mam problem z autem...
wczoraj wrocilem z wyjazdu (razem 900km) i juz na miejscu cos z autem sie dzialo...
po kilku km jazdy wolnym tempem (korek) zaczal przygasac (obroty falowaly, falowaly i gasl czasami) – aha i temp. wzrastala (nie pod czerwone, ale tak 1/2 miedzy srodkiem a czerwonym)
auto mam od 4 miesiecy, kiedys mechanik mi powiedzialem ze cieknie mi troche spod pompy wodnej, ale wtedy zbagetalizowalem problem
moje pytania:
1) co sie moze dziac?
2) jak sprawdzic poziomu plynu chlodniczego i ktoredy ew. go dolac – LAIK ze mnie
3) czy moge bez obaw sprobowac skorzystac z wynalazku do uszczelniania ukladu chlodzacego co mozna na stacjach kupic?
za wszelkie inne rady tez z gory dziekuje!
Gasnące auto / płyn chlodzący
Strona 1 z 1
KrasiaK napisał(a):1) co sie moze dziac?
faluące obroty, czasem bardzo wysokie
KrasiaK napisał(a):2) jak sprawdzic poziomu plynu chlodniczego i ktoredy ew. go dolac – LAIK ze mnie
mam 626, ale pewnie w xedzie jest podobnie:
– zapewne wiesz gdzie dolać płyn do spryskiwacza (po lewej stronie)... z prawej strony za reflektorem jest podobny zbiorniczek i w nim mieści się właśnie płyn chłodniczy. Po ściągnięciu korka zobaczsz bagnet i dolejesz do kreseczki F
– drugim miejscem, gdzie trzeba dolać płyn jest chłodnica (rób to tylko na zimnym silniku

Wynalazku do uczczelniania układu radze nie używać miałem skodę 105 (a wiec badziewie mało skomplikowane) a efektem było to że non stop sie przegrzewała po zastosowaniu takowego środka ryzykujesz dużo bo ten środek odkłada sie w każdym zakamarku i utrudnia przepływ cieczy chłodzącej efekt szybsze przegrzewanie jednostki a koszty ewentualnych napraw z tym związane są ogromne zainwestuj lepiej w nową pompę a do tego czasu regularnie dolewaj i kontroluj płyn.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
w sumie jak patrze to pompa wody nowa – 160pln do kupienia – wiec cena nie poraza....
doleje plynu, jak auto bedzie dzialac ok to przyobserwuje czy to rzeczywiscie pompa wody przepuszcza plyn i jak tak to trzeba bedzie ja wymienic...
doleje plynu, jak auto bedzie dzialac ok to przyobserwuje czy to rzeczywiscie pompa wody przepuszcza plyn i jak tak to trzeba bedzie ja wymienic...
- Od: 28 mar 2005, 23:36
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: ... kiedyś – Xedos 6 2.0 V6
.. obecnie Mondeo Mk3
... być może niedługo Mazda 6
sołtys napisał(a):Wynalazku do uczczelniania układu radze nie używać
Popieram. samochody trzeba naprawiać a nie "drutować"
KrasiaK napisał(a):auto mam od 4 miesiecy, kiedys mechanik mi powiedzialem ze cieknie mi troche spod pompy wodnej, ale wtedy zbagetalizowalem problem
To trzeba dokładnie obejrzeć okolice pompy wodnej, a przede wszystkim kontrolować poziom płynu chlodzącego(najlepiej codziennie jak widać wyciek z pompy). Jak pompa cieknie to trzeba ja jak najszybciej wymienić. Remont przegrzanego motoru wiąże się z dużo większymi kosztami jak wymiana pompy wody(ori pompa kosztuje około 400 PLN)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
uuaaa – to zle – myslalem ze kupie niedroga (JC) pompe wody, wymienie i ... po problemie!
a tak to finansowo moge nie dac rady cos czuje, bo ..... ile to moze kosztowac (jakis rzad wielkosci)
a tak to finansowo moge nie dac rady cos czuje, bo ..... ile to moze kosztowac (jakis rzad wielkosci)
- Od: 28 mar 2005, 23:36
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: ... kiedyś – Xedos 6 2.0 V6
.. obecnie Mondeo Mk3
... być może niedługo Mazda 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6