2005, 10:59
przez tomekrvf
sołtys napisał(a):Wynalazku do uczczelniania układu radze nie używać

Popieram. samochody trzeba naprawiać a nie "drutować"
KrasiaK napisał(a):auto mam od 4 miesiecy, kiedys mechanik mi powiedzialem ze cieknie mi troche spod pompy wodnej, ale wtedy zbagetalizowalem problem

To trzeba dokładnie obejrzeć okolice pompy wodnej, a przede wszystkim kontrolować poziom płynu chlodzącego(najlepiej codziennie jak widać wyciek z pompy). Jak pompa cieknie to trzeba ja jak najszybciej wymienić. Remont przegrzanego motoru wiąże się z dużo większymi kosztami jak wymiana pompy wody(ori pompa kosztuje około 400 PLN)

PostNapisane: 17 sie 2005, 11:41
przez KrasiaK
p.s. ile moze kosztowac wymiana tej pompy wody (duzo zabawy?)

PostNapisane: 17 sie 2005, 12:04
przez tomekrvf
Robota praktycznie ta sama(lub wieksza) co wymiana rozrzadu wiec tanio nie bedzie

PostNapisane: 17 sie 2005, 12:07
przez KrasiaK
uuaaa – to zle – myslalem ze kupie niedroga (JC) pompe wody, wymienie i ... po problemie!
a tak to finansowo moge nie dac rady cos czuje, bo ..... ile to moze kosztowac (jakis rzad wielkosci)

PostNapisane: 17 sie 2005, 12:14
przez tomekrvf
Pompa w JC to 220 PLN(podobno japońska), co do kosztów wymiany to ani trochę się nie orientuję bo wszystko robię sam :)

PostNapisane: 17 sie 2005, 12:18
przez KrasiaK
to wymien mi :–) ... moge pomoc w miare mozliwosci <jelen>