Za niskie wolne obroty

Postprzez warszawin » 9 sie 2005, 16:06

Witam -- pozdrawiam wszystkich
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Xedos 6 2.0V6 z 1992 r. I od razu mam prośbę o pomoc. Wolne obroty przy rozgrzanym silniku około 500 i nierówna praca. To znaczy regularnie jakby symetrycznie trzęsie silnikiem , czuć w kabinie. Aha auto ma automatyczną skrzynię biegów.
Z góry dziękuję za poradę.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez tomekrvf » 9 sie 2005, 16:18

Wiecej danych: czy jest gaz? na N czy na D?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 9 sie 2005, 17:25

sprawdź przewody wn i świece
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez warszawin » 9 sie 2005, 17:41

Nie mam GAZU. Świece nowe , czyszczona kopułka ( było sporo nalotu na elektrodach) a przewody wizualnie i w nocy nie widać przebić. Mogę sprawdzić induktorem ale nie wiem czy to coś da.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez XsiX » 9 sie 2005, 19:12

a dolot powietrza szczelny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez warszawin » 9 sie 2005, 23:25

Wygląda na szczelny. Ale brak jednaj śruby dociskającej pokrywę filtra powietrz. Ale chyba i trzy też docisną.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez Jaksa » 9 sie 2005, 23:42

warszawin napisał(a):Ale chyba i trzy też docisną
Dolot powinien byc szczelny ( jak napisał Tomek ) od przepływki do przepustnicy. W silnikach V6 duzo moze byc przyczyn nierównej pracy. ( moze ktoś trafi i usunie tę usterke )

P.S. Od dawna jest ten problem?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 10 sie 2005, 00:37

A moze po prostu regulacja? Dolot powinien byc w pelni szczelny.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez prozi » 10 sie 2005, 02:01

Z tego co pamiętam, na przepustnicy jest taka rajdowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty. U mnie to ktoś to rozregulował, dopiero jutro jadę do serwisu na regulacje, więc dośwadczalnie sprawdziłem, że każde ćwierć obrotu to jakiś 200 obr/min. Oczywiście nie polacem tego robić samemu bo tak nie wolno itd. ale zawsze można przecież wrócić do początkowego ustawienia.
Prozi
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 01:46
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: AR 156

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2005, 11:56

Obroty z pewna dokladnoscia(wskazania obrotomierza) mozna samemu wyregulowac).Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez warszawin » 10 sie 2005, 16:06

Jeśli chodzi o kręcenie śrubą to rozumie, że przy zwartych GND i TEN wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy. I owszem można tylko co z tym rzucaniem silnikiem. Ale dziękuję Wam za zainteresowanie wiem przynajmniej czemu dokładniej się przyjrzę.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez nemi » 10 sie 2005, 16:08

tomekrvf napisał(a):Nalezy zewrzec piny GND i TEN w zlaczu diagnostycznym i krecic sruba przy przepustnicy az obroty beda na odpowiednim poziomie

a co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach? Obroty wchodzą na 200 i od razu gaśnie...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2005, 16:16

warszawin napisał(a):wykonuje się jak by adaptację położenia przepustnicy

Przepustnica opiera sie na zderzaku ktorego nie mozna ruszac, wiec o zadnej adaptacji nie ma mowy. To jest podstawowe ustawienie wolnych obrotów. Podobnie jest z zaplonem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez warszawin » 10 sie 2005, 16:26

Ok. Już wiem o co idzie, śruba regulacyjna jest z góry na kolektorze dolotowym przed przepustnicą. Tak myślę , że o to chodzi. Jutro wykonam próbę.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez Jaksa » 10 sie 2005, 19:28

nemi napisał(a):co jeśli nie mozna odpalić silnika przy złączonych pinach?
Pewnie masz zle ustawioną srubę od wolnych obrotow ,wykręc ją parę obrotów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 10 sie 2005, 20:46

ja się nie czepiam... ale w sobotę będę w wawie <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez warszawin » 11 sie 2005, 19:15

Zrobiłem jak radziliście --- zwarłem GND z TEN , uruchomiłem silnik i pięknie wyregulowałem obroty silnika na ok. 1000 i wyłączyłem zapłon, zdjąłem mostek i....... uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500. I jak mam to rozumieć ??
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez Jaksa » 11 sie 2005, 23:19

warszawin napisał(a):uruchamiam ponownie silnik a tu dalej 500.
W mazdach nie ustawisz obrotow takich jak byś chciał , mozesz jedynie lekko korygowac i to tylko przy podłączonym testerze. Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera . Myslę ze w Twoim przypadku obroty są dobre a przyczyna jest w czymś innym.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 12 sie 2005, 08:59

Jaksa napisał(a):Zwarcie GND+TEN powoduje tylko to ze nie wprowadzisz błędu do komputera


Nie odrobiona praca domowa...wstyd
Niezależnie czy NGS czy stary DTC-Reader podczas odczytu błędów automatycznie ustawiana jest zwora na tych dwóch pinach.
Tak naprawdę MECS lepiej=szybciej diagnozuje się kawałkiem kabla i próbnikiem diodowym...

Dla wyjaśnienia zwora wprowadza EKU w stan pracy testowej, podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, a zawór biegu jałowego dostaje sygnał o niezmiennym D/C.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 12 sie 2005, 09:13

newbie napisał(a):podczas której nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu

Dzieki temu mozna dla PCM powiedziec kiedy jest 10+-1 stopni wyprzedzenie zaplonu(w KLu)
newbie, w testerze z lat 90 jest opcja Oxygen sensor test, moze orientujesz sie co sie dzieje w tym urzadzeniu ze pokazuje moment przejscia sygnalu z sondy przez 0.5 V(mignieciem diody). Z ktorego pinu w zlaczu diagnostycznym jest brany sygnal?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6