Strona 1 z 1

Swap -CA KF – KL-ZE- kilka pytań

PostNapisane: 2 mar 2012, 22:42
przez piecu
Witam, jak w tytule chce zmienic silnik w moim xedzie z kfa na 2.5 klze, pytanie mam takie czy poza oczywiscie komputerem i silnikiem :) czy jeszcze cos musze zmienic... silnik moge miec z wtryskami i kolektorami i z kompem i chodzi mi o to czy skrznia bedzie pasowac, czy pompa paliwowa moze byc ta co jest czy cos trzeba by kombinowac, z tego co wiem to z 2.0 kf na 2.5 klde mozna zmienic nawet sam goly slupek na osprzecie i kompie z 2.0 i bedzie jezdzic ( wiadomo ze nie bedzie tej mocy co powinna byc ale jezdzi) a tu oprocz przeprzywomierza od klze bo nie mam chyba ze by od klde wsadzic aaale to jest dluzsza rozkmina, chcialbym poprostu wiedziec czy jak zmontuje klze z kompem to czy wszystko bedzie dzialac tzn odpali i bedzie jezdzic?? czy cos jeszcze bedzie do wymiany??

teraz tak, znalazlem kilka tematow z mx3 ale tam z 1.8 robili takze chce wiedziec co do 2.0 kfa jak jest dlatego zakladam nowy temat. Czekam na wypowiedzi najlepiej osob ktore sa w temacie. pozdro ;]

PostNapisane: 2 mar 2012, 23:38
przez radar88
Może w temacie nie jestem ponieważ ja się dopiero szykuję na swapa Z5-->KF, lecz z tego co wywnioskowałem, potrzebne są rzeczy:
sprzęgło + docisk ( jak zmieniać to wszystko)
przepływomierz – możesz spróbować nawet od KF zaadoptować
komp + wiązka el silnika
i kilka innych pierdółek

Czy skrzynia podejdzie – podejdzie, budowa silnika, jest taka jak w KF, KL-ZE/DE jest bardziej rozwiercony/inny kolektor dolotowy, lecz blok jest taki sam, tyle że nie będziesz czół większej różnicy, ponieważ przełożenia będziesz miał mniejsze (pod KF), różnicowy może dostać po <dupa> .
Reszta będzie działać, zwróć uwagę u kolegów KyRy,spjul, oni adoptowali KL w komorę i wszystko pracuje jak należy. Trochę pracy jest lecz wszystko osiągalne.
Hazu tu powinien się wypowiedzieć, z tego co mnie wiadomo kilka swapów przeszedł ;)

P.S. Widzę że jednak Xeda nie sprzedajesz i może to lepiej jest w dobrych rękach ;)

Re: Swap -CA KF – KL-ZE- kilka pytań

PostNapisane: 3 mar 2012, 16:16
przez DymeK
Zobacz u mnie w temacie mam klze silnik P&P wchodzi

PostNapisane: 4 mar 2012, 01:41
przez piecu
ooo i o takie konkretne odpowiedzi mi chodzilo :) Dymek bede miec chwile to przejze na spokojnei twoj temat co do sprzegla i docisku to mam sprzeglo spiekowe tzn ceramiczne 4 lopatkowa tarcze, docisk narazie ten co byl i mysle ze przy klze to wydoi dopiero dalej mam plany nad kompresorem ktory chodzi mi juz po glowie od hohoho ale najpierw zdecydowalem ze trzeba by mocniejszy silnik wsadzic od KF zeby wytrzymal pozniej moce +-300hp ;] bo tyle bede chcial zrobic ;] i dopiero przy takich mocach zrobie twardszy docisk, co do skrzyni i jej przelozen to narazie zostanie ta co jest do kad sie nie rozleci to bedzie :D a jak sie rozleci to wsadze od klde to z tego co wiem to jest ta sama co w ZE (moge sie mylic)..

jeszcze jedna prosba, gdyby ktos mial nr do takiej firmy jak JKM z Krakowa to fajnie by było zeby napisal, bo z tego co sie dowiadywalem to u nich klze mozna zakupic, bo na allegro to zadko sa jakies... :/ z gory dzieki i pozdo ;]

[Usunięte]

PostNapisane: 4 mar 2012, 01:41
przez piecu
PostTen post został usunięty przez piecu 4 mar 2012, 01:41.

PostNapisane: 4 mar 2012, 10:54
przez KyRy

PostNapisane: 4 mar 2012, 13:40
przez Hazu
piecu
Może zacznijmy od początku;

Z którego roku jest Twoje auto?

Jeżeli jest z przed 94r to masz kompletny osprzęt do KLZE jedyne czego Ci brakuje to sterownik silnika i kolektor dolotowy od KLZE

O ile kolektor można gdzieś tam kupić to ze sterownikiem może być problem (poczytaj na forum od czego pasuje ale pewnie tylko od MX-6 KLZE)

Jeżeli Twoje auto jest wyprodukowane po 94r. to masz większy problem.

Jeżeli zależy Ci na wyciskaniu każdego brakującego KM to możesz osprzęt zostawić od KF zmienić tylko pompę paliwa i kolektor dolotowy oraz wydechowy (wyrzucić katalizatory wstępne)
Do tego dokupisz jakiś komputer sterujący (świnka). i do dzieła.

Można też zastosować osprzęt (sterownik przeływomierz ) od silnika KL (mx-6 626) tylko trzeba do wiązki silnika dopiąć parę przewodów.

PostNapisane: 5 mar 2012, 00:39
przez piecu
auto mam z 97r. a mysle nad tym silnikiem: http://moto.allegro.pl/2-5-v6-klze-mazd ... 52778.html niby ma 140tys.km i jest do niego komp czyli z tego co mam zostal by tylko przeplywomierz od kf no i pompapaliwowa, po kolei to zamiary byly by takie zeby to zmontowac i odpalic zeby jezdzilo pozniej dopiero bym skminil przeplywke np od 626 2.5klde i sie z tym bawil, co do kolektorow wydechowym to teraz mam juz wybebeszone a przy zalozeniu ze bedzie ZE to beda takie: http://moto.allegro.pl/kolektor-wydecho ... 31550.html reszte wydechu juz mam zrobiona z 2.5" nierdzewy. mysle ze nawet by to jakos sie odpychalo :)

PostNapisane: 5 mar 2012, 00:56
przez Hazu
Jak ma być KLZE ten bliski 200KM to ten w ogłoszenie napewno taki nie jest.

PostNapisane: 5 mar 2012, 01:34
przez piecu
to po czym to poznac??

Odp: Re:

PostNapisane: 5 mar 2012, 01:41
przez sq2jul
piecu napisał(a):to po czym to poznac??


Po tlokach i walkach. Poszukaj na forum, bo temat był już przerabiany na forum.

Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk

PostNapisane: 5 mar 2012, 07:17
przez pawelc
I następna sprawa pochodzi z xedosa z automatem ,czyli sterownik też nie bardzo się nada

PostNapisane: 5 mar 2012, 08:56
przez Barthez
jaki jest cel tego tuningu? chcesz mieć najszybszego xeda w klubie?, startować tym w wyścigach (300KM?), czy robisz to dla własnej satysfakcji będąc w pełni świadom, że szybkie to nie będzie?
Obserwowałeś temat Lukstera klze-T ? może tam znajdziesz coś ciekawego dla siebie ;) i będziesz świadom rzeźby (300+)
Hazu napisał(a):Jak ma być KLZE ten bliski 200KM

chyba 2 klze na forum mają 200KM+ , reszta jest w zakresie 160-180.
Pamiętaj że modyfikacje NA są kosztowne i mało skuteczne ;)

Re: Swap -CA KF – KL-ZE- kilka pytań

PostNapisane: 5 mar 2012, 11:48
przez DymeK
chyba najlepiej czymś to wysterować w marcu jadę na strojenie na ecumasterze 3 i zobaczymy co tam pokarze mam klze wersje 200 KM