Pasek rozrządu wysuwa sie na bok???
Strona 1 z 1
Witam mam taki problem że pasek rozrządu wysuwa się na bok. Wymieniłem kompletny rozrząd po przejechaniu około 2tys.km auto zgasło po ściągnięciu osłon od rozrządu pasek był wkręcony w koło od wałka rozrządu. Okazało się że przy rolce od napinacza zerwał się gwint. Wyjeliśmy silnik i fachowiec z otworu 10 przerobił gwint na 12 oczywiście wszystko to na maszynie z dużą precyzją. Po zamontowaniu silnika i prawie odpaleniu pasek zaczoł wysuwać się w stronę drugą niż do silnika . Czy ktoś umie pomóż w takiej sytuacji bo mi już pomału psychika nie wytrzymuje z tym samochodem zwłaszcza że jest po remoncie i cena tego wszystkiego kręci się koło 3.5tys. trochę przykro że silnik jeszcze nie chce chodzić. Z góry dziękuje za dobre podpowiedzi. Mazda xedos6 2,0 144KM
- Od: 26 sie 2011, 13:26
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM
Nie kupowałem części z serwisu tylko z hurtowni i bylo to firmy blu print. Ale zakładaliśmy tez rolkę napinacza stara na ktorej cały czas samochód chodził. Ten pasek wysuwał sie juz przy kręceniu silnikiem i to wlasnie z rolki od napinacza.
- Od: 26 sie 2011, 13:26
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM
bibula napisał(a):Ale zakładaliśmy tez rolkę napinacza stara na ktorej cały czas samochód chodził. Ten pasek wysuwał sie juz przy kręceniu silnikiem i to wlasnie z rolki od napinacza.
a dlaczego go nie wymieniles? moze juz ma luzy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Blu print ja bym się bał coś takiego założyć,do tego jeszcze stare rolki...jak nie chcesz mieć problemów wywal to wszystko,kup cały zestaw ori-unikniesz dalszych kosztów
sebek-71 napisał(a):jak nie chcesz mieć problemów wywal to wszystko,kup cały zestaw ori-unikniesz dalszych kosztów
to by bylo najlepsze rozwiazanie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
sebek-71 napisał(a):Blu print ja bym się bał coś takiego założyć,do tego jeszcze stare rolki...jak nie chcesz mieć problemów wywal to wszystko,kup cały zestaw ori-unikniesz dalszych kosztów
BLUE print to wg mnie najlepszy japoński zamiennik – chyba tez najdroższy z tego co pamiętam – wiem że dorównuje jakością 555
Bez wątpienia otwór został źle nagwintowany ( nie współosiowo z innymi ) i rolka zsuwa pasek od bloku na zewnątrz... Innej opcji nie widzę.
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
Andrzejw napisał(a):sebek-71 napisał(a):
Blu print ja bym się bał coś takiego założyć,do tego jeszcze stare rolki...jak nie chcesz mieć problemów wywal to wszystko,kup cały zestaw ori-unikniesz dalszych kosztów
BLUE print to wg mnie najlepszy japoński zamiennik – chyba tez najdroższy z tego co pamiętam – wiem że dorównuje jakością 555
Dokładnie, ja zawsze blue printa kupuje filtr oleju.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Typową przyczyną takiego stanu rzeczy (zsuwanie się paska) jest zużyte łożysko na jednej z rolek. Luz tejże rolki powoduje, że pod wpływem naciągu paska rolka się "skosuje" i pasek po niej zjeżdża. W Twoim jednak przypadku to ta rzeźba majstra może być podpadająca. Generalnie to nawet gdyby coś minimalnie krzywo nagwintował to odpowiedzialna za prawidłową oś jest płaszczyzna przylegania rolki do bloku. Może słabo dokręcił na tej rzeźbie?
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Cały zestaw miałem nowy czyli wszystkie rolki zakładaliśmy stary i nowy napinacz po tym gwintowaniu a pasek tak samo wysuwa sie na zewnatrz. Byłem tez przy tym gwintowaniu i wyglądało to na dokładna pracę a koleś tokarz tez z doświadczeniem. Jeszcze jak silnik był wyjęty z samochodu wkręciliśmy sama ta śróbe od napinacza i niby dolegała całością do bloku silnika. Chcemy teraz ustawić laser i zobaczyc jak bedzie padał na te wszystkie rolki.
- Od: 26 sie 2011, 13:26
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM
A gdybyś miał wybór między blue print,a ori rozrząd,to ciekawe,który byś założył?
555,to może i dobra firma,ale jednak zamiennik,który można zastosować jako sworzeń,końcówkę drążka,łącznik stabilizatora,ale nie rozrząd,tam tylko ori to samo uszczelki...
555,to może i dobra firma,ale jednak zamiennik,który można zastosować jako sworzeń,końcówkę drążka,łącznik stabilizatora,ale nie rozrząd,tam tylko ori to samo uszczelki...
Witam..przerabiałem ten temat...po zakupie auta 5 lat temu zaprowadziłem auto do serwisu na wymiane rozrządu...po 3 latach przelatałem 100tyś i poznawszy auto przez ten czas sam podjąłem się wymiany rozrządu...okazało się że "fachowcy" z serwisu zerwali gwint na śrubie mocującej napinacz i wkręcili ją na klej...ja odkręciwszy śrubę wykręciłem resztke gwintu z bloku...rozwierciłem więc otwór dałem nowy gwint i nic z tego pasek się wysuwał aż spadał...dodam że jak spadł to silnik nie chodził już tak jak kiedys choć ponoć bezkolizyjny...nie dało rady toczenie szpilki mocującej mierzenie itp...silnik teraz stoi na części a ja mam kl pod maską...także nie mam dobrych wieści...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
U mnie wszystko jest już ok jak na razie a pasek wysuwał się dlatego że nie było przykręcone koło pasowe czy zamachowe już nie pamiętam jak tam one się nazywało ale wiadomo o co chodzi. Może ktoś się orientuje czy bez tego koła powinien pasek się zsuwać na bok???
- Od: 26 sie 2011, 13:26
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM
bibula napisał(a):a pasek wysuwał się dlatego że nie było przykręcone koło pasowe czy zamachowe
... zmien mechanika...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jak mechanik nie przykręciłe tego koła, które przykręca się momentem 160Nm to...zmień mechanika:)
Niedawno sam podeszłem do tematu rozrządu i cztery razy go ustawiałem – udało mi się nie musieć tego koła odkręcać ale przykręcić czegoś czego ręką nie zakręcisz to się zapomnieć nie da:)
Niedawno sam podeszłem do tematu rozrządu i cztery razy go ustawiałem – udało mi się nie musieć tego koła odkręcać ale przykręcić czegoś czego ręką nie zakręcisz to się zapomnieć nie da:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Mam podobny problem u siebie. Rozrząd wymieniałem jakieś 20tyś km temu na oryginalnych częściach (od smirnoffa). Wszystko było ok aż do niedawna, kiedy pasek zaczął się zsuwać. Mechanik (ten który zakładał rozrząd) nabił na jedną z rolek taką dużą podkładke (osłonę) z jednej strony, aby pasek się nie zsuwał. Wiem że tak być nie powinno, ale nie mam pojęcia od czego to może być. Czy to wina rolek, a może wina nie dokręcenia koła pasowego/zamachowego Może jest ktoś z trójmiasta kto by mógł mi pomóc, lub to sprawdzić??
- Od: 15 gru 2009, 02:50
- Posty: 6
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Xedosik 6 2.0 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6