Strona 1 z 2

Za niskie wolne obroty

PostNapisane: 9 sie 2005, 16:06
przez warszawin
Witam -- pozdrawiam wszystkich
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Xedos 6 2.0V6 z 1992 r. I od razu mam prośbę o pomoc. Wolne obroty przy rozgrzanym silniku około 500 i nierówna praca. To znaczy regularnie jakby symetrycznie trzęsie silnikiem , czuć w kabinie. Aha auto ma automatyczną skrzynię biegów.
Z góry dziękuję za poradę.

PostNapisane: 9 sie 2005, 16:18
przez tomekrvf
Wiecej danych: czy jest gaz? na N czy na D?

PostNapisane: 9 sie 2005, 17:25
przez XsiX
sprawdź przewody wn i świece

PostNapisane: 9 sie 2005, 17:41
przez warszawin
Nie mam GAZU. Świece nowe , czyszczona kopułka ( było sporo nalotu na elektrodach) a przewody wizualnie i w nocy nie widać przebić. Mogę sprawdzić induktorem ale nie wiem czy to coś da.

PostNapisane: 9 sie 2005, 19:12
przez XsiX
a dolot powietrza szczelny ?

PostNapisane: 9 sie 2005, 23:25
przez warszawin
Wygląda na szczelny. Ale brak jednaj śruby dociskającej pokrywę filtra powietrz. Ale chyba i trzy też docisną.

PostNapisane: 9 sie 2005, 23:42
przez Jaksa
warszawin napisał(a):Ale chyba i trzy też docisną
Dolot powinien byc szczelny ( jak napisał Tomek ) od przepływki do przepustnicy. W silnikach V6 duzo moze byc przyczyn nierównej pracy. ( moze ktoś trafi i usunie tę usterke )

P.S. Od dawna jest ten problem?

PostNapisane: 10 sie 2005, 00:37
przez Globy
A moze po prostu regulacja? Dolot powinien byc w pelni szczelny.

PostNapisane: 10 sie 2005, 02:01
przez prozi
Z tego co pamiętam, na przepustnicy jest taka rajdowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty. U mnie to ktoś to rozregulował, dopiero jutro jadę do serwisu na regulacje, więc dośwadczalnie sprawdziłem, że każde ćwierć obrotu to jakiś 200 obr/min. Oczywiście nie polacem tego robić samemu bo tak nie wolno itd. ale zawsze można przecież wrócić do początkowego ustawienia.

PostNapisane: 10 sie 2005, 11:56
przez tomekrvf
Obroty z pewna dokladnoscia(wskazania obrotomierza) mozna samemu wyregulowac).Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie

PostNapisane: 10 sie 2005, 16:06
przez warszawin
Jeśli chodzi o kręcenie śrubą to rozumie, że przy zwartych GND i TEN wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy. I owszem można tylko co z tym rzucaniem silnikiem. Ale dziękuję Wam za zainteresowanie wiem przynajmniej czemu dokładniej się przyjrzę.

PostNapisane: 10 sie 2005, 16:08
przez nemi
tomekrvf napisał(a):Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie

a co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach? Obroty wchodzą na 200 i od razu gaśnie...

PostNapisane: 10 sie 2005, 16:16
przez tomekrvf
warszawin napisał(a):wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy

Przepustnica opiera sie na zderzaku ktorego nie mozna ruszac, wiec o zadnej adaptacji nie ma mowy. To jest podstawowe ustawienie wolnych obrotów. Podobnie jest z zaplonem

PostNapisane: 10 sie 2005, 16:26
przez warszawin
Ok. Już wiem o co idzie, śruba regulacyjna jest z góry na kolektorze dolotowym przed przepustnicą. Tak myślę , że o to chodzi. Jutro wykonam próbę.

PostNapisane: 10 sie 2005, 19:28
przez Jaksa
nemi napisał(a):co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach?
Pewnie masz zle ustawioną srubę od wolnych obrotow ,wykręc ją parę obrotów.

PostNapisane: 10 sie 2005, 20:46
przez nemi
ja się nie czepiam... ale w sobotę będę w wawie <lol>

PostNapisane: 11 sie 2005, 19:15
przez warszawin
Zrobiłem jak radziliście --- zwarłem GND z TEN , uruchomiłem silnik i pięknie wyregulowałem obroty silnika na ok. 1000 i wyłączyłem zapłon, zdjąłem mostek i....... uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500. I jak mam to rozumieć ??

PostNapisane: 11 sie 2005, 23:19
przez Jaksa
warszawin napisał(a):uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500.
W mazdach nie ustawisz obrotow takich jak byś chciał , mozesz jedynie lekko korygowac i to tylko przy podłączonym testerze. Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera . Myslę ze w Twoim przypadku obroty są dobre a przyczyna jest w czymś innym.

PostNapisane: 12 sie 2005, 08:59
przez newbie
Jaksa napisał(a):Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera


Nie odrobiona praca domowa...wstyd
Niezależnie czy NGS czy stary DTC-Reader podczas odczytu błędów automatycznie ustawiana jest zwora na tych dwóch pinach.
Tak naprawdę MECS lepiej=szybciej diagnozuje się kawałkiem kabla i próbnikiem diodowym...

Dla wyjaśnienia zwora wprowadza EKU w stan pracy testowej, podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, a zawór biegu jałowego dostaje sygnał o niezmiennym D/C.

PostNapisane: 12 sie 2005, 09:13
przez tomekrvf
newbie napisał(a):podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu

Dzieki temu mozna dla PCM powiedziec kiedy jest 10+-1 stopni wyprzedzenie zaplonu(w KLu)
newbie, w testerze z lat 90 jest opcja Oxygen sensor test, moze orientujesz sie co sie dzieje w tym urzadzeniu ze pokazuje moment przejscia sygnalu z sondy przez 0.5 V(mignieciem diody). Z ktorego pinu w zlaczu diagnostycznym jest brany sygnal?