Mam problem, wymieniłem pierścienie, złożyłem wszystko wydaje mie się że poprawnie,działałem zgodnie z instrukcją zawartą w manualu serwisowym dla mx3 w części dla silnika B6. Poskręcałem wszystko odpowiednimi momentami, miskę złożyłem na silikon – mogłem dac go za dużo. Zalalłem auto olejem, wlałem 3,5l, wlałem płyn chłodzący, wszystkie podciśnienia są prawidłowo połączone, rozrząd wydaje się być tez prawidłowo ustawiony. Silnik po kręceniu ok 20sek odpalił bez problemu jednak odniosłem wrażenie że grzeje się bardzo kolektor wydechowy – zaczął dymić, silnik wydawał dziwny metaliczny dzwięk jakby coś ocierało i po ok 30 sek zgasiłem go gdyż wydawał się dławić lub zacierać. Odpaliłem go po kilku minutach i objaw był ten sam. Nagrałem dzwięk:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/1g5i8BgfuYo/dscf9025
ten jest z okolicy prawego koła gdzie najbardziej było slychać metaliczny dzwięk
http://w1000.wrzuta.pl/audio/7TLVEenCOpG/dscf9024
Czy ktoś orientuje się co mogłem zrobić źle? Zamierzam jutro dobrać się do misek olejowych i sprawdzić czy smok się czyms nie przytkał.
[B6] Pierwsze uruchomienie po wymianie pierścieni
Strona 1 z 1
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Tak, zgasła.czy to możliwe by nadmiar silikonu (szary erling) rozpuścił się w oleju? Olej po tym uruchomieniu przypomina ciemno zieloną gęsta ciecz.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec napisał(a):Olej po tym uruchomieniu przypomina ciemno zieloną gęsta ciecz.
jaki plyn chlodniczy masz wlany? (nie ubywa?)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie doszedłem do momentu kiedy można stwierdzić ubytek płynu chłodniczego, przed uruchomieniem wlalem ile weszło, potem co ubyło uzupełnialem, nie ma żadnych wycieków, ani oleju ani płynu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec napisał(a):Nie doszedłem do momentu kiedy można stwierdzić ubytek płynu chłodniczego, przed uruchomieniem wlalem ile weszło, potem co ubyło uzupełnialem, nie ma żadnych wycieków, ani oleju ani płynu.
wyjmij swiece i popatrz jak wygladaja...
ps. mysle, ze nawet nie zdazyles dobrze odpowietrzyc ukladu chlodzenia... wiec nie sposob okreslic jego ubytki
jaki plyn zalales? (rodzaj i kolor)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Petrygo:) spokojnie, parę razy zalewalem już o pusty silnik woda, np po wymianie nagrzewnicy.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
nie sugeruj sie płynem jak by dostał sie do oleju to bys widział na miarce wyższy poziom
Mazda v6
- Od: 27 lis 2011, 19:00
- Posty: 18
- Skąd: POZNAŃ
- Auto: MAZDA XEDOS 2.0 V6 24V 144KM 1994r.
Płyn się nie dostał do oleju. Olej zaiewrał olej a jego ilośc była "zgodna" z wlana ilościa. Więc to nie to:(
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Pierścienie aby na pewno były te same i chyba nie siłowałeś sie żeby je nasunąć palcami, albo nie rozginałeś ich? Tloki nie miały za dużych luzów i nie latały za bardzo na boki?Chyba ze coś od spodu źle skręcone i ma luz
Po pierwszym nagraniu:
Kopci i dziwnie chodzi bo masz rozrząd walnięty o jeden ząbek, chyba ze coś już sie pogięło;)
Po drugim nagraniu stwierdzam ze stuki dobiegają z walu i tam szukałbym przyczyny lub pierścienie szlak trafił.Zmierz mu ciśnienie na cylindrach, popraw rozrząd, sprawdź czy nie ubyło oleju w silniku, wykręć świece z gniazda i zerknij wizualnie czy coś tam widać.
Po pierwszym nagraniu:
Kopci i dziwnie chodzi bo masz rozrząd walnięty o jeden ząbek, chyba ze coś już sie pogięło;)
Po drugim nagraniu stwierdzam ze stuki dobiegają z walu i tam szukałbym przyczyny lub pierścienie szlak trafił.Zmierz mu ciśnienie na cylindrach, popraw rozrząd, sprawdź czy nie ubyło oleju w silniku, wykręć świece z gniazda i zerknij wizualnie czy coś tam widać.
Wierz w Boga,
ale samochód zamykaj.
ale samochód zamykaj.
- Od: 4 sie 2011, 20:14
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Rozbita Mazda 323F BG 1992. 1.6 16V 76kW
Benzyna+Gaz
Polowanie na kolejna eFke!
Na razie rozebrałem mske i oczyściłęm z osadu po nowym oleju, jutro sprawdzę górę czyli rozrząd. Teoretycznie wszystkie części wg vin do tego silnika. Składanie wg manula no i nie miałem narzędzia do zakładania pierścieni.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Powiem Ci kolego ze ja już tyle cudów widziałem jeśli chodzi o części... niby po Vinie a części czasami w ogóle nie pasują bo są 2 razy większe?! Sprawdź rozrząd i daj znać wtedy będziemy myśleć dalej. Wydaje mi sie ze mógł Ci pierścień szlak trafić na którymś cylindrze.
Powodzenia.
Powodzenia.
Wierz w Boga,
ale samochód zamykaj.
ale samochód zamykaj.
- Od: 4 sie 2011, 20:14
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Rozbita Mazda 323F BG 1992. 1.6 16V 76kW
Benzyna+Gaz
Polowanie na kolejna eFke!
No, po małych korektach ustawienia rozrządu, zmianie oleju wszystko ruszyło jak trzeba.
Wiem Hazu, że masz mnóstwo części...mam nadzieję, że nie będę potrzebował..mimo że znów ukręciłem tę samą śrubę miski
Wiem Hazu, że masz mnóstwo części...mam nadzieję, że nie będę potrzebował..mimo że znów ukręciłem tę samą śrubę miski
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6