Za niskie wolne obroty
1, 2
Witam -- pozdrawiam wszystkich
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Xedos 6 2.0V6 z 1992 r. I od razu mam prośbę o pomoc. Wolne obroty przy rozgrzanym silniku około 500 i nierówna praca. To znaczy regularnie jakby symetrycznie trzęsie silnikiem , czuć w kabinie. Aha auto ma automatyczną skrzynię biegów.
Z góry dziękuję za poradę.
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Xedos 6 2.0V6 z 1992 r. I od razu mam prośbę o pomoc. Wolne obroty przy rozgrzanym silniku około 500 i nierówna praca. To znaczy regularnie jakby symetrycznie trzęsie silnikiem , czuć w kabinie. Aha auto ma automatyczną skrzynię biegów.
Z góry dziękuję za poradę.
- Od: 9 sie 2005, 15:57
- Posty: 31
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r
Dolot powinien byc szczelny ( jak napisał Tomek ) od przepływki do przepustnicy. W silnikach V6 duzo moze byc przyczyn nierównej pracy. ( moze ktoś trafi i usunie tę usterke )warszawin napisał(a):Ale chyba i trzy też docisną
P.S. Od dawna jest ten problem?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A moze po prostu regulacja? Dolot powinien byc w pelni szczelny.
Z tego co pamiętam, na przepustnicy jest taka rajdowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty. U mnie to ktoś to rozregulował, dopiero jutro jadę do serwisu na regulacje, więc dośwadczalnie sprawdziłem, że każde ćwierć obrotu to jakiś 200 obr/min. Oczywiście nie polacem tego robić samemu bo tak nie wolno itd. ale zawsze można przecież wrócić do początkowego ustawienia.
Prozi
- Od: 10 sie 2005, 01:46
- Posty: 18
- Skąd: Wawa
- Auto: AR 156
Obroty z pewna dokladnoscia(wskazania obrotomierza) mozna samemu wyregulowac).Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jeśli chodzi o kręcenie śrubą to rozumie, że przy zwartych GND i TEN wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy. I owszem można tylko co z tym rzucaniem silnikiem. Ale dziękuję Wam za zainteresowanie wiem przynajmniej czemu dokładniej się przyjrzę.
- Od: 9 sie 2005, 15:57
- Posty: 31
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r
tomekrvf napisał(a):Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie
a co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach? Obroty wchodzą na 200 i od razu gaśnie...
warszawin napisał(a):wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy
Przepustnica opiera sie na zderzaku ktorego nie mozna ruszac, wiec o zadnej adaptacji nie ma mowy. To jest podstawowe ustawienie wolnych obrotów. Podobnie jest z zaplonem
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Pewnie masz zle ustawioną srubę od wolnych obrotow ,wykręc ją parę obrotów.nemi napisał(a):co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zrobiłem jak radziliście --- zwarłem GND z TEN , uruchomiłem silnik i pięknie wyregulowałem obroty silnika na ok. 1000 i wyłączyłem zapłon, zdjąłem mostek i....... uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500. I jak mam to rozumieć 
- Od: 9 sie 2005, 15:57
- Posty: 31
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r
W mazdach nie ustawisz obrotow takich jak byś chciał , mozesz jedynie lekko korygowac i to tylko przy podłączonym testerze. Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera . Myslę ze w Twoim przypadku obroty są dobre a przyczyna jest w czymś innym.warszawin napisał(a):uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera
Nie odrobiona praca domowa...wstyd
Niezależnie czy NGS czy stary DTC-Reader podczas odczytu błędów automatycznie ustawiana jest zwora na tych dwóch pinach.
Tak naprawdę MECS lepiej=szybciej diagnozuje się kawałkiem kabla i próbnikiem diodowym...
Dla wyjaśnienia zwora wprowadza EKU w stan pracy testowej, podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, a zawór biegu jałowego dostaje sygnał o niezmiennym D/C.
newbie napisał(a):podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu
Dzieki temu mozna dla PCM powiedziec kiedy jest 10+-1 stopni wyprzedzenie zaplonu(w KLu)
newbie, w testerze z lat 90 jest opcja Oxygen sensor test, moze orientujesz sie co sie dzieje w tym urzadzeniu ze pokazuje moment przejscia sygnalu z sondy przez 0.5 V(mignieciem diody). Z ktorego pinu w zlaczu diagnostycznym jest brany sygnal?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6